fredag den 26. august 2011

Rhodo eftersommerblomstring og rosenbilleder

En blæsende dag og tre havebesøgende. Den ene var vores "gamle" dagplejemor, det var hyggeligt at gå rundt i haven og sludre. Den gang jeg havde børn der, beundrede jeg hendes have, jeg havde en forestilling om en meget flot have. Dengang interesserede jeg mig ikke for haver. Min overraskelse var stor, da jeg opdagede, at det flotte mest var i min hukommelse, fordi jeg ikke havde spor forstand på haver for 16-18 år siden. Sjovt som verden kan forandre sig.
Under de sidste haverundvisninger har jeg set enkelte blomster i nogle af rhodoerne.

Her er Cita med en hvid blomst

Og her Helen Martin med en enkelt blomst

Hydon Velvet har ingen blomster, men det behøver den heller ikke med det smukke løv.

Den syriske er stadig fantastisk

Er denne ikke bare smuk, det er som før nævnt en stor potterose, som er plantet ud, den blomstrer fantastisk hvert år.

En af mine yndlinge Sharifa Ashma

Sissel Renæssance

En enkelt blomst i William Morris, den har det ikke så godt, så jeg er glad, når jeg ser en rose i den.

Til slut mine frilandstomater, nu er de ved at modnes.
Rigtig god weekend til alle.

3 kommentarer:

  1. Dejlige billeder af flotte blomster som altid fra dig :) Jo, din potterose er da helt fantastisk, wow.
    Vi har haft det mest pragtfulde sommervejr idag. Rigtigt varmt, og selv om det blæste en halv pelikan, så har jeg bare nydt at gå og arbejde, og være nødt til at svede :-D Det er så uvant.
    Desværre lover de jo regn i forskellige mængder de næste mange dage, men nu må vi se hvor slemt det bliver.
    Jeg kan slet ikke følge med bloggeriet for øjeblikket, fordi jeg knokler med at flytte rundt på planterne i haven :-)
    Også god weekend til dig.

    SvarSlet
  2. Det er skægt som ens opfattelse af ting kan ændre sig som dit forhold til dagplejebarnets mors have:) Det lyder som en skøn uge du har haft med alle de besøgende. Jeg er vild med Sharifa Ashma:0)

    SvarSlet
  3. Hanne: Dejligt I har haft sommervejr for en gang skyld, desværre holdt det ikke, også i Kbh. kom der mere regn og torden som hos os. Jeg kan godt forstå du ikke kan følge med i bloggeriet, det er om at udnytte det gode vejr i haven.
    Lisbeth: ja det har været rigtig hyggeligt med de mange besøgende i denne uge. Sharifa Ashma er bare fantastisk og duften med :-)

    SvarSlet