tirsdag den 6. november 2018

Sol i løvet, men ikke i haven

Det kniber lidt med solskinnet i disse dage, det er vist kun sjællænderne forundt.
 men papegøjebusken
 kan selv
den er fantastisk
man ser den langvejs fra
 her er det den gule vandgran, som ikke mere er gul
 bøgetræerne i læhegnet
 den store birk på gårdspladsen - i baggrunden den gule vandgran
Acer palmatum Bloodgood
er blevet klippet, det pyntede på den.
R. Summersong
 R. Pennsylvania
hvid limurt/Silene blomstrer fint nu i bedet ved pergolaen
Iceberg blomstrer stadig
Chopin står lige ved sine af med sine store gule blomster
 Café Latte
 Hot Chocolate
 Mia
 også her
og Trojka står alle i dråbebedet
 Jayne Austin
og Sweet Juliet står lige uden for terrassedøren, så jeg kan se dem inde fra
 Rosenresli til tops
Morten Korch er med igen
 til slut området udenfor havelågen, ahornen fra den anden side
det er kirsebærtræer, der har så smukke farver
de lyser hele området op, heldigt når vi nu ikke får solen at se :)
På torsdag viser jeg, hvad jeg har plantet i tjørnebedet.
God aften og god onsdag

17 kommentarer:

  1. Hej Lisbeth

    Flot flot! Imponerende efterårsfarver!
    Og roserne ser jo helt friske ud:)

    Ha en dejlig fridag

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Tak - ja der er flot derude nu. Roserne holder længere, mange af dem er nyudsprungne, så de er friske :)
      Tak for det.

      Slet
  2. Hej Lisbeth
    Godt at du har dine egne sole i haven når nu det kniber med den ægte vare :-) det har også været trist gråt og temmelig diset her.
    Papegøje busken og den røde Acer er to af de smukkeste sole, de er ihvertilfald til stor glæde for øjet.
    Roserne er også bare så fine, og Rosenresli er godt nok kravlet i vejret. Mia er dagens favorit, og stadig med fine knopper.
    Fortsat god aften og god onsdag (måske med lidt sol)
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Ja det er jeg heldig med.
      Ja de to glæder rigtig meget nu, godt jeg har dem, for nu er der ikke så mange blade tilbage.
      Mia er en rigtig fin rose, både i duft og blomstring.
      Ja det var da at håbe, at vi fik lidt sol :)
      Knus Lisbeth

      Slet
  3. Hej Lisbeth
    Solen er totalt fraværende her også, og det er så trist når det varer i mange dager og uker.
    Bloodgood er en av de flotteste trær som er :)
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Ja godt nok fik vi for meget af solen i sommer, men undvære den kan vi nu heller ikke. Så hellere frost og klar himmel med sol.
      Ja Bloodgood er lækker, den har du så vidt jeg husker også.
      Klem

      Slet
  4. Papegøjebusken holder godt fast på bladene og lyser op, selvom solen glimrer ved sit fravær.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Ja heldigvis for den, den er en trøst her midt i det grå og mørke.

      Slet
  5. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  6. Jeg synes, mine azaleaer har svigtet totalt i år med hensyn til høstfarver :-( Dine ser ud til at have ok farver :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Ja det har du nævnt, det er underligt. De to i nordbedet står så flot, men der er andre, som bare tabte løvet.

      Slet
  7. Må sige at lige nu er jeg altså over misundelig..... på den gode måde.
    Jeg ville ønske jeg havde så mange roser der var i blomst.
    I går gav jeg mig selv lov at være en time i skoven. Med en skøn veninde. Så mildt og smuk. I dag er her så tåget og råt.

    Skøn onsdag
    Kram

    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Charlotte
      Jeg ville ønske, du boede tæt på mig, så du kunne nyde mine roser, der er vildt mange i blomst, Jeg er begyndt at plukke ind, for jeg er jo ikke ude så meget af dagen, som jeg plejer, så de må nydes inde.
      God idé med en tur i skoven, jeg har også lige gået en lang tur, der er så smukt nu, men desværre også her er det tåget og med vind.
      Tak i lige måde
      Kram

      Slet
  8. Den er da fantastisk den papegøjebusk, en stor glødende bold. og blod aceren er osse betagende, selv uden sol på. Her i haven er det lige nu gingo, kirsebærtræerne og benved der gløder. Troldnødden har allerede næsten smidt sine blade, det gik hurtigt.
    Dine roser er stadig så fine. Hvis jeg når hjem i dagslys i morgen, tror jeg, jeg gør som dig og plukker en buket ind. for som du siger det er ikke så længe man kan nå at nyde dem derude.
    hilsner Gunvor


    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gunvor
      Ja det er den, jeg har prøvet at stå under den, det er en underlig fornemmelse som at stå i en solstråle :) Min ginkgo er så lille, så den har smidt bladene. Men der er stadig meget smukt derude endnu.
      God idé at plukke roser ind, jeg plukker kun på denne årstid, men det nyder jeg også - både at vælge ud, plukke og sætte i vasen, for ikke at tale om duften, den kommer, når de har været inde i varmen lidt.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  9. Solskin kan man altid finde... Godt du har så mange selvlysende vækster i din have! Jeg nyder dine høstfarvede reportager her for tiden, og finder megen inspiration til egen matrikel.

    Hilsner fra Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Ja lige nu kan man finde solskin i min have, det er jeg glad for.
      Det lyder godt, at du kan finde inspiration til din egen matrikel. Jeg har undersøgt meget for at finde de gode høstfarver, derfor har jeg så mange.
      Hilsen Lisbeth

      Slet