mandag den 26. november 2018

Endelig solskin - det pynter på billederne

En skøn solopgang
her til morgen
Det blev også til mange smukke billeder i haven. Men først vil jeg takke for alle kommentarerne i lørdags. Jeg klager bestemt ikke over manglende kommentarer, jeg er glad for alle, jeg får. Nej det jeg undrer mig over er, at jeg for et år siden havde mellem 800 og 1100, der kiggede ind dagligt, det har set pænt ud hele sommeren, men efter 21. oktober i år er jeg heldig, hvis der er over 100, der kigger forbi. Jeg ser på blogger under indlæg, der står, hvor mange kommentarer, og hvor mange der har kigget på indlægget, hvis jeg da ikke har misforstået noget. Hvordan ser det ud der, på jeres blogge?

Her kommer skønne billeder for dagen:
 Cameliaen lugter også i haven, men ikke så kraftigt som inde i huset
 derfor kom den ud i pavillionen, her lugter den stadig, skønt der ikke er mange grader derude
der var nemlig rim i haven i morges
 Sumpcypressen kom endelig til sin ret, se hvor smukt den stråler på mange af billederne
 græsserne kan også være med

 de sidste blade på Liquidambar






 Hortensia Ayesha
Der er stadig roser, men ikke mange pæne mere
 Akvarel
 Charles Austin
 Mia 
Morten Korch
 Sådan et vejr er der noget ved, dejligt solskin og flotte skyer på en kold novemberdag
 I går var vi i Rungsted til Theodors fødselsdag, her var nogle flotte thujaer på legepladsen ved skolen
og en fin vandgran
Theodor blev 3 år og fik rigtig mange gaver
Farmor og Edith hyggede sig. Det var en skøn dag.
Fortsat god mandag, på onsdag kommer der billeder fra en flot skovtur i Mårup

27 kommentarer:

  1. Hej Lisbeth

    Er det en ask på det sidste billede fra egen have?
    Vi havde også hård frost og masser af rim.
    Nu har jeg været inde at kigge på statistikken - jeg har jo rigtig mange der kommer fra søgemaskinerne retr konstant og ca en 50-70 om dagen men af de skandinaviske besøg har jeg også set en nedgang her i disse måneder - men er det ikke at forvente? Folk blogger mindre og mange kigger tydeligvis mest på andres blogs når de selv har nyt. Så det er nogen mere stille måneder. Yderligere kan det være trafikken fra FB der er markant mindre? De oplever jo globalt noget af en nedtur sammen med intragram FB jo også ejer. De amerikanske tal er markante: 68% af brugerne har kvittet disse platforme sidste år eller 'holder pause'... Jeg tror noget lignende sker her! De seriøse skal lige finde bloggene igen, så ser vi dem!

    Ha en dejlig ny uge

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Nej det er vist en helt almindelig ask, det er ikke en vi har plantet.
      Her var det ikke hård frost, men det kan jo ikke overraske herude i havet.
      Det er rigtigt, at der ikke er så mange skandinaver, der kigger ind. Det kan godt være, at du har ret i, at det er svindende gennem facebook, jeg har ellers mange, der synes godt om der, men åbenbart ikke så mange, som der har været. Ja det er helt tydeligt, at mange af blogvennerne kommenterer hos mig, når de selv har lavet et indlæg, og ellers kigger de ikke ind. Ja lad os håbe, at de vender tilbage, ellers er der ikke mange at blogge for, så skal det kun være en dagbog for os selv og så vi faste, som heldigvis er her endnu.
      Tak i lige måde

      Slet
  2. Jeg har også undret mig over besøgstallet i november. Andre år stiger mit besøgstal meget i november, december og januar. Sidste år havde jeg 12-13.000 besøg i november - i år kommer jeg ikke engang på halvdelen. Dertil skal siges, at jeg kun lavede 8 indlæg i november sidste år, nu har jeg lavet 12 i år. Jeg har ingen forklaring på forskellen, men har det mon noget at gøre med den nye persondatalov? At besøgene bliver registret på en anden måde? Jeg læser med hver dag, men jeg får ikke altid kommenteret, hverken her eller andre steder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Aase
      Jeg ved, at du også har undret dig, jeg synes, der er et markant fald i besøgende, men om det har noget med fb at gøre, som Karsten skriver, ved jeg ikke. Måske har du ret i det med den nye persondatalov. Det er fint, at du læser med, det er der vist flere, der gør som ikke kommenterer, det er helt ok. Jeg har lagt mærke til, at du er blevet flittigere til at blogge, det er fint.

      Slet
  3. Jeg tror I har ret i at de fleste læser lidt rundt på bloggene, hvis man lige er inde på sin egen for at lave et indlæg eller læse flere kommentarer. Når der ikke er så meget at skrive om, så vil besøgene rundt omkring vel også falde.
    Jeg er overrasket over at se at jeg har haft over 4000 besøg den sidste måned, aner ikke hvor meget det plejer at være.
    Det var rigtigt dejligt med solskin i dag, meget koldt fra morgenen, men hvor er det smukt med rimfrost.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Ja det virker helt klart sådan, men nogle kigger nu nok også uden at kommentere - også selvom de er faste bloggere, det er i hvert fald mit indtryk. Det er stadig det, at der sidste år var så mange flere, som kiggede ind til mig.
      Det er flot med 4000 besøgende her i november, når du ikke laver så mange indlæg. Jeg har haft ca. 9000, men jeg har også lavet nogle flere indlæg.
      Ja det har været en skøn solskinsdag, det bliver man i godt humør af :) her havde det ikke frosset nok til, at der kom rimfrost på roserne.
      Knus

      Slet
  4. Hej Lisbeth
    Ja det var dejligt at se solen og hvor bliver billederne bare smukkere med sollys på. Her var det en smuk morgen da det begyndte at lysne for vi havde frostvejr i nat, så der var både rim på tage og på græs.
    Sumpcypressen er da havens smukke midtpunkt lige nu, men også smukkeblade på Hortensia.
    Der er da også stadig en del knopper i roserne, men de får nok sværere ved at springe ud. Knopper er nu også fine.
    Hvor blir de bare store børnebørnene, så fint et billede af Edith og farmor.
    Glæder mig til at komme med på skovtur :-)
    Fortsat god aften
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Ja hold da op hvor vi trængte til at se solen og haven i solskin. Vi havde også rim i græs og på taget, men ikke i roserne.
      Sumpcypressen fik heldigvis lov til at vise sin skønhed i solskin.
      Ja der er stadig knopper, men mange bliver nok ved det.
      Tak skal du have, ja de vokser godt til alle 4, sådan skal det være.
      Det lyder godt :)
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  5. Hej Lisbeth
    Dramatisk himmel :-)
    Alt bliver smukkere i solskin, og din have ser dejlig ud.
    Hvor er det synd at Kameliaen lugter, for den er så fin i blomsten.
    Jeg har klart flere besøgende de dage, jeg udgiver et indlæg, så jeg har ikke et jævnt dagligt besøgstal. Derudover har jeg jo kun blogget 1½ år, så jeg har ingen lang statistik, men jeg kan sagtens se, især på fb, at haverne og deres ejere ligger stille. Det, tænker jeg egentlig, er bare sådan det er.
    PS sikke nogle flotte thuja-stammer. Jeg holder meget af gamle træer og bark.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Jeg havde da overset din kommentar, undskyld :)
      Ja den er så smuk den kamelia bare ikke lige duften.
      Ja det er klart, at du har flere besøgende, når du udgiver et indlæg, så du har mange i dag.
      Jeg synes alligevel, at det er mærkeligt, at læserantallet hos mange af os pludselig går ned, som du kan se er der flere end mig, der undrer sig, især Charlotte, det begyndte samtidig hos os omkring d. 20. oktober. Nå men vi må jo leve med det.
      Jeg har det som dig med flotte gamle træer og stammer, derfor så jeg selvfølgelig straks et motiv :)
      Kh Lisbeth

      Slet
    2. Ja, det er sært. Den må have talt forkert tidligere. Eller nu. Du må se at få gang i Google Analytics.

      Slet
  6. Hvor er i bare heldige.
    Sol.............. her er der frost og gråt.
    Når Fru Høneballe kan undre sig så kan jeg godt forstå jeg også gør det.
    Jeg har endda sagt det til rosenfeen.
    "tror folk er blevet trætte af min blog, tror jeg vil holde pause".
    Har simpelthen ikke forstået hvad der er sket.
    Nu har jeg kigget et år tilbage og det mindste besøgstal på et indlæg var 2200 nogle endda på 8000. Mit seneste indlæg er set af 298.
    Det er altså helt vildt. Jeg har tænkt om der har været fejl i tælle maskinen. Men kan jo læse det er hele vejen rundt.
    Jo jeg er presset i tid og får ikke altid kommenteret ved i andre. Men mit besøgstal skulle da gerne tælle hos jer.
    Fatter ikke en meter!!!!

    Klem og sov godt
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. 26/10 skete mit. Det lyder for vildt fra den ene dag til den anden....

      Slet
    2. Hej Charlotte
      Ja vi følte os også meget heldige med solen, jeg så godt, at der ikke var sol til jer i går, jeg håber, I får sol i dag.
      Ja man bliver altså lidt ked af det, når man opdager, at besøgstallet er faldende, det ser underligt ud. Den 19.10. havde jeg over 1000 i besøgstal, siden den gang er det bare gået ned ad bakke, på dette indlæg er der bare 62 besøgende, ja det er underligt. Ja det er åbenbart hos os alle, vi må leve med det, men det giver os ikke lyst til at lave mange indlæg.
      Nej det med at kommentere må svinge lidt, ligesom vi nu har tid til.
      Dejlig solskinsdag (forhåbentlig) til dig.
      Knus
      Lisbeth

      Slet
  7. Kære Lisbeth
    Sikke dejlige solskinsbilleder fra din have. Utroligt så mange fine roser, du stadig har tilbage. Her havde vi solskin til ved 14 tiden, og det var smukt med rim overalt. Jeg får ikke kommenteret ret meget i tiden, men jeg læser altid dine indlæg eller får læst op på dem, og jeg nyder dem. Underligt med et så markant fald i besøgstal på alle bloggene, men det kan jo skyldes de årsager, som bliver nævnt i kommentarerne, men trist er det selvfølgelig, for du lægger jo at kæmpe arbejde i bloggen, og så skulle man jo gerne nå ud til mange. Håber, det bliver bedre efter jul!
    Rigtig god dag til dig!
    Knus Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Linda
      Godt du nød mine solskinsbilleder :) og godt du også selv havde solskin. Det glæder mig, at du læser med, det er jeg glad for. Ja ingen af os forstår, hvorfor der er så markant et fald, men det skal selvfølgelig ikke gå ud over dem, som læser med dagligt.
      Ja lad os håbe, det bliver bedre efter jul.
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  8. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  9. Ayesha og de to sidste billeder er mine favoritter. I sidste uge fik min blog pludselig masser af besøg fra USA. Det er et uigennemskueligt system - for mig i hvert fald.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Det lyder godt :) Jeg tror systemet er uoverskueligt for de fleste. Jeg har flest danskere, der kigger ind.

      Slet
  10. Åh så smukke billeder du viser Lisbeth, og tak for at du ønskede solskin for os her i Nordjylland, for det virkede. Vi har haft den fineste dag med masser af solskin og frost.
    Hjerteligt tillykke med barnebarnet, og hvor er de søde begge to.
    Her er det også megetlidt respons på indlæggene. Er så bange for at facebook og instagram er ved at udkonkurrere blogverdenen. Og det vil være en rigtig skam. Håber ikke det er sådan det bliver.
    Rigtig god aften.

    Knus, Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det Lone
      Dejligt at høre at I også fik solskin i Nordjylland, på denne årstid trænger vi rigtig meget til at se solen og slippe for alt det grå.
      Tak skal du have for lykønskningen, ja jeg er heldig med så søde børnebørn, vi har jo allesammen de bedste :)
      Det er så trist, at vi får mindre respons på vores indlæg, det er en hyggelig form for kommunikation, så os der er her endnu må stå sammen om at holde liv i blogverdenen, fb og insta er altså ikke det samme efter min mening.
      Tak i lige måde

      Knus, Lisbeth

      Slet
  11. Solen og rimfrost giver altså en masse skønhed.. Her har det været sådan de sidste to dage. Der har været på frysepunktet i skyggen hele dagen både i går og i dag, smukt.
    Det ville da være så trist hvis blogverden gik helt ned. Selv om jeg ikke har en selv, nyder jeg at komme ind og få nogle gode indput. Godtnok når jeg ikke altid hele vejen rundt. Men der er noteret mange ideer i notesbogen efterhånden.
    hilsner Gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gunvor
      Ja det er kønt med sol og rimfrost, såmænd også uden rimfrost men med sol :) Vi har ikke haft tydelig rimfrost, men der har været lidt i græsset.
      Ja det ville være trist, men heldigvis er der nogle, der holder liv i den ved trofast at kommentere, det gør du, det er dejligt. Også godt at høre at du får mange idéer til notesbogen :) jeg har også lært meget på andres blogge.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  12. Hej Lisbeth

    Jeg er litt på etterskudd med å kommentere, for det er så mye som skjer her :)

    Vakre blomster på din camellia! Utrolig at de blomstrer så sent som nå.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Ja det er ikke nemt at nå det hele, men du nåede det :)
      Sent eller tidligt, de plejer at blomstre i januar, så det kan jo diskuteres :)
      Klem

      Slet
  13. Godaften Lisbeth

    Så fik jeg set de smukke billeder, jeg er lige kommet hjem fra job men måtte da lige se billederne på andet end mobilen.
    Tillykke med barnebarnet, tiden går stærkt. Du er altså utrolig, så går du på legepladsen med børnene og hvad sker der ? du tager billeder af træerne :o)))
    Håber i har fået lidt rimfrost i dag også :o)
    Knus fra Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. God morgen Linda
      Godt du gav dig tid til at se billederne på computeren.
      Tak for det, ja inden vi ser os til er de store alle 4, det bliver de hurtigt.
      Jeg tog nu også billeder af børnebørnene, ellers gjorde Bent, det vidste jeg jo. Jeg skulle have noget til bloggen, det skulle ikke være børnebørn det hele, træerne var da også flotte :)
      Nej ingen rimfrost hos os, men smukke solopgange.
      Knus

      Slet