onsdag den 28. november 2018

En tur i Mårup skov og skumsprøjt fra i dag


De første billeder er fra i dag, der er godt vind i sejlene her hos os, men det er vi nok ikke ene om. Den sidste færge er aflyst, de lover 20 m/s

Rhododendroneren vender vrangen ud i blæsten, heldigvis er bagsiden med det flotte indument kønt i solen.
 roserne flagrer rundt og bliver ødelagt.
Men i mandags var det koldt og heldigvis stille vejr, her kommer billeder fra turen til Mårup skov, der ligger på nordøen.
dette træ stopper jeg altid op ved og beundrer
 første gang jeg lagde mærke til det var i 1976
jeg synes gamle træer er så flotte - især med mos på som her
 når man er kommet gennem skoven mødes man af dette smukke syn
fyrretræerne har åbenbart taget skade af tørken i sommer
 mange er gået ud
 himlen var smuk
 og havet med

 marehalmen er også flot



Det var en dejlig tur, men koldt var det, selvom det ikke blæste ret meget den dag.
Her uden for mit vindue flagrer lyskæden rundt i blågranen.
rosen Mia får det sidste ord i dag, billedet er taget i dag, jeg holdt godt ved, men det ses ikke.
I må have en god aften.

18 kommentarer:

  1. Hej Lisbeth

    Så fine bilder fra havet! Vi kjørte forbi en innsjø her om dagen, og da blåste det så fælt at det var hvite topper på vannet. Nydelig rose!
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Marit
      Ja havet er noget uroligt i dag og måske et par dage mere, jeg skal heldigvis ikke ud og sejle.
      Klem

      Slet
  2. Hej Lisbeth

    Flot tur gennem skoven - ja træer er nu flotte!
    Der er sikkert sandjord ved de fyrretræer, mon det er klitfyr - P. contorta?
    Her blæser det også og de lover sne og regn hele dagen imorgen. super for vi trænger til nedbøren!

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Ja det er de bestemt. Ja jeg tror også, de gror i sandjord, jeg ved ikke, hvad det er for fyrretræer, jeg forestiller mig, at de er selvsåede.
      Lad os håbe, vi få noget nedbør, vi trænger også meget her, men jeg har igen mine tvivl.
      Tak i lige måde

      Slet
  3. Flotte naturbilleder,,. Og det træ er da lige sådan et jeg ville kalde et troldetræ. Det taler virkelig til fantasien. Jeg elsker sådanne gamle krogede træer.
    Hilsner Gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Gunvor
      Så er vi to, der holder af den slags træer.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  4. Hej Lisbeth
    Tak for en dejlig tur både i skov og ved hav. Jeg forstår godt at du altid stopper op ved de gamle træer, for de er jo næsten helt eventyrlige. Trist med de visne fyrretræerne, sommerens tørke har været hård ved både dem og meget andet.
    Det har ikke været nemt at få motiverne til at stå stille idag. Jeg skal da lige love for at blæsten har fået tag i os igen :-( nu er det på med både hue, handsker og termotøj for det blæser jo lige igennem en.
    Skønne Mia, så smuk en afslutning på dagens indlæg.
    Fortsat god aften
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Selv tak fordi du gik med :) Ja de træer er noget helt særligt, her har jeg gået sammen med elever fra efterskolen og senere med mine børn, det er en ren nostalgitur :)
      Nej hold da op hvor det blæser, det er virkelig nødvendigt med meget tøj, jeg er glad for at jeg købte en termodragt i netto for 14 dage siden, den har jeg haft god brug for.
      Ja Mia er så fin nu, det er dejligt.
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  5. Tak for turen. Der ser dejligt ud med flot træ og store vidder. Synd, der er gået så mange ud. Det var en hård sommer.
    Vi fik blæst til frokost. Der var godt med sus i.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Selv tak fordi du gik med. Ja det er et flot sted, selvom afstandene er små, kommer jeg der ikke så tit, men i november skal jeg hente mos, der er mængder af det. Ja det er synd, at så mange træer er gået ud.
      Blæst til frokost - det kunne vi ikke nøjes med, her har det blæst hele dage, lyskæden uden for mit vindue flagrer stadig rundt.
      Kh Lisbeth

      Slet
  6. Smukke smukke billeder, sikke farver.

    De gamle træer er smukke, jeg elsker også at gå i skoven og kigge på de træer jeg har kendt hele mit liv, der er som om tiden står stille når man står ved siden af sådan en kæmpe.

    Mia klarer det flot, her stormer det for vildt.

    Knus fra Mig

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Linda
      Ja det er skønt med en tur i skoven, træerne forandrer sig som regel ikke så meget som vi andre, det er nu betryggende :)
      Ja Mia er rigtig fin.
      Knus til dig

      Slet
  7. Flotte landskabsbilleder. Rosen til sidst bliver til en flot kontrast til dem ved at stå alene.

    SvarSlet
  8. Det er smukke billeder, du viser fra nordøen. Der er en smuk natur med den spredte fyrrebevoksning, lav og mos, og så vidt jeg kan se, vokser der også lyng. Og havet bliver man jo aldrig træt af at se på.
    Du må have en god weekend!

    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Elna
      Ja der er en flot natur her på øen og mange andre steder i landet, du er god til at finde dem. Der er også et stort område med lyng ja. Havet er det rart at have tæt på, der skal helst være vand/hav i nærheden.
      Tak i lige måde.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  9. What a fantastic place to be Lisbeth. It's so special.

    SvarSlet