mandag den 12. november 2012

Flere rhodoer og en solopgang

Det har været skønt vejr i dag, så tiden er tilbragt i haven det meste af dagen. Rhododendronerne i dag er ikke så spændende, men her kommer de alligevel.
Det hvide bed, derfor er det selvfølgelig også rhodoer med hvide blomster, der står i det, bemærk hostaen som nu endelig er ved at give fortabt.
 Blanka er helt ny og ikke set i blomst endnu
Billede lånt på nettet

Schneekrone, billede lånt på nettet
Ingen af ovenstående har blomstret i år, så jeg har lånt billeder på nettet

Snehvide var i blomst, da jeg købte den i 2011, så dette billede er fra arkivet.

Her er den anden halvdel af bedet, der står
 Simona
Simona i blomst
 Hachmanns Picobello

i blomst
Donator
Donator i blomst
Der var ikke så mange fine rhododendron i dag, til gengæld kommer der nu en smuk solopgang

Fin solopgang
Roser var der også i dag
 Kings-Mac
 Queen og Sweden
 Reine de Violett
Astrid Lindgren
Redouté
Høststenbræk står stadig så fint, så den får I lige igen
Bag den står den søde bregne Venushår

Et par kig i haven fra skoven
Og der var sol i græsserne
Til slut billede fra i dag af gåsefod, der er kun den ene, men den er da sød.
Her til aften, Bent fandt en halvdød rotte i vores udhus :( så nu varer det lidt, inden jeg går derind igen, den blev halshugget. Men er der andre? Vores genbo er plaget af rotter, væmmelige dyr.
God aften til jer

26 kommentarer:

  1. Som altid dejlige billeder af dine rhododendroner, også roserne er dejlige. Jeg har lige sat 2 roser i krukker, de skal stå i drivhuset. Den ene er Bakarole, den anden Carina, begge 2 roser Knud Pedersen fra Rosenposten har anbefalet til drivhus.
    Jeg har lige sat mig på som fast læser hos dig, jeg kigger jo med næsten hver dag.
    Med venlig hilsen
    Lene Jensen Nordjylland

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lene
      Det glæder mig, at du har meldt dig som fast læser. Jeg tror, der er mange som læser med uden at have meldt sig :) men velkommen her til dig. Og du er i hvert fald flink til at kommentere, tak for det, det er jeg glad for.
      Roser til drivhus det har jeg ikke prøvet, jeg kan bedst lide at plante dem i haven. Jeg er ikke så god til at huske at vande, så går det bedre, at de er direkte i jorden.
      Vh
      Lisbeth

      Slet
  2. Ih, jeg synes at alle I andre stadig har roser i blomst. Hvor er dine også skønne! Jeg skal simpelt hen have nogle flere roser :-) Og så er jeg spændt på at se dine rhododendroner når de blomstrer næste år!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nana
      Ja der er nogen stykker, som stadig har roser i blomst. Mine har ofte blomstret helt til jul, men selvfølgelig kun en enkelt eller to ind i mellem.
      Ja der bliver masser af billeder af rhodoer til foråret, det kan du være vis på. Men du kan jo også komme med over og se dem d. 25.5. til blogtræf eller roserne d. 29.6.

      Slet
  3. Skønne billeder af rhodoer, solopgang og smukke roser. En fornøjelse at se.

    Kh. Anne-Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne-Mette
      Tak skal du have, jeg er glad for, at du kan lide at dem.
      Kh
      Lisbeth

      Slet
  4. Jeg nyder at se din præsentation af rhododendron. Detr er godt at se både med og uden blomst. Men man får altså lyster af det der.

    Havehilsen
    ole

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ole
      Jeg er glad for, at jeg kan inspirere med rhodoer, der er til maaaaaange dage endnu. Så kan du se hvilken retning dine lyster skal gå :)
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  5. Alle de skønne rhododendroner du har :-)
    Som du ved er jeg jo også helt syg med rhododendroner, og glæder mig endnu mere til at få lavet et ordentlig surbundsbed, når jeg ser dine billeder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Vivi
      Ja jeg har mange, jeg kan godt forstå, du glæder dig til at få lavet et ordentligt surbundsbed.
      Du kan hente inspiration her hos mig. Heldigvis har du selv nogle med dig bl.a. Orbiculare, den er jo skøn.

      Slet
  6. Hvor er det skønt at se de mange rhododendronblomster, jeg ville ønske jeg havde pladsen til det. Jeg håber mine roser vil blomstre lige så længe som dine en dag. Tak fordi du deler synet af dem med os :)
    Hilsen Alice

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Alice
      Ja hvis du godt kan lide rhododendron, er det en skam, du ikke har plads til dem. Men heldigvis har du dine roser, de skal nok komme til at blomstre lige så længe som mine :) Selv tak jeg deler gerne med jer, jeg kan jo lide det.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  7. Som altid dejlige billeder og stadig lidt farverige.

    SvarSlet
  8. fantastisk flot solopgang, desværre er der et. hus der skygger for vores solopgange....

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Jonna
      Ja det er ærgerligt, når der er huse i vejen for vores sol. Vi kan heller ikke så godt se solnedgange her, der ligger et grimt hus i vejen. For tre år siden var det der ikke.

      Slet
  9. Godaften Lisbeth.I dag holdt jeg fri fra maleriet,så jeg fik tid til at lave et nyt indlæg.Utroligt hvor længe den hosta holdt ud.Jeg viser mit bed,med de trædebregner jeg fik af dig,og de er vokset.Den store rhodo til højre er også hvid som din.
    Dejligt kik gennem træerne i skoven.
    Og uha med de ulækre rotter.Håber i kommer dem til livs.
    God aften til dig knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. God aften Jette
      Godt du havde tid til et nyt indlæg, så vi kunne se dit bed, det er blevet rigtig fint.
      Vi håber rotten bare var en strejfer, den havde ikke spist af vores gift, så den kom nok fra genboen, hun har desværre en del.
      Knus Lisbeth

      Slet
  10. Hej Lisbeth.
    Tak for billeder af rhodoer, --- solopgang og roser.
    Tænk, du kunne finde en lille sød blomst i Gåsefod!!
    Håber i får "has" på rotterne, -- tager kommunen sig ikke af det!!!!!!! Det gør de heldigvis her!!
    Hilsen jessie

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jessie
      Selv tak, mon ikke du nød billederne som sædvanlig :) Ja den lille gåsefod var så fin :)
      Jo kommunen kommer også ud her, så vi har fået gift til dem, men den havde ikke spist hos os, siger Bent. Jeg hader de dyr, men Bent han halshuggede den bare, han er sej.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  11. Smukke solopgangsbilleder.
    Stadig blomsterbilleder hos dig.
    Ha´ en god aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Aase
      Ja der kan stadig findes lidt blomster, det er dejligt.

      Slet
  12. Nydelig soloppgang! Det kan være riktig fint i november om morgenen. Dine roser er så vakre :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Ja man kan være heldig at få billeder af en flot solopgang også i november, men det er ikke i dag. Tak skal du have.

      Slet
  13. Ja som du gir' den gas med masser af blomster i dine roser endnu! Men det har nu også været en mild november, jeg overvejer da om jeg skal slå græsset endnu en gang, for det er da vokset pænt!
    Jeg kan også godt lide dine med og uden blomster, det giver et godt billede af, hvordan rhodo'en ser ud.
    Puha rotter er nok det eneste dyr, jeg virkelig ikke kan udstå! Håber ikke I får problemer med dem. Der hjælper Susannes hvidløgskur nok ikke ret meget!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bente
      Ja det er utroligt så mange blomster, der er i roserne lige nu. Men ja det har været en mild november. Bent fabler også stadig om at slå græsset, men det er så vådt, så det er ikke nemt at komme til.
      Jeg er glad for, du kan lide mine med og uden blomster billeder, for der er lang vej endnu.
      Rotter ja uha jeg kommer ikke i skuret i lang tid nu. Nej du har ret, det hjælper nok ikke med en hvidløgskur :)

      Slet