lørdag den 24. november 2018

Tja, der sker ikke meget her og portræt af rosen Mia

Mor gider ikke at gå ud, fordi det er gråt og trist udenfor, i dag småregner det også. Men vi var lige ude lidt, så hun kunne plukke nogle roser ind til vaserne. Ja hun går selvfølgelig også tur med os et par gange om dagen.
Er de ikke fine, der er nu ikke mange pæne tilbage
Tænk hun har også plukket camelia ind, de er også flotte, og hun fandt ud af, at de har duft, det har vi aldrig vidst før, de lugter lidt som rødbeder, måske ikke lige den bedste duft. Bent synes, de stinker af mug, det er faktisk ikke helt forkert.
Ellers sker der ikke meget på bloggene, derfor satte hun os ind på første billede, med den charme vi er i besiddelse af, regner vi med at det virker. Mor er nu ikke sikker. Vi får se.
 vintergråt, men trods alt med lidt farver
 Vinterlue/Stranvaesia davidiana
 bladene fra platanen var så fine, desværre krøllede de hurtig sammen, selvom de bare blev lagt ind i pavillionen
 der er flotte knopper
 på rhodoerne
Riddersporen er ved at være færdig, den har holdt længe, men havde svært ved at holde sig oprejst
Roserne:
 Café Latte
 Eden Rose står stadig med de store fine blomster og knopper, de har holdt længe.
 Hot Chocolate
Mia kom sent i gang med anden blomstring
den gør det godt.
 10.6.
Jeg troede, jeg skulle vise en masse sommerbilleder af den, men jeg har kun det ene. I baggrunden ses Trælupinen og en Martagonlilje
 11.10.
 14.10.
og 21.11.
Jeg tog 2017 til hjælp, det hjalp lidt
 21.6.17 sammen med valmuer
 23.6.17
26.6.17
Mia er en fin, velduftende rose lavet af Rosenmageren, hvis du får lyst til en af hans roser, er det bare at kontakte ham. Da jeg købte, kostede det 50 kr. for en rose.
Det var alt på denne søvnige lørdag. God søndag


21 kommentarer:

  1. Gråt det er det - og rigtig vandkoldt og ind imellem en smule regn. Jeg har kun været ude for at sætte mit spejlbassin op og klippe gran til kirkegården. Ellers har det absolut været indevejr i dag. Mia er smuk, og hundene er da charmerende!

    SvarSlet
  2. Hej Aase
    Ja det er meget kedeligt vejr med småregn oveni. Godt jeg ikke er den eneste, som ikke har haft lyst til at gå ud i dag, eller heller ikke i dag. Hundene er lige glade :) så længe det ikke regner mere end det.

    SvarSlet
  3. Hunde eller ej - jeg læser med. Men det er nu et par charmerende hunde :-)
    Knopperne på den første rhododendron er fine med de små 'side-blade'
    Vinterhilsen Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Det er jeg glad for, ja hundene har charme, skønt den ene gør for meget :) Ja den første rhodendron er ret fin i knopperne, det er først i år, jeg har opdaget det.
      Kh Lisbeth

      Slet
  4. Søde hunde. De er gode til at lokke en ud i luften. Min datter og jeg lånte sønnens hunde og gik en lang tur i skoven med dem, herligt.
    Jeg vidste ikke Camelia lugtede sådan. Faktisk trodede jeg den duftede. Måske fordi jeg tænker på " cameliadamen", en af Dumas bøger.
    Heldigvis dufter roser som de skal..
    God weekend trods den klamme vejr.
    hilsner Gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gunvor
      Ja jeg holder meget af hunde, men jeg har dem netop for, at jeg skal gå ture, ellers risikerer man ikke at komme ud.
      Nej det vidste jeg heller ikke, det er en rædsom lugt, den kommer ud i pavillionen, skønt den er så smuk, men vi bryder os ikke om de lugt. Jeg må have undersøgt, om den lugter ude også, det tror jeg nemlig ikke den gør, lige da jeg plukkede den, syntes jeg, det var en fin duft, men det blev værre og værre.
      Tak i lige måde
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  5. Hej Lisbeth
    Med de to små sorte labaner til at styre dagens indlæg ja det fænger og må da helt klart tiltrække læsere, de er jo ikke til at stå for. Idt de kan holde deres mor igang, ja og nok også deres far ind imellem -)
    Dejligt med nogle buketter, men med Cameliaens duft eller nok nærmere lugt så er den jo nok ikke særlig indevenlig, men sådan lærermangel jo noget nyt hele tiden.
    Mia er en rigtig fin og smuk rose. Desværre ikke en der er i mit sortiment, nå men så nyder jeg jo bare din.
    Her har dagen godt nok været grå, men det har ikke regnet. Vi har haft besøg af Yvonne og Kent og Yvonne og jeg tog på “strøgtur” i Otterup City :-) Vi fik da shoppet lidt garn og lidt genbrug. Så det fik vi et par hyggelige timer ud af, men Mogens og Kent ordnede verdens situationen der hjemme :-)
    Fortsat god aften og gid søndag
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Nej desværre det har det ikke gjort. Ja de holder os i gang incl. gæsterne i haven :)
      Ja jeg anede ikke, at den kunne lugte så grimt, nu er den i pavillionen, der er frisk luft :)
      Ja ellers må du en tur til Rosenmageren :) så du kan få fat i Mia, du og Mogens plejer ikke at være blege for en ekstra tur.
      God fordeling af jeres dag, det har alle sikkert været tilfredse med :)
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  6. Der er ikke meget at skrive på bloggen om i øjeblikket, men du er altid god for en et indlæg :o)
    Jeg har det nu sådan at jeg laver indlæg, når der er noget at skrive om og tiden er til det.
    Du kan altid finde på noget og altid med en gode billeder :o) i dag med de to sorte skønheder, godt de kan hjælpe lidt til :o)
    Alma hun er gået i hi, hun bryder sig ikke om kulden men vil helst putte på sit varme tæppe.
    Kamelien, er godt nok smuk...underligt den har en så grim lugt. Måske er det for at holde dyrene væk så den ikke bliver spist :o))
    Masser af lune hilsner og knus fra mig

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda
      Nej det er småt med det. Tak skal du have, men motivationen mangler, det er jo også lige meget, når der ikke er mange, der kigger med. Ja de små sorte kan vel vække lidt opmærksomhed.
      Schippo har det som Alma, den bliver helst inde ved brændeovnen :) Bellis er altid med, når vi går ud.
      Ja kameliaen er meget smuk, men føj hvor den lugter, så den er endt i pavillionen, ja det kan være, at det er for at holde dyrene væk :)
      Tak for det og knus til dig.

      Slet
  7. Hej Lisbeth

    Jamen ja, du har jo helt ret. mange bloggere går jo til vinsmagninger i sådan en november weekend. Det er ikke lige altid man når ind på de enkelte der er så heldige at have noget at skrive om, et par uger inde i det nye år, og vi vil se at der er mere gang i det hele igen. Lidt ligesom sidste år og forrige og....:)
    Morsomt at kameliaen stinker - mon ikke den bliver bestøvet af fluer?
    Alletiders forløb med Mia!

    Ha en dejlig søndag

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Jeg ved ikke, om bloggerne går til vinsmagning, nogle går over til at strikke og læse havebøger, jeg prøver at finde noget at skrive om, det er svært, hvis ikke arkivet skal i brug. Men det er da rigtigt, at den manglende succes gentager sig hvert år ved denne tid. Lad os håbe, de vågner op igen.
      Ja det er i hvert fald underligt, at cameliaen stinker, jeg skal ud og lufte til den udenfor i morgen.
      Tak for det og dejlig aften.

      Slet
  8. Nej der er ikke meget at skrive om på bloggen for tiden.
    Syntes den er ret død også med besøgstal. Jeg er lidt i chok!
    Men syntes du er heldig med alle dine roser. Her er det slut på nær tre knopper fra coco loko. Men de rådner vist bare væk. De er ret små og ubetydelige.
    Glæder mig sådan til foråret igen....

    Skøn søndag
    Klemmer

    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Charlotte
      Ja det er lidt trøvt for tiden både med besøgstal og med at have noget at blogge om.
      Jeg har jo heldigvis roserne at vise, men mon ikke også, det snart er slut med dem.
      Jeg har det ellers fint med denne årstid, derfor bliver det alligevel rart, når foråret kommer.
      Tak i lige måde
      Klemmer
      Lisbeth

      Slet
  9. Det er stærke midler, du tager i brug for at lokke husarerne til 😊 Der er ret stille for tiden, det har jeg også lagt mærke til. Det gælder også de udenlandske blogs jeg følger, så jeg håber, det skyldes årstiden. Det virker på en måde helt forkert, at den smukke kamelia lugter fælt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Ja det er åbenbart nødvendigt, så må vi se, om det hjælper, jeg tvivler. Ja der er meget stille, men hvorfor mon så stille. Ja lad os håbe, det skyldes årstiden.
      Ja det virker helt forkert med kameliaens fæle lugt, jeg forstår det ikke.

      Slet
  10. Hvad sker der lige for mor, gider hun kun gå ud og plukke blomster for at dufte til dem indendøre? Kan hun så komme ud og røre sig!
    Nå nu synes jeg ellers jeg er blevet aktiv på bloggene, men det er jo også et vidt begreb;-) Hvis jeg skal nå rundt til alle "mine" efter arbejde, aftensmad og det løse, så tager det en uge og hvis jeg kikker med fra iPad eller telefon lægger jeg ikke kommentar for det er besværligt, synes jeg. Igår skrev jeg bl.a. på Skivholmebloggen og så skulle jeg oprettes som et eller andet for at komme igennem og det var så dér jeg opgav...
    Vor sjovt at så smuk en blomst som Kamelia stinker af mug.
    Tak for det søde hundebillede, de er da ikke til at stå for :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Nej det har du misforstået, mor går i stedet lange ture med dem hver dag, men haven er ikke tillokkende i det grå mørke.
      Jeg synes, du er flink til at lægge kommentarer, det er faktisk ikke manglende kommentarer, jeg klager over. Tværtimod er I flinke til at skrive, nej det er læsere, det er galt med.
      Ja det er meget mærkeligt at en smuk kamelia stinker, faktisk troede jeg ikke, at den lugtede af noget som helst.
      Nej de to små sorte er meget søde :)

      Slet
    2. Ha, ha det var godt - jeg var da lige ved at blive bekymret for dig :-)

      Slet
  11. Nåh... har du fået gæsteskribenter på blogggen... Ja, der er ikke noget at skrive om på bloggen af særligt haverelateret stof, så jeg lurpasser.

    Mia rosen er godt nok skøn, det er vi mange der synes :)

    knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Ja jeg fik lige et par gæsteskribenter med. Nej der er ikke så meget at skrive om, lurpasser og strikker tror jeg, du gør.
      Ja Mia er en fin rose.
      Knus

      Slet