mandag den 15. august 2011

Artikel i Samsø Posten og nye rosenbilleder

Ja så kom artiklen i Samsø Posten, den er rigtig god med fine billeder og tekst, der næsten passer. Der står, at det er Bent der har lavet min hjemmeside, det passer ikke, den har jeg selv lavet :-) og så står der, at jeg i mange år har ønsket mig en stor have, det passer heller ikke, min interesse begyndte først, da vi flyttede herud på Høneballevej i 1999.
Nå men her er artiklen:


Jeg har rigtig mange nye planer for haven, bl.a. har jeg lige fået foræret en masse gamle vinduer. Straks øjnede jeg en chance for at få et havehus, har nogen af jer kendskab til nogle sider på nettet, hvor jeg kan finde mere om det, eller har I evt. selv lavet sådan et hus af gamle vinduer? Så er jeg meget interesseret i at høre om det.

For en gang skyld er det ikke rhododendronen, I skal se, men derimod busken bagved. Den er enorm stor, det er en snebær, som fylder flere m2, der er plads til meget andet godt, så nu må den væk. Det bliver godt nok et stort arbejde, men jeg håber stadig på at få fat i en stærk mand.
Der står også 3 forsythia bagved, de skal også væk på et tidspunkt, men lige nu giver de læ, og det var selvfølgelig med det formål, at det hele blev plantet. Nu er der i stedet plads til noget andet spændende.
Da jeg alligevel var ude med apparatet røg der lige et par rosenbilleder i kassen, I får dem uden navne, det betyder ikke så meget nu, så I kan bare nyde billederne, håber jeg.




Det sidste billede er til ære for Hanne i haven, så kan du se, hvor langt den er nået :-)

16 kommentarer:

  1. Hvor har du en smuk have.
    God artikel. Den skal nok trække folk til.

    SvarSlet
  2. Rigtig fin omtale du har fået, det skal nok lokke husarerne til... gid man var husar på Samsø!!!! ;o)))

    SvarSlet
  3. Artiklen blev da rigtig fin. Det ville være mærkeligt, hvis ikke den førte til lidt mere trafik i haven :-)

    SvarSlet
  4. Sikke en flot artikel :-)

    Trækker lidt på smilebåndet; ja, det er sgu typisk, at de tror, det er manden, der laver hjemmesiden! Jeg ved da heller ikke, hvor mange gange jeg får at vide, at det jo nok er Peter, der laver vores hjemmeside, annoncer, grafik osv., men nej, det er mig ;-) Kvinder er faktisk ofte bedre til det kreative - mænd er som regel bedre til at programmere (selvom det ikke er så nødvendigt i dag).

    Nå, det var lige en sidebemærkning ;-) Det er nogle flotte billeder, der er taget af din have.

    Kh. Marlene

    SvarSlet
  5. Skønt med sådan en dejlig artikel - nu må samsingerne (hedder I det?) da blive nysgerrrige :-)

    Snebærbusken er en træls busk at kæmpe med i haven - har erfaring med, at den er svær at udrydde i et staudebed, fordi den sender mange rodskud. Håber du får fat i en rigtig stærk mand, som kan hjælpe dig med at fjerne den og glæder mig til at høre, hvad du skal have istedet for :-)

    SvarSlet
  6. Tak for søde kommentarer til min artikel, jeg er også glad for den. Og ja måske bliver der mere trafik i haven, hvis ikke det bliver regnvejr, det bliver det jo tit her til lands.
    Marlene: ja jeg tænkte også på dig, da jeg læste, at det var Bent, der havde lavet min side. Jeg kan godt huske, du har sent et nyhedsbrev om netop det emne :-)
    Susanne: ja det hedder samsinger og du har ret, de bliver nok nysgerrige, så det kan være, de kommer op fra lænestolen.
    Ja den snebærbusk er jeg også spændt på, jeg tror faktisk, det er tre som er blevet til en kæmpestor busk, og der er masser af rodskud :-(
    Jeg tænker jeg køber et eller andet i Lønbæk til efteråret, som skal være der i stedet, men det kommer der nærmere om.

    SvarSlet
  7. Ja - der blev du vist lige "verdensberømt" på Samsø. Rigtig god og stor artikel med flotte fotos.
    Jeg kender godt det med at nye arealer må indrages - jeg har stadig græsplæne at "tage af".
    Vi venter så spændt på at høre om hvad der skal være i stedet for busken.
    Hilsen Berit

    SvarSlet
  8. Du har fået fin omtale i "sprøjten" - det er jo set før at journalisten ikke helt har fat i alle detaljer, men det lever du vel med... Vi andre ved bedre - at det er dit værk med bloggen.Det er fine billeder fra din have, som nok skal lokke folk til. God fornøjelse med det hele.

    Ulla

    SvarSlet
  9. Tak Berit og Ulla
    Ja nu er jeg blevet verdensberømt på Samsø bare ved at komme i sprøjten, er det ikke fantastisk
    :-)

    SvarSlet
  10. Sikke en flot artikel :-) Ja, du må undskylde at jeg ikke har fået kommenteret ;-) Men det har faktisk været nogenlunde havevejr idag, og det måtte jo udnyttes. Bla. til en planteskole-tur.
    Det er rigtigt flotte billeder, der er i artiklen... sikke en park du har :-)
    Du har da vist også nok af efterårs-projekter at gå i gang med i år.
    Tak for billedet af hibiscus'en. Du får da vist snart blomster i :-) Jeg kigger nærmest min efter med lup :-D Men endnu er der ikke antydningen af blomster.
    Jeg kan ikke lige komme på nogle steder med hjemmebyggede havehuse, men jeg skal nok have det i baghovedet.

    SvarSlet
  11. Hej igen Lisbeth, det med uret på bloggen: Du skal ind i betjeningspanel, Indstillinger, Formatering og her er et af punkterne klokkeslet, som kan rettes til aktuelt klokkeslet.

    Håber det virker for dig :)

    Ulla

    SvarSlet
  12. Hej Hanne
    Tak for at du nu kommenterede, selvfølgelig har du andet at lave og noget så vigtigt som en planteskoletur, det kan i hvert fald ikke udsættes,slet ikke når I ovenikøbet havde nogenlunde havevejr.
    Ja der er nok af projekter, det er dejligt. Du skal nok få blomsterne at se, så snart de kommer, måske blomstrer de til mit åben have arrangement.
    Dejligt du vil have det i baghovedet med hjemmebyggede havehuse, jeg har lige sat min havearkitekt :-) på sagen, hun er fyr og flamme.
    Så hvis hun og Bent slår sig sammen, så skal det nok blive godt.

    SvarSlet
  13. Hej Ulla
    Tak for hjælpen, jeg prøver om jeg kan finde ud af det. Bent prøvede i aftes, han var ikke bedre end mig :-)

    SvarSlet
  14. Flot omtale du har fået Lisbeth......og så alle de kvadratmeter at boltre sig på - og så alle de roser oh my - det må være lykken :0)

    SvarSlet
  15. Hej Lisbeth.
    Stor flot artikel om din have - flotte billeder af dine roser.
    Knus Hanne Bente

    SvarSlet
  16. Tak Dorte og Hanne Bente.
    Jeg er også meget glad for artiklen og ligeledes glad for alle mine roser. De er ikke lige kønne i løvet, men pyt bare de har smukke blomster.

    SvarSlet