lørdag den 30. april 2016

Anemoner, tulipaner og sidste dag i april med Give away fra Gardengirl

Man kan ikke sige, at april har været særlig spændende vejrmæssigt, så nu kan vi kun håbe, at maj bliver meget bedre. Heldigvis ser det ud til at blive bedre fra midt i næste uge, denne gang må DMI gerne få ret.
Der kommer mere om Give away præmien sidst i indlægget.
 Anemonerne blomstrer fint
 Anemone nemerosa Bright Cup. Der er stadig nogle anemoner, som ikke er sprunget ud endnu
Henryi Saruma har fine knopper
en fin staude som jeg købte af Rita sidste år, den hedder Tanacetum macrophyllum, du kan læse mere om den hos Ina.
 Det lykkedes mig at fange Clematis Jan Lindmark trods blæsten i går
 Pileurt Red Dragon er godt på vej
 et par påskeklokker blev det også til

 R. Snipe er endelig sprunget ud
R. Wheatear er jeg ret begejstret for, den blomstrer stadig
 Narcisus Thalia i regnvandsbedet


og tulipaner på spring
 min udsigt fra computeren
udsigt fra stenbedet ud over den store have
til slut et billede af den første blomst i gemseroden
Idag har jeg været på tur, mere om det i morgen.
Fortsat god aften

Give away: kig her
Give awayen er sponsoreret af Garden Girl
Det drejer sig om dette dejlige værktøjsbælte


Jeg er selv den heldige ejer af sådan et bælte, som er godt at have til redskaberne, når det en gang bliver lidt lunere i vejret, og vi forhåbentlig skal til at gå rundt i shorts og uden jakke.
Stroppen omkring livet kan tilpasses, så det passer dig bedst, og du bestemmer selv, om bæltet skal drejes så lommerne skal sidder på hofterne af dig eller foran/bagpå. 
Du kan være med i konkurrencen, hvis du skriver, at du gerne vil deltage i en kommentar og melder dig her på min blog som fast læser. Nogen af jer er måske faste læsere i forvejen, så kan I nøjes med at skrive en kommentar, hvis I gerne vil vinde det fine bælte. 
Vinderen bliver udtrukket onsdag formiddag, så du kan nå at få pakken til weekenden, hvor det jo er mors dag :)
Fortsat god aften og god 1. maj

36 kommentarer:

  1. Så flott give away da! Din mørke påskeklokke er så flott! Jeg liker så godt de som er helt sorte av de.
    God helg!

    Klem, Marit

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Ja det er en fin give away. De helt sorte påskeklokker er fine.
      Tak i lige måde
      Klem

      Slet
  2. Hej Lisbeth
    Hvad der startede som en trist grå regnvejrsdag blev helt hæderlig som dagen skred frem. Nej varmt har det ikke været men bare det at der blev tørvejr og solen tittede frem giver lige humøret et hak op.
    Jeg var lige ude og gå en tur her efter aftensmaden og kunne konstatere at der står små hvide anemoner mange steder rundt i vores læhegn langs stierne. Kønt ser det ud :-)
    Er da spændt på hvad det er for en staude du har fra Rita. Jeg fik en af Hanne sidste år som har nøjagtig samme blade (også noget knop på vej) men hun kunne ikke huske hvad den hed.
    Hov hov Gemserod der er jeg da lige et skridt foran. Min står i fuld flor og har gjort det en uges tid :-)
    Jo jeg må betragte mig som fast læser så jeg deltager da gerne i konkurrencen om det fine bælte.
    Også en rigtig god 1 maj herfra. Tror jeg bliver hjemme i haven i stedet for at gå ud og svinge med fanerne men det er jo heller ikke noget der er til for os der arbejder i butik. Vi har jo ikke 1 maj fri men surt for dem der har at det er en søndag.
    Fortsat god aften
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Her regnede det lige til middag, men det gjorde det heldigvis ikke på vores tur. Men nej varmt har det ikke været, til gengæld er det helt stille vejr i aften. Ja mon ikke Rita skriver til mig i morgen, hvad den hedder, planten fra hende, det var en skærmplante, mener jeg.
      Nå kom du lige foran, der var du heldig :)
      Ja men du komme med på listen. Nej 1. maj det er ikke lige noget for os, men pyt med det.
      Tak i lige måse
      Knus Lisbeth

      Slet
  3. Hej Lisbeth
    Den der du ikke kan huske ligner en jeg også har og den hedder en hvid Valmue :o) men jeg ved ikke om det er rigtigt.
    Jeg vil meget gerne deltage i din giveavay, det er lige sådan et bælte jeg har ønsket mig i fødselsdags gave i dag, men ikke har fået. Så nu må jeg da prøve lykken her.
    De der knæbeskyttere ser også gode ud. Dem må jeg lige se om jeg kan finde.
    Kh fra Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda
      Jeg tror ikke, at det er en valmue, jeg mener, Rita sagde at det var en skærmplante.
      Skal jeg forstå det sådan, at du har fødselsdag i dag? For så vil jeg da sige tillykke med dagen. Det står ikke på fb, så der har du nok slettet det :) Jeg tager dig med i konkurrencen.
      Kh Lisbeth

      Slet
  4. Skønne anemoner og sikken et dejligt billede af Jan Lindmark, nu tror jeg også at min er klar til udspring.
    Hvor er du flink med en give away, men det er nu ikke derfor jer kommenterer, så se blot bort fra mig i konkurrencen. Nu håber jeg at komme lidt i haven i morgen og måske også lidt blogtid, det har knebet på det sidste.
    Knus😎

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Godt at høre at din Jan Lindmark er ved at være klar til udspring.
      Det er helt i orden med give away, jeg er glad for at du kommenterede. Herligt hvis vi hører lidt fra dig igen, det er ikke nemt at nå det hele.
      Knus

      Slet
  5. Hej Lisbeth!
    Så kan det da lige passe sig at jeg er ved at være klar til noget mere bloggen igen også er der en vidunderlig give away, som jeg slet ikke kan stå for, det kunne være den ville afhjælpe de huller der altid kommer i baglommen efter saksen:-)
    Nu begynder det rigtigt at blomstre derude. Og den staude fra Rita ligner en jeg har her udenfor stuevinduet, den får en halvhøj robust lilla blomst, husker ikke lige navnet;-)har godt læst du mener det er en skærm plante.
    Har næsten opdaget hvad dit indlæg i aften kommer til at handle om, men nu må jeg se om det er hvad jeg tror;-)
    Ha en skøn dag!
    Masser af solskindshilsner og stort kram fra Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anette
      Du er noteret til give awayen, jeg kender godt det med huller efter saksen, her er det jakkelommen, det går ud over. En saks skal vi jo have med ud.
      Ja det er spændende med den staude, desværre tror jeg ikke, at Rita kigger med i dag, hun skulle på tur i dag.
      Ja mon ikke du har gættet, hvad det handler om, det må du lige fortælle mig i indlægget.
      Tak i lige måde
      Kram med solskin
      fra Lisbeth

      Slet
  6. Der er godt nok mere gang i stauder og blomster hos dig end hos mig - jeg synes, det står helt stille. Så de mildere temperatuer er også mere end velkomne her. Men anemoner har jeg også, de gule har blomstret rigtig længe i år. Sikke en fin giveaway - men jeg er ikke så meget for det med at melde mig som fast læser - faktisk er jeg ikke helt klar over, hvordan det fungerer, men har en forestilling om noget med mails, når der er nyt på bloggen? Og jeg orker ikke flere mails i indbakken - der er så rigeligt at holde styr på! Til gengæld læser jeg med hos dig hver dag, det vil jeg ikke undvære ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Aase
      Ja der sker meget nu, og i dag skinner solen, så tænker jeg, at det går rigtig hurtigt. Dejligt med gule anemoner. Der sker ikke noget ved at melde dig som fast læser, du får ingen mails eller andet, så det kan du roligt gøre her ovre i højre side, hvor de andre tilmeldte står. Dejligt du læser med hver dag :) jeg skriver dit navn op til give awayen.

      Slet
  7. Hej Lisbeth, den giveaway lyder besnærende, jeg har altid beskærersaksen i baglommen, frø elller poser og skilte i andre lommer og lugegaffelen smider jeg rundt omkring, så orden på sagerne er tiltrængt. Jeg har været fast læser i mange år :-)
    Din plante fik mig til at tænke på røllike-matrem som jeg så og købte hos Ina for et par år siden http://annasplads.dk/tag/rollike-matrem/. Jeg fik ikke plantet min godt nok - i hvertfald kom den aldrig igen, øv.
    Der er meget fint på vej hos dig, det er en dejlig tid - og lad os så snart få et ordentligt forårsvejr, det synes jeg vi trænger til.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Ja det lyder bekendt, så skriver dig på til give away. Ja fast læser har du været meget længe, det er dejligt.
      Du har helt ret i det danske navn røllike-matrem, da jeg fik det latinske fra Rita her under neden, fandt jeg et blogindlæg fra Ina, der stod det.
      Jeg synes, det snerper mod ordentligt forårsvejr i dag, selvom der var rim i græsset til morgen. De lover, at det fortsætter, det håber vi.
      Tænk og så på en fridag, så kan du rigtig nyde din have :)

      Slet
  8. Så kunne jeg være her med et navn...eller i hvert fald det navn jeg har på den. Tanacetum macrophyllum.
    God dag til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Rita
      Mange tak for svaret, det var jeg glad for.
      God tur forhåbentlig.

      Slet
  9. heh det er sjovt men det gyser i mig bare jeg ser ordet pileurt.. og din drage er ellers meget smuk :) jeg havde en helt alm af slagsen i hækken der hvor jeg boede før og den var ikke til at slippe af med, derfor gyset :)

    KH
    Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marianne
      Der er forskel på pileurt, det har vel ikke været den japanske, du har haft fat i? Nej du skriver jo det var en almindelig. Denne her breder sig ikke meget.
      Kh Lisbeth

      Slet
    2. Det regnede jeg heller ikke med.. jo det var den slemme pileurt, jeg gravede og gravede alt der viste sig uden for hækken og klippede den ned hele tiden, men den bliver bare ved.. skrækkelig plante :) din er smuk :)

      Slet
    3. Ja det er en forfærdelig en, ja min er bedre og smuk :)

      Slet
  10. Hej Lisbeth

    Den der giveaway er da ellers flot- men jeg tror jeg melder pas:)
    Det ser ellers frodigt ud hos dig - ihvertfald når jeg sammenligner med heroppe!

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Jeg tror da ellers, den ville klæde dig :)
      Nå men du slipper. Der er gang i meget her nu, der sker virkelig noget, nu har vi også næsten fået sommer i forhold til april :)
      Tak i lige måde

      Slet
  11. Dejlige billeder som altid.
    giveaway jeg melder pas.
    Ha´ en god aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Aase
      Det er helt i orden.
      Tak i lige måde

      Slet
  12. Hej Lisbeth
    Sikke skønne billeder fra din have . Hold op hvor det dog blomstre allevegne hos dig .
    Glæder mig til at høre om din tur.
    Vil da gerne vinde sådan et praktisk bælte og så er det oveni så fint.
    Dejlig aften til dig
    Kh Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marianne
      Ja og det bliver meget mere, nu vi har fået sol og lunere vejr.
      Ja turen kommer lige straks, men der var ingen roser.
      Du er noteret til lodtrækningen :)
      Kh Lisbeth

      Slet
  13. Hej Lisbeth. Hvor må det være dejligt med anemoner i haven. Dem har jeg ingen af, jeg må ud i skoven, hvis jeg skal finde nogle. De er meget flotte i små buketter i en vase. Hvis jeg kommer i skoven, plejer jeg at plukke nogle med hjem!
    Det er et flot bælte, det vil jeg da også gerne vinde:) Ja, vi må håbe på, at varmen kommer nu. Jeg har sat citrustræerne ud i dag, så ikke mere frost!! Jeg er også spændt på, hvor du har været henne?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birgitte
      Ja jeg er så glad for mine mange anemoner, jeg har købt en del ved Thyboesminde Stauder, de breder sig fint. Det kan anbefales.
      Du er noteret til konkurrencen om bæltet :)
      Nej vi gider ikke mere frost nu. Ja det kan du så læse om nu.

      Slet
  14. Kære Lisbeth
    Superflot give away - og en rigtig nyttig ting tilmed! Jeg melder mig hermed til konkurrencen :)
    Hvor må det være en stor glæde for dig dagligt at følge udviklingen hos alle dine rhodoer - og du har stadig det største festfyrværkeri i vente. Kan godt forstå, du er begejstret for Wheatear - den er meget smuk i farven. Den blodrøde pileurt er også fin - jeg har kun den almindelige. Kan huske, at det var ved første besøg i din have, at jeg fik øjnene op for pileurt og dens anvendelsesmuligheder. Skønne anemoner - her har de hvide sået sig selv flere steder, og det må de gerne :)
    Knus Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Linda
      Så er du noteret til konkurrencen :)
      Det er så spændende at følge udviklingen, så det kniber med at nå at se billeder og blogge. Ja Wheatear har en fin farve. Ja dejligt med både pileurt og anemoner :)
      Knus Lisbeth

      Slet
  15. Hej Lisbeth.Som rosinen i pølseenden kan jeg vist lige nå at deltage i din giveaway.
    Er håbløst bagefter med bloggen.Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette
      Ja det kan du tro du kan, det er ikke sådan at være på rosentur :)
      Knus

      Slet
  16. Det er da en give away man ikke kan modstå :P Ville elske at eje sådan et smart værktøjsbælte :D

    Så flot en farve på pileurten :) Må se om jeg kan finde en tilsvarende engang :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Sandie
      Du er noteret til give away :)
      Min er købt i Bilka i Odense, men det er mange år siden.

      Slet
  17. Kære Lisbeth - jeg opdagede at jeg vist ikke har fået skrevet ved dette her opslag.
    Som altid viser du fine planter fra haven og jeg holder af at læse dine daglige opdateringer. Specielt her på det sidste hvor du viser rhodoernes udvikling synes jeg er spændende at følge med i, men lige nu er det dem, om lidt er det tulipaner, liljer roser m.m. der er så mange spændende at se i din have, men det har vist fortalt dug mange gange før.
    Jeg vil også gerne være i den konkurrence - jeg ville måske have bedre styr på min saks, kniv, og alt det man render rundt med i haven, når man bevæger sig rundt.
    Knus
    Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Kirsten
      Du nåede det lige, nu er du også med i konkurrencen, ja det er svært at holde styr på haveredskaberne.
      Knus Lisbeth

      Slet