tirsdag den 12. april 2016

Det startede godt

men det blev en kold dag, vinden var kold, senere kom regnen.
Jeg var på besøg hos Cecil, det var en kold fornøjelse, skønt jeg havde vinterfrakken på, kom jeg alligevel til at fryse.
 en prægtig stamme på hendes vandgran
masser af snepryd i plænen og et gigantisk japansk kirsebærtræ, sikken et syn det må være, når den blomstrer.
en gammel have med en flot Ginkgo Biloba
nå men det blev for koldt, så vi tager lidt solskinsbilleder fra i går
 

Anemoner kan vi ikke få nok af
Blodblommen mod en blå himmel, det ser godt ud
 Min brogede pieris er fyldt med smukke blomster
Et forløb fra i går
morgen
 over middag
og endelig en udsprungen, den er da fin, i dag lukkede den sig ikke op, navnet kender jeg desværre ikke, nogen bud?
i går sad jeg og læste i et katalog om en italienske ø, der hedder Isola Bella, mon ikke min rhodo er opkaldt efter den. Øen er berømt for det imponerende barokpalads og haven i forbindelse med det.
 Jeg gætter på, at det er Fritillaria Pallidiflora
så er der gang i snegleføden, min Ligularia er flink til at så sig selv, og sneglene elsker den.
Heldigvis holder de sig fra påskeklokkerne, som laver et dejligt bunddække, der holder stort set hele året.





påskeliljerne er så fine og anderledes, her mangler jeg også navnet.
jeg har købt nelliker og petunia i Netto, dejlig duft nellikerne har, billedet er selvfølgelig fra i går, som I kan se skinner solen :)
I dag vil jeg slutte af med de smukke kobjælder, som sprang ud i dag i regnen.
Fortsat god aften

28 kommentarer:

  1. Hej Lisbeth
    Altid hyggeligt med et lille havebesøg. Det er dog altid sjovest når vejret er lunt og godt men vi kan jo ikke se kulden på billederne. Den japanske kirsebær må du da lige forbi når den blomstrer så vi kan se den. Den er da helt enorm :-)
    Yndige anemoner og fine små tulipaner. Her er de små tulipaner ikke rigtig at se endnu.
    Fine krukke kreationer og kobjælden har da også stukket næsen godt frem. Jeg skal vidst bare stille mig tilfreds med at Mie er i live så må jeg se hvornår de vil blomstre :-)
    Fortsat god aften
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Nu kan du blive den første til at kommentere i stedet for den sidste :) det er da meget godt. Ja jeg må have Cecil til at fortælle, når den japanske kirsebær blomstrer, hvis hun har tid til det, hun er en meget travl dame :) Nej kulden kan ikke ses på billederne, så er jeg nødt til at fortælle om den.
      Jeg spejder også efter de rigtige tulipaner, som har store knopper nu, lidt mere varme, så er de der.
      Jeg blev overrasket over kobjælderne, det er ikke mange dage siden, de bare var små knopper helt nede ved jorden, dine kommer nok også snart.
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  2. Kære Lisbeth. Som altid er det godt med dine blomster vitaminer og de store træer, det bliver flot, når de blomstrer. Jeg glæder mig altså helt vildt til at gå en hel dag i din have og høre om alle de blomster og planter, som vi ser billeder af. Kærligst Merete

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Merete
      Tak skal du have, ja det er dejligt med alt det, der sker nu. Og jeg glæder mig meget til at vise dig min have, det kan vi sagtens få hele dagen til at gå med :)
      Kærligst Lisbeth

      Slet
  3. Ger fikk vi sol og 13 grader i dag, og det var deilig. Håper du får det varmere snart. Så vakker din mørke helleborus er!
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja I har mere sol og varme nu, snart overhaler dine planter mine :) Ja den mørke helleborus er skøn.
      Klem

      Slet
  4. Hej Lisbeth
    Vi har desværre også haft det samme kolde og våde vejr idag.
    Det er da helt utroligt så megen fart der er på dine kobjælder, så langt er mine slet ikke endnu.
    Skønt forløb af de smukke tulipaner, har desværre ikke noget bud på navn. Skønne påskeklokker dem kan vi ikke få nok af ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Heidi
      Ja det var en træls dag i går, til gengæld tegner det godt her nu, stille vejr men ingen sol, det vigtigste er, at det er stille. Mon ikke du har fri i dag, så jeg håber, det er godt vejr hos dig også. Kobjælderne kommer lige pludselig, du skal se, dine er der nok også snart. Det kan være, at nogle har et bud på navnet på tulipanen, den har en fin farve.

      Slet
  5. Kære Lisbeth Stor flot have din veninde har med store flotte træer, og hvilket flot blåt tæppe, det må være skønt at se på.
    I går regnede det nærmest fra morgen til aften men lige nu og her ser det lovende ud, selvom jeg ved at det har meldt regn, men vinden ikke er så kraftig, som i går for da var det vandkoldt. Jeg ville gerne ud i haven når jeg kommer hjem fra arbejde, så lad os håbe på minus regn i dag :-)
    Fortsat god dag
    Kh
    Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Kirsten
      Ja Cecil har en flot have med skønne træer og tæpper af lyseblåt.
      Ja det var træls vejr i går, vi håber, det bliver godt til du kommer hjem fra arbejde. Her er det stille vejr nu, men ingen sol.
      Tak i lige måde
      Kh Lisbeth

      Slet
  6. Aprilsvej det kan man vist godt sige det i går. Stammen er da helt fantastisk på den store vandgran, det er jo en hel skulptur.
    Det var godt du fik lagt nogle solskinds billeder ind også. Annemonerne de er så søde, jeg har kun hvide, men skal en tur til Stovby på fredag, der har jeg bestilt nogle forskellige.
    Jeg var da ikke klar over at du fodrede sneglene :o) men det er måske meget snedigt for så kan du jo pille dem op mens de spiser :o)
    Jeg glæder mig til mine Påskeklokker er på str med dine. De er så flotte.
    Jeg håber det bliver en lidt mindre våd dag i dag, jeg skulle gerne have bygget lid mere på mit lille hus.
    Kh Linda.
    PS. jeg fik fat i en flot Odysse til Tina i går :o)så hun er glad.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda
      Ja vi kan roligt sige aprilsvejr, i dag er det stille, det håber jeg også, det er hos dig, så du kan få bygget mere på dit lille hus. Ja anemonerne er skønne, jeg må kigge må Stovby, hvad du kan få der, det bliver spændende. Cecils vandgran er helt forrygende, man lægger mere mærke til det nu, hvor der ikke er løv på.
      Jo jo jeg fodrer skam sneglene men helst med ferramol :)
      Det var da flot, du fik fat i Odyssey til Tina, så kan jeg godt forstå, at hun er glad.
      Med påskeklokkerne skal man have tålmodighed har jeg fundet ud af, så de skal nok blive til flere hos dig også.
      Kh Lisbeth

      Slet
  7. Her til morgen ser det stadigvæk råkoldt ud. Vi opdagede også blomster i den brogede pieris i går. De er utroligt diskrete. Isola bella er rigtig fin og har en "praktisk" størrelse.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Jeg har lige været ude på morgenturen, det er dejligt mildt og stille vejr fra morgenstunden her, men ingen sol. Ja det er knap man lægger mærke til blomsterne på pierisen, men fine er du nu. Ja du har ret Isola bella har en praktisk størrelse.

      Slet
  8. Dejlige billeder som altid.
    Ha´ en god dag.

    SvarSlet
  9. Hej Lisbeth!
    Vädret har varit så varmt i några dagar. Så härligt att vara ute i trädgården. Pulsatillan har kommit långt hos dig, jag kan bara ana dem ovan marken. Härliga Helleborus, skall på mässa nästa vecka, då skall jag köpa några nya.
    Ha det fint / Marika

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marika
      Ja i går havde I vist bedre vejr end os, i dag er det helt fint her, solen er ved at titte igennem. Jeg kan godt forstå, at du vil have flere Helleborus, de er så skønne og holder længe.
      Tak i lige måde

      Slet
  10. Det er altid skønt med havebesøg :) :) - gode billeder derfra...

    SvarSlet
  11. Den mørke helleborus er virkelig vakker, for ikke å snakke om den rosa rodoen.
    Her har vi ikke klippet ned alle staudene enda. Det er fortsatt meldt frostnetter. Men kubjellene er godt på vei:-)
    Håper du har det litt varmere idag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Eirin
      Ja de er smukke begge to. Øv at I stadig har frost, så I ikke kan få klippet stauderne ned.
      Jo det har været en noget lunere dag i dag, men ingen sol.

      Slet
  12. Kære Lisbeth
    Flotte gamle træer du viser, dem skal man passe på.
    Søde anemoner, jeg fandt lige 2 stk. af dem på første billede, ude ved vejen i går, så nu stor de i min have.
    Hvor er den fin R. Isola Bella, ligeså Kobjælden.
    Hilsen Jessie

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jessie
      Ja man skal passe godt på træerne, det gør Cecil også.
      Det var da et godt fund du gjorde ude ved vejen, så kan de pynte i din have.
      Ja R. Isola Bella er så smuk, jeg kan ikke lade være med at tage billeder af den og af påskeklokkerne. Kobjælden er jeg også glad for.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  13. Kære Lisbeth
    Spændende, at vi lige kom med på besøg hos Cecil - det ser ud til at være en stor, gammel have hun har - flot stamme på granen. Den brogede Pieris er vel nok fin og sjovt at følge udviklingen hen over dagen - solens varme kan virkelig gøre meget! Dine krukker ser dejligt sommerlige ud :)
    Knus Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Linda
      Ja det er ikke så tosset at komme med i Cecils have, hun har ganske rigtig en stor gammel have med flotte træer. Ja solen gør meget, så blomsterne kan springe ud - især tulipanerne.
      Knus Lisbeth

      Slet