søndag den 25. november 2012

En kedelig dag og føljeton

Det regner og blæser voldsom i dag, så det har ikke været meget udevejr, inden det rigtigt gik løs, nåede  jeg en god lang tur med hundene, ellers har jeg kun taget lidt billeder og klippet et par bregneblade af til Anne Marie i Lønbæk.
Jeg har set efter billeder i arkivet til rhodoføljetonen, her faldt jeg over dette billede, det vil jeg dele med jer, vi trænger til opmuntring.
En skøn rose i et strejf af sol taget d. 4.7. Det er Buff of Beauty
Ellers er der ikke meget at tage billeder af udover pavillionen og den grå himmel
Som I kan se, er der masser af æbler endnu til fuglene, dovenskaben længe leve, jeg syntes æblerne var for små, så jeg gad ikke plukke. Forhåbentlig bliver fuglene glade for dem.
Her er bedet til højre for stien ind i skoven, i dag er det det bed, det drejer sig om
Percy Wisemann
 Billede fra 2011
og fra 2012
Den lille her er Patty Bee, den er købt i 2011, men havde et overdådigt flor i år
Billedet er taget 30.4.2012
Bag ved den står Brazilia købt i år i Plantorama for 40 kr., men der er så heller ingen knopper i
En gang bliver den flot, billedet er lånt på nettet
Her har vi Geisha Lilac, den har en gang stået i ørkenbedet, men den kunne ikke suge vand, så den var ved at dø. Derfor blev den flyttet til skoven, det er meget bedre.
Billedet er taget 26.5.2012 her kan den lide at være
Nu kommer vi til afdelingen med de røde farver, denne er Nova Zembia
Dens blomster er ikke postkasserøde, så den går an :)
Det er værre med denne her, den fik jeg foræret i Rhododendronhaven for nogle år siden, den er ret rød i blomsterne, ikke så godt hvis man ikke bryder sig om rødt. Dens løv bliver lidt rødt i de nye skud, det er en formildende omstændighed.
Ja sådan ser den ud i blomst, billedet er fra 2011, der er sikkert mange af jer, der godt kan lide den, det er heldigt, at vi har forskellig smag.
Den næste har jeg kun billede af med blomst, det blæste for meget i dag, så billedet blev dårligt
Den er jo også rød, men har fint anderledes løv, synes jeg. Den er købt for en del år siden på en lokal planteskole, som ikke eksisterer mere. På planteskiltet stod der Rood, og det er jo rigtig nok :)
Jeg var et smut i haven med hundene
Helt der over mellem husene kunne man lige skimte solen, men allerede da jeg kom ud med kameraet var den væk, og kun dette var at se.
Behøver vi at gå ud i dag mor?
Jeg kan meget bedre lide at ligge her i din stol og sove.
Regnvejrshilsener fra Vicky, Speedy og mig.
God aften

22 kommentarer:

  1. Så søte dine hunder er! Det er mye kos i å ha dyr. Jeg har to katter og er veldig glad i de. endelig så viser du en som jeg også har, nemlig Percy Wisemann. Den har en nydelig farge. Jeg har flere ganger holdt på å kjøpe Nova Zembia, mwn skal få gjort det en gang for den er veldig pen. Her snør det i dag!

    Ha en god aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Dyr kan vi ikke undvære, jeg er til hunde og du til katte :)
      Percy Wiseman er så skøn med de forskellige farver, den har i løbet af blomstringen. Det varede også længe, inden jeg købte Nova Zembia, men det var fordi den er rød. Heldigvis har den den rigtige røde farve.
      NÅ I har sne, det får vi tilsyneladende også snart.

      Slet
  2. Så forbarmede du dig alligevel over hundene. Godt du har et righoldigt arkiv med billeder, når vejret viser sig fra uindbydende side.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Nej jeg gik kun en tur i haven med dem i eftermiddags, men aftenturen har de fået.
      Du kan tro, jeg er glad for mit arkiv.

      Slet
  3. Dejlige billeder af basenjien :) ...og dejlige blomstrende billeder af dine Rhododendrons, jeg syntes Nova Zembia har en utrolig flot farve.
    Buff Beauty... suk, hvor er den smuk :) Nøjj hvor jeg glæder mig til at se den blomstre igen!
    Hilsen Alice

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Alice
      Ja basenjien er meget fotogen :)Nova Zembia har nemlig en fin mørk rød farve.
      Ja Buff Beauty er så skøn, vi glæder os til næste år.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  4. Søde fotos af hunden :) ja vinteren er nok på vej til DK? du må nyde de indendørs glæder her i den mørke tid , selvom det trækker i en for at være ude !!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Jan - ja jeg tyder på, at vi skal til at have vinter, men nu når vi jo også den første vintermåned. Jeg vil hellere være ude, men ikke hvis det fryser hårdt, så kan jeg nok ikke holde varmen.

      Slet
  5. Det har godt nok været en rigtig regnvejrsdag i dag. Så er det godt at se, at hundene forstår at nyde det :)
    Buff of Beauty er en meget smuk rose, ser det ud til. Den må nærstuderes.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla J
      Ja føj for et regnvejr, men hundene kunne nok se, at det var bedst at være inde.
      Buff Beauty er en skøn rose, den er meget bred og har en fin bred opbygning.

      Slet
  6. skønne billeder af dine dejlige hunde, jeg kan godt forså de,hygger sig inde på dådan en regnfuld dag ❤

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Jonna, i dag var det bedst at blive inde både for hunde og mennesker :)

      Slet
  7. Kære Lisbeth.

    Ja, det har da været en "træls" dag - men så kan vi jo glæde os over de dejlige billeder du viser os. Især af rhodoer - jeg hører jo til dem der kan lide en rigtig rød rhodo f.eks. Taurus!
    Skønne "vovser" du har ---
    hilsen jessie

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jessie
      Rigtig træls dag i går, men i dag skinner solen, men det blæser endnu. Ja som du ved er jeg ikke til de røde rhodoer, men der skal jo være noget for enhver smag, så godt der er nogen, der kan lide dem :)
      Ja er de ikke søde.
      Hilsen Lisbeth
      Nu må jeg ud mens solen skinner.

      Slet
  8. Dejlige billeder af dine hunde. Dem bliver jeg aldrig træt af at kigge på. Der er nu noget ved dyr og fugle...
    Jeres pavillion er nu flot. Spændt på at se billeder ag den, når den bliver dækket af sne...Det varer forhåbentlig længe endnu.
    Ha´ en god aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Aase
      Ja jeg ved jo, at jeg altid kan glæde dig med billeder af hundene.
      Det ser ud til, at det ikke varer længe, inden der kommer sne på pavillionen.
      God dag til dig

      Slet
  9. Ja idag har det ikke været vejr for hverken hunde eller havomaner at opholde sig ude, jeg har lige skrevet gummistøvler med tykt for på ønskesedlen, da det næsten altid er kolde fødder der jager mig ind fra haven ;O). Skønne billeder af Vicky den er meget fornuftig ;O)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Heidi
      Ja møgvejr har det været i dag, det må vi sige. Så det var et godt ønske med gummistøvler, håber du får dit ønske opfyldt :)
      Ja Vicky er meget fornuftig, den går ikke ud for en hver pris.

      Slet
  10. Ja py ha det har da ikke været vejr for folk eller fæ, som Marie skriver på sin blog.
    Vejret var da heller ikke til meget andet end hygge indendøre eller som Vicky gør at sove. Herligt billede af de to!
    Her var det grumset og absolut ingen strejf af sol.... så det blev til et enkelt julemarked og ellers indenfor i Lyngby Storcenter.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bente
      Ja sikken et vejr, godt husene er hule indvendig.
      Vicky sov godt det meste af dagen, god idé.
      Også god idé at tage i storcenter, det var bestemt ikke vejr til andet end noget overdækket.

      Slet
  11. Hej Lisbeth.Ja! så fik min veninde flyttet i går.Men det var noget af en opgave i det dårlige vejr.Og så til 3 sal.Men nu kan jeg koncentrere mig om alt det jeg har forsømt herhjemme.
    Dejligt at du har lidt føde til fuglene på dit æbletræ.
    Og dine søde hunde er da ikke til at stå for.
    Rigtig god dag inde i varmen knus Jette

    SvarSlet
  12. Hej Jette
    Godt din veninde blev flyttet, håber hun bliver glad for at bo der med alt det arbejde, I har lavet. 3. sal det er hårde betingelser, det er så hårdt at flytte og gå på trapper. Så må du slappe af et par dage.
    Ja der er heldigvis masser af føde i form af æbler til fuglene.
    Tak ja de er søde.
    Jeg er skam ikke inde i varmen, jeg været ude 1½ time i formiddag og går ud igen nu. Vi har haft solskin i formiddag, men det kan godt være, det er slut nu.
    Knus Lisbeth

    SvarSlet