søndag den 4. november 2012

Modlysbilleder og havevejr

Det har været en skøn dag i dag,  og vi må jo indrømme, at lysten til at komme i haven, er noget større, når solen skinner :-) Jeg håber rigtig mange af jer har nydt dagen i dag, jeg har i hvert fald.
Der blev revet bladguld sammen til bedene, nu er begge rosenbede dækket med dejlige blade, og der kom også blade i flere af de andre bede. Dejlig beskæftigelse i solskin.
Over middag var vi en tur ved vandet og gå  tur, det var rigtig dejligt,  hundene nød at få lov at løbe løs. Det gik godt, de vendte begge tilbage til bilen, da vi skulle hjem :)
Efter turen blev der gravet op og pakket planter til et par søde blogvenner. Lige nu er der skønne brød i ovnen, det bliver lækkert at smage dem.

 Det er lidt vildt med modlysbilleder, men jeg kan godt lide dem, især græsserne og himlen
Mere modlys her i stauderne

Ambra
Floks
Udsigt til Besser Kirke, når bladene falder af træer og buske, er der udsigt fra toiletvinduet til både kirken og mit nordbed, der er ikke mange, som har så flot en udsigt på toilettet :) Dette billede er nu taget oppe fra diget.
Det her må være medlys på paradisæblerne
Og på parasoltræet
Vi har et lille bøgetræ oppe på diget, de er så fine nu i deres løv
Tyrkisk hassel har en flot stamme
Lupinen lader sig ikke kue og heller ikke roserne
 Astrid Lindgren
 Ghita
 Odyssey
 Penny Lane
Queen of Sweden
Bedst som jeg tror, nu er der ikke flere roser at fotografere, så finder jeg et par stykker mere.
Til slut mit yndlingsmotiv
I må have en god søndag aften

34 kommentarer:

  1. Tak for de skønne billeder :-) Når man klikker på et billede og ser på dem i "lyskasse" er det næsten som at være der selv. Nyder dine roser!! mine er stoppet med at blomstre for et par uger siden. Dejligt at du deler :-)

    God søndag aften til dig også!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lone
      Selv tak. Ja men det er dejligt, at du kan nøjes med at klikke på billedet, så er det som at være der selv. Men en dag skulle du alligevel vove dig herover og se den irl. Jeg vil hellere end gerne del mine billeder med jer. Faktisk kan jeg slet ikke lade være :)

      Slet
  2. det har nemlig været en helt fantastisk dag i dag, og i har haft en skøn dag kan jeg læse, ikke kun jer men også hundene har nydt dagen, det er nemlig med at få noget fra hånden i haven på denne tid af året, i miorgen er det måske for sent ...smuk,ke b illeder ,,, tak for dem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jonna
      Ja en skøn skøn dag har det været. Og både vi og hundene nød det, ja man ved aldrig hvad morgendagen bringer.
      Selv tak

      Slet
  3. Kære Lisbeth
    Flotte billeder også i modlys!!!
    Ja, det er altid dejligt at gå tur langs vandet!!
    Utroligt, du stadig har roser!!!
    hilsen jessie

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jessie
      Tak skal du have, ja det var også dejligt med en tur langs vandet. Ja jeg glæder mig stadig over mine roser.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  4. Hej Lisbeth
    Smukke billeder! Bladguld er en rigtig god benævnelse på de blade, der rives sammen og kommer ind i bedene for at lune, for senere at formulde.
    Kh Jørn

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jørn
      Tak skal du have. Ja bladguldet må vi gemme, så vi får bedre jord, når det er formuldet.
      Kh
      Lisbeth

      Slet
  5. Hej Lisbeth. Sikke nogle gode billeder. Du er ret skrap til at fotografere. Jeg kan rigtig godt lide det med græsserne, men det slår dog ikke dit yndlingsmotiv. Uhm detlyder godt med hjemmebag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birgitte
      Tak skal du have, sikken en ros, den er jeg stolt af. Ja græsserne er fantastiske, men det er mit yndlingsmotiv selvfølgelig også.
      Ja hjemmebag er godt.

      Slet
  6. Godaften Lisbeth.Smukke modlysbilleder.Og udsigten med
    kirken er da bare så smuk.Fantastisk at lupinen
    stadig blomstre.
    Jeg har malet igen idag,men også nydt det gode
    vejr.Nu vil jeg spise min mands mørbradgryde,og
    nyde aftenen.Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. God aften Jette
      Tak skal du have, kirken ligger smukt så vi kan nyde synet af den dagligt.
      Du er flittig med at male, godt din mand laver mad til jer.
      Knus Lisbeth

      Slet
  7. Hvor har du mange spændende træer - tyrkisk hassel ser også ud til at have fin bark.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla J
      Ja jeg har en del, tyrkisk hassel har en fin bark, det træ kan jeg anbefale, jeg er meget glad for mit.

      Slet
  8. Enig enig, det er så skønt at opholde sig ude og få lavet noget i haven når vejret er så skønt som idag ;O). Dejligt at du også har haft en super skøn dag med mange gøremål og dejligt nybagt brød Uhhmm ikke dårligt ;O).Fine stemningsbilleder og stadig så mange fine roser i haven, det må være dejligt ;O)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Heidi
      Ja en dejlig dag har det været, i sådan et fint vejr får man noget fra hånden uden at det mærkes :)
      Jeg er begyndt at skulle lede efter roserne, men så er glæden jo dobbelt stor, når jeg finder en.
      Tak for ros til billederne.

      Slet
  9. Ih, det var et fint vejr i dag og med god tid til at være ude, så fik jeg også både revet blade sammen og ordnet andre ting i haven. Forstår godt dit yndlingsmotiv, det er bestemt smukt. Hjemmebag er dejligt, og det er da lige årstiden at bage.

    God aften og knus, Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Når solen skinner kan vi meget bedre få noget fra hånden. Godt du også kan lide mit yndlingsmotiv :) det bliver spændende, når I skal over og se den.
      Ja hjemmebag og duften af hjemmebag er dejligt.
      Knus Lisbeth

      Slet
  10. God idé at variere med modlysbilleder. Ved du i grunden, hvorfor pavilionen er blevet dit yndlingsmotiv? Jeg mener, der jo også mange andre smukke motiver i din have.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Tak skal du have. Pavillionen er blevet mit yndlingsmotiv, fordi den klæder haven og omvendt. I øvrigt er det svært at tage billeder uden at få den med :)
      Nogen gange er det også andre ting jeg fokuserer på som f.eks skoven, men pavillionen står uforandret der midt i haven, det gør træer og buske ikke, de har nu tabt bladene :)

      Slet
  11. Så flott utsikt du har! De gamle kirkene er flotte å se på, for sånne bygg lages ikke i dag. Rosene dine er stadig like fine. Ha en god aften!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Tak ja jeg har en fin udsigt, det er en smuk kirke, sådan nogle bygger de ikke mere, det har du ret i.
      Tak ja der er få fine roser endnu, men det er meget få.
      I lige måde.

      Slet
  12. Hej Lisbeth
    Skønne billeder fra en dejlig solskinsdag. Godt at høre I også har nydt dagen med en travetur og noget hyggeligt havearbejde. Jeg nød min skovtur, men hvor jeg dog savner at kunne gå ved stranden. Himlen er bare smukkest over havet, over en lang horisontlinie :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Alice
      Tak ja det var dejligt med en solskinsdag hele dagen for en gang skyld, så vi nåede det hele. Det er ikke så tit, vi giver os tid til en tur til vandet, men i efteråret og vinteren gør vi det af og til, når der ikke er så meget havearbejde.
      Jeg kan godt forstå, du savner at gå tur ved stranden, skoven er dejlig men en tur til havet er nu også dejligt. Jeg har en gang boet inde i Midtjylland, vi kunne ikke holde det ud, så efter et ½ år flyttede vi til Samsø, her er vand hele vejen rundt :)så vi skal ikke langt, før vi kan se vand. Om vinteren er her havkig, men det er lidt langt væk.

      Slet
  13. Jeg har også haft nogle dejlige timer i haven (ikke ved havet, desværre) med at beskære brombærbusken, fjerne visne sommerblomster og plante lidt nyt.
    Græsserne er specielt flotte i modlys.
    Dine roser nyder åbenbart det gode vejr i øjeblikket.
    Din pavillion er bare så flot :o)
    En rigtig god søndag aften også til dig.

    PS: Jeg synes næsten, at jeg kan dufte dit nybagte brød

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Christel
      Ja men der er jo også dejligt i haven :) Ja græsser i modlys er fantastiske. I dag er det ikke havevejr her, det regner og blæser og er gråt. Lige fra den ene yderlighed til den anden.
      Tak jeg er også glad for pavillionen.
      Brødet blev lækkert :)
      God dag til dig

      Slet
  14. Som altid gode billeder.
    Udsigten til kirken er vel nok smuk.
    Dit yndlingmotiv er også smukt.
    Jeg kom ikke i haven trods det fine vejr. Jeg havde overhovedet slet ingen energi i dag. Det er heldigvis noget der sjældent sker.
    Tak for kigget.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Aase
      Tak skal du have, ja det er en pæn kirke.
      En gang i mellem kan man godt blive lidt træt, men bare det går over igen.
      Selv tak

      Slet
  15. Ja det har været så dejligt vejr i dag, og jo du har ret, det er en skøn udsigt, I har fra nordbedet!
    I stedet for egen have, gik vi en god lang tur langs Bagsværd Sø. Det var der vel nok mange andre, der også gjorde. Så sluttede vi lige af ved Aldershvile planteskole, hvor jeg blev i forårshumor og købte hornvioler.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bente
      Ja skønt vejr, men i dag er det meget kedeligt her regn og rusk igen, igen. Det var nemt at blive i forårshumør i går, men ikke i dag.
      Dejligt med en tur langs Bagsværd sø er jeg sikker på, jeg har en gammel tante i Bagsværd, hun er frisk og langt over 90 år.
      Ikke dårligt med hornvioler, dem behøver jeg ikke at købe :)

      Slet
  16. Hej Lisbeth.
    Det lyder sørme godt nok som en rigtig dejlig dag. Jeg har også haft en herlig havedag, som jeg glæder mig til at fortælle om. Jeg kan afsløre så meget som, at jeg købte en af de roser, som du viser her over. Da jeg kom hjem tog jeg en pause på sofaen, inden jeg også nåede lidt ud i haven og fordele nogle af mine nyindkøb. Jeg glæder mig til at fortælle om det senere på ugen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Malene
      Ja det var en skøn dag, og I har nok nydt dagen i solskin. Og med bilen fyldt op har I rigtig hygget jer på vej hjem :)
      Flot du allerede er gået i gang med at plante, jeg kan se, at du også har fået potteroser, jeg er spændt på at høre, hvad I har købt.
      Regnvejrshilsener
      Lisbeth

      Slet
  17. Hej Lisbeth,
    Sikke skønne billeder.
    Det var en dejlig dag.
    Bladguld er skøn. Jeg kommer også det fleste ud i bedene som vinterdyne.
    De blade der er endt i poser overvejer jeg om de skal blive til skøn kompost vinteren over.
    God dag til dig. Her regner det så det er inde vejr.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Ja det var en dejlig dag, den skal vi vist leve højt på i dag, for det regner også her.
      Ja det er godt at få blade ud i bedene. Jeg lavede sække med bede for to år siden, sidste år var de ikke formuldet. Jeg må ud og kigge til dem igen, hvis ikke Bent har smidt dem ud. Det går ikke så stærkt i sækkene.

      Slet