tirsdag den 30. august 2011

Sumphibiscus på spring og en enkelt hortensia

Med alle disse byger og al det vand vi har i haven, ja så er sumphibiscus lige på spring. Se selv her:

Jeg glæder mig til at vise jer den i blomst :-)

Slå græs er nærmest ikke muligt, hver gang det er ved at være tørt, kommer der en ny byge, men lidt billeder kan man da altid tage.

Den egebladede hortensia bliver flottere og flottere

En anden slags benved/euonimus købt i Lønbæk Planteskole

Nyudsprunget hortensia blomst

Klokkeranke og jeg har lige opdaget flere knopper i toppen af træerne

Glæder mig til at se disse blomstre til næste år det er marieklokker

Jeg ved ikke om det nytter at ønske solskin i morgen, men vi kan da prøve :-)

3 kommentarer:

  1. Hvor er jeg spændt på at se din sumphibiscus blomstre :-) Og ja, det må have været det perfekte vejr for den i år.
    Min står i en stor krukke med underskål. Og nu har jeg sat den ind i driverhuset i håb om at den så kan nå at blomstre.
    Til gengæld er der helt sikkert knopper i en af mine hibiscus syriacus, som jeg også såede i 2006. Så den er jeg meget spændt på. Nu håber jeg bare ikke at de falder af inden de springer ud. Vi trænger til lidt varme, så planterne ikke tror de skal gå i dvale lige nu.
    Jeg ønsker også solskin imorgen, men jeg tvivler efterhånden også på at det hjælper.

    SvarSlet
  2. Hej Hanne
    Det vidste jeg jo du var, håber snart den kommer, det går godt nok langsomt.
    Den der syriacus er den ikke lige som dem jeg har? Den ligner i hvert fald. Vi håber på varme, så de når at springe ud.
    Her til morgen var det så dejligt vejr, så pludselig var der en masse at lave igen. Men allerede nu kl. 8.30 er det ved at gråne og lufte lidt mere. Det har godt nok meget at sige med det vejr, vi trænger til solskin.

    SvarSlet
  3. Jeg glæder mig til at se blomsten på din Sumphibiskus.
    Hos os skinner solen nu. Jeg håber på tørvejr hele dagen. Jeg er gået i gang med at fjerne ukrudtet i mit bytte/udsalgsstykke.

    SvarSlet