fredag den 12. august 2011

De sidste dagliljer og solskin

Ja tænk det blev en rigtig dejlig dag, i hvert fald her på øen. Jeg har været flittig i haven i dag, fik luget det jeg manglede rundt om ørkenbedet. På den måde kom jeg tæt på mine iris og så at de trængte til at blive delt. Jeg har snart rigtig mange, så det er lige før det er et problem, hvor jeg skal gøre af dem. Jeg vil jo ikke have iris over hele haven, de er så kedelige, når de har blomstret.
Jeg tog billeder af de sidste dagliljer, de kommer her.



Selv green flutter må give fortabt nu, men den har også gjort det godt i år. Den har fået en unge, så nu kan jeg få to af dem :-)

Skønt blommetræ, jeg kender ikke sorten, da det var her, da vi flyttede ind.

Bunddække vinterhårdfør mini mammutblad med rodskud af skæbnetræet imellem

Ja men se nu, der er liv i clematis recta purpureum endnu

Og blomster i clematis recta



Her er mine græsser

Hosta June

Hvid dahlia, nu kan jeg bedre forstå, at der er bidhuller i den. Prøv og kig nærmere

Rosafarvet parykbusk

Rigtig god weekend til jer alle med solskin

2 kommentarer:

  1. Øv, det virkede desværre ikke her hos os. Her har det regnet det meste af dagen. Kun sidst på dagen kom der lidt tørvejr, men det var simpelthen så koldt og vådt overalt.
    Det er lidt trist at dagliljerne er ved at være ovre. Jeg har stadig gang i et par af mine, men de synger også på sidste vers.
    Jeg håber at nogle af de tidlige ting i haven måske vil blomstre igen.
    Der ser dejligt frodigt ud hos dig :-)
    Men sikke en fætter som sidder i din Dahlia, ved du hvad det er for en?
    Rigtig god weekend med godt vejr til dig også :-)

    SvarSlet
  2. Hej Hanne
    Det er jeg da ked af at høre, at det ikke hjalp hos jer. Håber det bliver bedre i morgen.
    Nej jeg ved ikke hvad det er for en fætter, jeg har rigtig meget utøj i år. Et andet sted hvor jeg har dahliaer er de fyldt med små bitte fluer, som også laver små huller i blomsterne, det er irriterende, men det er mere irriterende med regnvejr, håber det bliver solskin hos dig i morgen eller i det mindste tørvejr.

    SvarSlet