onsdag den 20. april 2016

En dejlig solskinsdag

Dog stadig med en hel del vind her hos os, men temperaturerne sneg sig op omkring godt 13 grader, så skal man ikke klage. I pavillionen var der nok dobbelt så varmt.
Anemonerne blomstrer og breder sig godt
 jeg tror denne er selvsået
 denne er vist flere gange
og denne er helt ny i haven
Endelig har jeg også tulipaner i blomst

hele to slags, men mange er på vej.
Fritillaria Pallidiflora skal have mere varme for at åbne sig



nu begynder det at ligne noget i haven, det er skønt.
 Iris bucharica begyndte så småt i går
 i dag sprang den helt ud
den står i ørkenbedet ikke langt fra kobjælderne
 R. Isola Bella endnu en gang
 og R. P.J Mezitt står flot i hegnet ud til vejen
 R. Songbird mangler lige lidt, inden den springer helt ud
 R. Wheatear har en smuk sart farve
se hvor knopperne svulmer, de er så flotte.
Lidt påskeklokker er der også billeder af
 Helleborus cyclophyllos

Hov og så var jeg lige ved at glemme noget:
 Bent er færdig med at lægge sten på stierne i skoven
og se lige regnvandsbedet, nu er der igen "vand" i det, det pynter. Jeg har brugt hele dagen på at luge store græstotter væk i bedet, det trængte meget.
Til slut en servicemeddelelse til havefolk omkring Kalundborg 
Onsdag d. 27. april kl. 18.00
Park Skov Have Kalundborg
Elmegade 38, 4400 Kalundborg.
Ideer til havelivet
Kom og hør om havemaskiner og mange andre spændende ting til haven.
Der vil være div. salg af planter, bl.a. kommer Anne Marie Pedersen fra Lønbæk Planteskole og Vermunds Rhododendronplanteskole. Du kan også selv medbringe planter til at bytte med
10,-/30,- kr. inkl. Kaffe og kage

Der gad jeg godt være med, men det passer ikke med færgen. 
Fortsat god aften til jer. 
her er en lille video om Samsø, hvis nogen har lyst til at se lidt om vores ø.


18 kommentarer:

  1. Så vakre dine rhodoer er! Flotte farger på de.
    Påskeklokkene er alltid like fine :)
    Klem

    SvarSlet
  2. Kære Lisbeth
    Ja Bents værk blev flot. Og nu begynder dine rhodoer for alvor at springe ud hvor er de fine.
    Flotte billeder af haven.
    Vermunds Planteskole ligger lige i nærheden hvor jeg bor. Så der kommer jeg tit.
    hilsen jessie

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jessie
      Ja det er bestemt flot med stierne.
      Ja glæder mig til der kommer flere forskellige rhodoer at vise.
      Hvis du kommer i den planteskole jævnligt, er den nok godt.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  3. Kære Lisbeth Åh, anemoner er altid skønne! Jeg kan nu godt forstå den der isola hedder Bella ;-). Og tulipaner er sprunget ud, det er skønt så tyder det på, at lunere vejr er på vej, skønt jeg hører der hviskes frost i weekenden. Øv Bøv. Igen UG med kryds og slange til Bent. Knus Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Tina
      Ja jeg er glad for, at de breder sig, det er skønt. Ja Isola Bella er skøn. Vi gider ikke frostvejr nu, nu vil vi have rigtigt forår.
      Tak for det.
      Knus Lisbeth

      Slet
  4. Hej Lisbeth
    Ja selv om det har været en rigtig smuk solskinsdag så er vinden jo stadig ikke varm men vi må nyde det for det er da noget værre noget de lover over weekenden. Anemonerne er så søde så de kan da godt vises igen og igen så længe de varer. Den lysegule er så smuk. Så er du også med på tulipaner godt for så er du da fri for at snige dig rund i byen for at få tulipan billeder :-)
    Glæder mig til at R Songbird springer helt ud. Ser lovende ud med alle de knopper.
    Ja Bents arbejde er da bare blevet så flot og "vand" i regnvands bedet det hører jo til :-)
    Fortsat god aften
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Nej vinden var ikke varm, men bare der dog ikke havde været så meget af den. Frost gider vi da slet ikke igen. Ja anemonerne er skønne,jeg er glad for, at de breder sig. Ja heldigt at jeg endelig har tulipaner, så jeg ikke skal snige mig rundt efter billeder :)
      R. Songbird skal nok blive flot, og jeg skal nok vise rigtig mange billeder af den .
      Ja det var godt, jeg fik ham til at køre "vand" i regnvandsbedet :)
      Tak i lige måde.
      Knus Lisbeth

      Slet
  5. Godmorgen Lisbeth

    Ja, det var en rigtig flot dag!
    Lækker Iris bucharica - er det en fra Jan?
    Din Fritillaria pallidiflora ser ud til rigtig at trives. Det er ellers ikke den nemmeste.

    Stien ser rigtig godt ud, den lægger ligesom op til at gå en lille tur derind:)

    Ha en dejlig dag

    SvarSlet
    Svar
    1. Godmorgen Karsten
      Det var det bestemt, i dag har vi også sol men noget blæsende igen. Jeg kan se, at jeg nu er bagefter med blomstring af tulipaner i forhold til sidste og forrige år, det bliver nok ikke bedre med den vejrudsigt.
      Nej bucharica er købt i Kvickly i Horsens for to år siden.
      F. Pallidiflora står åbenbart et godt sted, i modsætning til de fritillaria som åbenbart er druknet, de kom ikke op i år.
      Ja det er rigtig, man får lyst til en lille tur i skoven, det er jo fint nok :)
      Tak i lige måde

      Slet
  6. Stierne er hårdt arbejde medens det står på, men når resultatet bliver så godt er det sikkert hurtigt glemt.

    SvarSlet
  7. Mange dejlige billeder som altid.
    Hvor er skovstierne blevet fine.
    Ha` en god torsdag.

    SvarSlet
  8. Åh ja Kære Lisbeth det var et herligt vejr med sol. ja det blæste lidt, men det betyder intet når det er sådan. Dejligt med anemoner som danner deres tæpper det er jeg så betaget af og elsker at komme forbi en skov hvor bunden er dækket af anemoner.
    Billeder af de andre herlige blomster - det er godt - og ja så Bella, som jeg regner med at du viser for min skyld :-)
    Lige nu skinner solen her og så det er med at komme ud når der er støvsuget
    God dag til dig
    Kh
    Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Kirsten
      Ja det var fint i går trods blæsten. I dag blæser det også, og der var solskin fra morgenstunden, desværre er det gået over. Det er bestemt lækkert med anemoner, jeg glæder mig over, at de breder sig.
      Ja selvfølgelig viser jeg Bella for din skyld :)
      Ja må også ud nu.
      God dag til dig.
      Kh Lisbeth

      Slet
  9. Jeg stornød vejret i går...allerede i dag er der mere køligt og vinden er igen taget lidt til...og jeg gider slet ikke tænke på den vejrudsigt de har lovet for weekenden...ØV...

    Det er så skønt, at der nu sker noget i haven hver eneste dag... :)

    Det ser rigtig godt ud med stenstierne, det kan du hilse Bent og sige :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Esther
      Ja det var dejligt i går i modsætning til i dag, hvor solen ind i mellem har problemer med skyerne. Her blæser det stort set ligesom i går. Weekendens vejr er deprimerende i den grad, måske går det hele så lidt i stå.
      Det skal jeg gøre :)

      Slet