mandag den 11. april 2016

Endnu en dejlig solskinsdag

Vinden var godt nok lidt kølig, men vi sneg os da over 11 grader, det var ikke så tosset.
Også i dag tog jeg en morgentur til vandet, men jeg tog ikke så mange billeder.
 i dag var havet ret larmende, ingen havblik.


Dette sommerhus ligger helt ned til vandet
 med en skøn udsigt til golfbanen og havet

Jeg må lige vise endnu en kartoffelmark, som I kan se er det ikke så slemt med vand her, så der skal nok komme Samsø kartofler i år også :) I baggrunden ses en hel det af vores vindmøller. Hvis du gør billedet stort, kan du se to rækker møller.
 mirabellerne blomstrer smukt i hegnene
 Nordbedet set fra toiletvinduet
denne lærkespore står i nordbedet, de er overalt - synd de kun varer kort
 også R. globigerum står i nordbedet
 sammen med R. orbiculare med de flotte runde blade
i et andet bed står R. orbiculare Blauköpfchen med sine smukke knopper, de er vokset en del i den sidste tid.
R. Pulap er tæt på - en enkelt blomst er sprunget ud
Alle riddersporerne/Delphinum fra sidste år er kommet op igen
 Disse Fritillaria er dukket op i ørkenbedet, jeg har nok selv plantet dem :) det bliver spændende at se, hvordan de ser ud.
 Gyldenlakken jeg viste forleden får også denne farve
 hundetanden vokser sig større og større
lungeurten har fine blomster nu
Ja så er der jo påskeklokkerne:







Cameliaen har fået nye blomster
her er et billede til Anne fra Otterup, hundetandsfrølingerne er på vej op.
Til slut et lidt anderledes billede :)
Fortsat god aften


22 kommentarer:

  1. dejligt med godt vejr og sol på kinden - det kan vi lide. å mange fine planter der rigtig begynder at vise sig id deres pragt - bare så skønt.
    Nåede lidt ud i haven, så der blev krattet i jorden og kigget på den runde primula.
    Håber at vejret er lige så godt i morgn så jeg kan gøre det sidste i bedet
    Fortsat god aften til dig
    Kh.
    Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Kirsten
      Ja det kan vi lide, så kommer planterne rigtigt i gang.
      Godt du nåede lidt i haven, det er så dejligt.
      Ja lad os håbe på godt vejr i morgen igen.
      Tak i lige måde
      Kh Lisbeth

      Slet
  2. Hej Lisbeth

    Jamen er det ikke bare en fantastisk årstid - så nu er vinteren fejet bort!
    Alletiders at du har fået små tænder;)
    Fik du frø fra Anne?
    Blauköpfchen kunne vel være opkaldt efter sine markante knopper!

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Jo det er det vi kan næsten ikke få armene ned :)
      Nej Anne sår for mig, jeg er jo ikke så vild med det, det er rart, når der er en, der både sår og prikler, så man bare får det færdige resultat.
      Ja det er der vist ingen tvivl om, at det er knopperne der giver det fine navn.
      Tak i lige måde

      Slet
  3. Sikke en skøn dag og dejlige billeder. Det må være så dejligt at være ude i disse dage :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Ja det var en skøn dag, jeg er ude så meget som muligt, ja og nyder det. Heldigvis kan du nå lidt efter arbejde nu.

      Slet
  4. Kære Lisbeth
    Dejligt med ture langs vandet, ja, jeg har været i sommerhus i nogle dage. Min R. Orbiculare har ikke den samme farve som din, men der er knopper i min i år dem glæder jeg mig til at se.
    R.Pulap er bare så fin, det er din camelia også.
    Dejligt vi kan nyde påskeklokkerne så længe.
    hilsen jessie

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jessie
      Ja det er dejligt, jeg tænkte nok, du havde været i sommerhuset nogle dage. Dejligt der er knopper i din R. orbiculare nu. Jeg har to forskellige, det er derfor, dine knopper ikke ser ud som mine.
      Ja de er fine begge to, påskeklokkerne holder i månedsvis, det er dejligt.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  5. Hej Lisbeth
    Ja det er jo slet ikke til at få armene ned i dette skønne vejr med solskin og hvor der næsten dagligt er nye blomster at beundre ;)
    Kan du godt ha riddersporer i fred for dræbersnegle, er det ikke en af deres livretter. Jeg har lige købt en lille en ved staudestedet, og er lidt urolig for den.
    Herligt afslutningsbillede med skønt motiv ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Heidi
      Ja det er bare så dejligt, vi tør næsten ikke tro på, at det er nu :)
      Sidste år måtte jeg mandsopdække mine ridderspore og lade dem blive i potterne, jeg fandt endda en snegl i potten, så jeg er absolut ikke sikker på, at jeg kan have dem i fred. Jeg vil strø ferramol rundt om og håbe, at det går godt. Jeg kan godt forstå, at du er urolig for din.
      Ja ikke - jeg så lige pludselig, at det kunne blive godt :)

      Slet
  6. Hej Lisbeth
    Endnu en dejlig morgen tur og en fin solskinsdag det blev til. Også lidt til den kølige side her men det kan der godt ses bort fra når bare solen skinner. De små lyserøde lærkesporer er rigtig søde og de er jo ikke i vejen selv om der er mange. De visner jo ned og jeg håber også at mine vil blive til mange. Håber at sneglene vil lade dine riddersporer i fred. De frøplanter jeg satte sidste år ser også ud til at komme fint. Dejligt at der også er liv i de små hundetænder. Jeg ved ikke rigtig om jeg tør at plante mine ud i år eller de skal have en sæsson mere i potte. Store er de jo ikke.
    Fin indrammet rhodo :-)
    Jeg er lidt sent på den i aften. Jeg har været til strik.
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Ja det blev endnu en dejlig dag, men vinterfrakken var på endnu. Ja de små lærkesporer er rigtig fine, selvom de hurtigt bliver væk igen. Ja der er liv i hundetænderne, men små er de, så jeg lader dem nok også blive i potten lidt endnu.
      Ja ikke :)
      Nå ja tænkte det nok.
      Godnat sov godt
      Knus

      Slet
  7. God morgen Lisbeth:)
    Tænkte hvad pokker er det nu, til det sidste billede, men opdagede jo hvad det var, det gav ekstra smil. Sjovt at kigge gennem hullet:-)
    Kan også se din have røre godt på sig nu, hvor er det skønt, og som vanligt ene lækkerier du viser. Er også ret spændt på de forskellige planter jeg fik af dig, de begynder at røre på sig, jeg kan nemlig næsten ikke huske hvor jeg satte dem alle, så de overrasker mig på en skøn måde, altså du får så mange gode tanker hver gang jeg se dem:-))
    Jeg er stadig med, men får ikke kommenteret så meget en stund fremover. Der sker en del her frem til sidst i april.
    Ha en rigtig dejlig dag.
    Masser af sol og forårshilsner:-))
    Kram Anette

    SvarSlet
  8. God morgen Anette
    Ja det er et lidt sjovt billede :) men kunne ikke stå for det.
    Godt du får små overraskelser fra mig nu, dejligt du sender mig en tanke, jeg tænker også tit på dig, når jeg ser noget fra dig.
    Ja der sker meget hos dig de næste 14 dage, det er jeg med på, så du er tilgivet, at du ikke kommenterer.
    Dejlig dag til dig med.
    Kram Lisbeth

    SvarSlet
  9. Dine morgen billeder er bare så skønne.
    Ha´ en god dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Aase - også god dag til dig, her er det koldt.

      Slet
  10. Hej Lisbeth

    Så vakre de blålilla knoppene er på den rhodoen! Lerkesporene har akkurat begynt å blomstre her også nå. Synd de varer så kort tid ja. Påskeklokkene er alltid så fine, og de blir jeg aldri lei av å se på :)
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Ja det er meget smukke knopper den rhodo har. Ja lærkesporene er fine, de måtte gerne pynte hele sommeren. Heldigvis holder påskeklokkerne meget længer.
      Klem

      Slet
  11. Så kom vi igen lidt rundt i nærområdet på Samsø - der er nu skønt ovre hos jer.

    Åh.... det super smukke Nordbed - vores allesammens yndlingsbed - dejlige billeder.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Ja der er dejligt her hos os.
      Ja jeg nyder nordbedet rigtig meget, det kan alle vist lide :) Tak
      Knus

      Slet
  12. Kære Lisbeth
    Dejlig morgentur med sus på havets overflade - der er så skønt på Samsø, og jeg længes efter min sommerø :) Det var da et rigtig dejligt sommerhus, du viser. Det er sikkert dyrt med den fine udsigt. Den rosa Lærkespore, som jeg fik af dig, trives også her, og jeg sender dig et smil hver gang, jeg ser den :)
    Knus Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Linda
      Ja det var en dejlig morgentur, jeg kan godt forstå, at du længes efter din sommerø :) Ja sommerhuset er nok dyrt med den beliggenhed, men det er ikke til salg. Godt lærkesporen trives hos dig, tak for smil :)
      Knus Lisbeth

      Slet