mandag den 18. april 2016

Let forsinket - men her er vi så.

Et lille internetproblem lokalt udsatte blogindlægget lidt i dag, så det bliver mest billeder.
Min IT operatør beklager meget :)
Her kommer lidt fra morgenturen:


Solen skinnede på en smuk mørk himmel, det giver gode billeder. Inden jeg nåede Bertels Bakke var det gråt og grumset igen. Det har som vanlig blæst hele dagen, men haven er ikke blevet forsømt af den grund.
 Jeg tog billeder af haven, da jeg gik morgenturen, det var så flot med den mørke himmel og blodblommen.
 også her
 her kigger vi ind i haven ude fra vejen, solhattebedet er lige foran cypresserne
 to rhodoer plantet sidste år
 inden der kommer løv på træer og buske er det nemt at kigge ind i haven
 en rhodo med store knopper, til venstre bliver plantet tre roser, når jeg får hentet dem
kig ind i skoven - snart bliver den grøn
 Det er spændende at se, hvad der kommer frem på klokkehøjen, jeg kan ikke helt huske, hvad jeg har plantet der, men geranier tager snart over.
 Cryptomeria japonica cristata er i god vækst
magnoliaen blomstrer snart
 nu blomstrer narcisserne i skoven, Barret Browning er en af mine yndlinge
 Pilebladet pære/Pyrus salicifolia blomstrer snart

det er svært at tage billeder i den blæst, men jeg fik da to påskeklokkebilleder
 R. Wheatear
 R. P.J. Mezitt er snart i fuldt flor, det er den, der kan ses ude fra vejen
yndlingen for tiden er R. Isola Bella, det har I nok bemærket.
Nu vil jeg ønske jer en god rolig nat og en god dag i morgen.

26 kommentarer:

  1. det var godt - for jeg er jo blevet vant til at du kommer med nyt her om aften. Så jeg begyndte at tænke at der ikke kom nogen opdatering fra Samsø - :-)
    Ja det er godt nok en mørk himmel der var på det tidspunkt, så mørk var den dog ikke her. Så fine med indkig i haven hos dig, spændende tur langs med hegnet.
    Endnu engang fine billeder fra blomstrende planter - ja og lige til sidst den skønne Bella. Jeg har været inde på rhodo haven side og checket den op og jeg vil absolut mene at et par stykker passer fint ind hos mig.
    Kunne godt finde på at køre derop næste torsdag når han har torsdagsåben :-) ville egentlig her på torsdag men der kommer vist nogen der skal se på nogle af vores kvier så jeg skal gerne være hjemme da Egon jo skal arbejde
    men jeg får at se..
    Kh
    Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Kirsten
      Ja jeg vidste jo, at der var nogle som kiggede efter nyt indlæg hos mig, men jeg nåede det :)
      Den mørke himmel kommer rigtigt frem, når solen skinner på den. Godt du kunne lide turen langs hegnet, den er jo ikke så spændende endnu.
      Ja Bella måtte jeg have med til dig :)
      God idé at køre til Claus om torsdagen, jeg skal der selv om lørdagen efter.
      Ja det hele skal passes, så du må være hjemme, når de skal se på kvierne..
      Kh Lisbeth

      Slet
  2. God morgen Lisbeth
    Godt at du er online igen. Det andet er noget rod og næsten til at blive desperat af :-)
    Nå så I så solen igår her var det gråt hele dagen med lidt regn fra sidst på dagen dog i småtingsafdelingen men det blæste en halv pelikan og det gør det stadig.
    Ja det er altid spændende hvad der dukker op når der er kommet nye planter til og det er jo ikke altid at man kan huske hvad man har plantet og hvor (ihvertfald hos mig) og skilte har det med at forsvinde.
    En dejlig tid nær magnoliaerne springer ud. De er så flotte. Af en eller anden grund er der slet ingen knopper i min lille Stjernemagnolia i år men det ser da ud til at den har blade på vej.
    Intet at sige til at Isola Bella er favoritten pt den blomstrer jo også helt overdådig.
    Ha en rigtig god blæsende dag
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. God morgen Anne
      Ja det er noget rod ikke at være online, jeg sad og så kedelige TV udsendelser, det plejer jeg ikke.
      Ja glimtvis og lidt til aften så vi solen, tror jeg nok, det er ikke nemt at huske, men vinden husker vi, det er om muligt endnu værre i dag.
      Skiltene forsvinder også her, men der er også to små barylere til at løbe med dem.
      Ja nu varer det ikke længe med magnoliaen, ærgerligt at der ikke kommer blomster i din i år.
      Ja Isola Bella forstår at blomstre, det gør de tidlige, når bare de får lov for frosten.
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  3. Godmorgen Lisbeth

    Du nåede det da før midnat ser jeg:)
    Og du har ret det er svært at tage nærbilleder når det hele kører rundt i vinden.
    Og de har vist lovet mere vind idag?
    Og nu begynder rhodo sæsonnen for alvor - det bliver spændende!

    Ha en dejlig tirsdag

    SvarSlet
    Svar
    1. Godmorgen Karsten
      Ja det lykkedes da, da han endelig fandt ud af, at der ikke var noget galt :)
      Ja og værre er det i dag med nærbilleder, det er en forfærdelig storm i dag, som om det ikke har været slemt nok de andre dage.
      Ja med lidt mere varme bliver rhodoernes blomstring rigtig skudt i gang.
      Tak i lige måde

      Slet
  4. Der er tydeligvis et specielt lys over morgenbillederne. Ja, inden vi ser os om, er der blade på alle træerne, og vi har ikke det frie kig længere. Fine narcisser.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Ja jeg er vild med lyset mod en mørk himmel, det er lige så flot som en solopgang. Det er rigtigt, men så kan vi nyde de friske farver et stykke tid, og måske få lidt mere læ :) det er tiltrængt.

      Slet
  5. Jeg er vild med den mørke himmel og det smukke lys! Gode billeder :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Sandie
      Tak skal du have, det er jeg også :)

      Slet
  6. Ja, blæsevejr er ikke nemt at tage blomsterbilleder i. Jeg har godt nok fået taget mange billeder af blomster, der bevæger sig...det ser ikke godt ud :D

    Hav en god tirsdag. Jeg skal lige ind og have en enkelt lektion (den sidste med min 9. klasse) og så kan jeg begynde at få RO på.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Esther
      Heldigvis kan vi bare slette billederne igen :)
      Åh godt det er din sidste lektion, så håber jeg, roen indfinder sig.

      Slet
  7. Nydelig lys i de første bildene !
    Og nå blir det snart løv på trærne, det går fort nå.
    Alperipshekken ble grønn i løpet av en uke.
    Her blåser det godt fra nord, og i går ble det ikke tatt noen blomsterbilder.
    Ha en riktig fin dag.:-)
    Eirin

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Eirin
      Ja det var et flot lys. Ja løvet er godt på vej nu, på nogle af buskene er det kommet. Min fjeldribes er helt grøn nu.
      Ja det blæser kraftigt her også, men mest fra vest.
      Tak i lige måde :)
      Lisbeth

      Slet
  8. Hej Lisbeth

    Ja, vind gjør det meget vanskelig å få tatt gode bilder. Tredje dagen med vind her, og det er uvanlig! Godt at din internettforbindelse er i orden igjen, uten den ingen blogging :)
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Nærbilleder er en umulighed i disse dage, hos os er det fjerdedagen med vind, desværre er det ikke uvanligt hos os, men endnu værre er det i dag.
      Ja vi kan ikke undvære internetforbindelsen, det er trist uden den :)
      Klem

      Slet
  9. Fine billeder som altid, men HVOR er dine tre første billeder gode. Godt fanget.
    Ha´ en dejlig tirsdag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det Aase, ja jeg er også vild med de billeder.
      Tak i lige måde.

      Slet
  10. Kære Lisbeth
    Det er jo hvad der kan ske, al det EDB....
    Men fine morgenbilleder og skønne havebilleder,
    R. Isola Bella er stadig smuk, nu varer det nok ikke længe før du har masser af rhodoer i blomst.
    Her blæser det meget, så jeg venter med stranden lidt endnu......
    hilsen jessie

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jessie
      Ja sådan kan det gå.
      Tak skal du have, ja R. Isola Bella er så smuk lige nu, der er ved at ske en del med knopperne, så inden længe kan jeg nok vise flere rhodoer.
      Det er et forfærdeligt stormvejr, så jeg kan godt forstå, at du ikke vil til stranden endnu.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  11. Hej Lisbeth, det er altså irreterende når teknikken den driller. Men godt du har fået styr på det igen. Billederne med den mørke himmel og solen er meget smukke.
    Nu må vi håbe at vinden den snart lægger sig lidt, det er næsten ikke til at holde den blæst ud. Heroppe i Aalborg har den været slem.
    Kh Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda
      Ja det er meget irriterende med den teknik,når den driller. Heldigvis fandt han ud af det. Ja det er rigtig fine billeder af Langemark i solskin.
      Ja vinden må meget gerne lægge sig, nu er det 4. dag, men i dag er den værste.
      Kh Lisbeth

      Slet
  12. Hej Lisbeth. Jeg tror, at blæsevejret er kommet op til os nu, for det blæser da en halv pelikan! Men solen skinner, jeg har dog kun været ude i formiddag, jeg syntes, blæsten tog til over middag, så jeg gik ind! Spændende med klokkehøjen, jeg troede du kun havde påskeklokker i den. Jeg synes, det ser ud til, at der er fjernet en del ud mod vejen, men måske er det fordi, bladene endnu ikke er helt sprunget ud? Det ser i hvert fald supergodt ud. Din skov er så fantastisk og den bliver bare flottere og flottere i løbet af sæsonen og så er det så spændende at kigge ned og se alle de planter der er. Nå, nu viser din magnolia også farve:). Så var der to ting, jeg var foran med: tulipaner og magnolia. (Min magnolia ser ud som din gør lige nu).

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birgitte
      I er heldige, hvis I først har fået blæsten nu, her er den på 4. dag, men værst i dag. Jeg forsøger at holde skansen ude, men føler mig noget omsust.
      Jeg har plantet andet i klokkehøjen, der bliver jo ikke ved at blomster i påskeklokkerne. Ja vi har fældet nogle træer og buske ud mod vejen, buskene groede ud i hegnet, det vil Bent ikke have, så nu er der plads til noget andet.
      Ja nu varer det ikke længe, inden skoven er på sit højeste, så bliver skovbunden mere spændende. Tulipanerne er stadig ikke i blomst hos mig, men de er tæt på. Min sommerhusnabo har tulipaner i blomst, men ikke jeg.

      Slet
  13. Hej Lisbeth
    Pilebladet pære overvejer jeg til min have. Jeg er spændt på at følge din. Det er fine knopper, den har, så jeg tænker, at der snart følger billeder, når den står med blomster.
    VH Nina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nina
      Du kan tro, jeg skal nok vise billeder af min pilebladede pære. Den er med årene blevet ganske fin, de første år brød jeg mig ikke om den, så jeg har klippet den meget.
      Vh Lisbeth

      Slet