onsdag den 14. januar 2015

Lidt solskin og tulipaner fra arkivet

Dagen i går blev heldigvis en god dag. Færgen rullede lidt på vej over, men hjemad var der ikke noget særligt at mærke. Vi nåede både bisættelsen i god tid og til færgen igen uden problemer.
Både præst og bedemand var dygtige og sørgede for, at vi havde en god dag.
Vel hjemme igen med 6 affaldssække fyldt med tøj har der også i dag været nok at se til. Heldigvis gik det nemmere i dag, så der er næsten ryddet op.
Jeg havde regnet med en solopgang, men sådan gik det ikke. Sol og snebyger har afløst hinanden, jeg tror, det har været sådan i det meste af landet.
Bent tog dette billede i morges, da det var værst, det blev nu kun til en byge af og til, der ligger ingen sne her.
Her kommer lidt blandet fra dagen:
 Det begyndte med et stykke lys himmel mod vest
 mod øst var der også blå himmel og flotte skyer
 endelig kom solen frem

 til stor glæde for hundene
og mig
De lover vinter i næste uge, det er fint med mig, hvis vinteren kommer nu, hellere nu end i marts. Da jeg ved, at mange allerede længes efter foråret, har jeg fundet lidt tulipanbilleder frem fra arkivet 2014.
 Tarda





 Esther
 også her




 jeg blev lidt bidt af de fine frynsede sidste år, de blev købt hos Hyde&son
 Mount Tacoma
 Princess Irene
 Spring Green

 Liljeblomstrende

Til slut en hilsen fra rødhalsen

Tak for besøget og god onsdag :)

26 kommentarer:

  1. Godt at dagen i går blev en god dag. Det var vigtigt!

    Vil du hilse rødhalsen igen? :-)

    Tak og god aften til dig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Nana
      Ja det var nemlig vigtigt :) Det skal jeg gøre.

      Slet
  2. Hej Lisbeth

    Ja, selv her østpå fik vi en enkelt snebyge! Det er snart længe siden. Og du har ret: De bliver mere og mere sikre på at vi får dagfrost i næste uge...
    Vi får se - og det ville jo ikke gøre noget!

    Ha en dejlig dag du med!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Vi fik flere snebyger, men endnu lægger det sig jo ikke, måske i næste uge? Nej det er fint med noget frostvejr og høj klar himmel.
      Tak i lige måde.

      Slet
  3. Vi har haft noget lignende vejr i dag. Jeg ønskede godt vejr til begravelsen i går - her var det tørvejr til ved tre-tiden. jeg har det også fint med en omgang frostvejr, men skal lige have dækket de sarteste planter med nogle grangrene.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Det var pænt af dig at ønske godt vejr til begravelsen, men sydpå i landet var det jo ikke så fint, men da vi var klar til at køre hjem, blev det en fin solnedgangshimmel. Ja lad os få lidt frost, jeg har grangrene liggende til at dække med.

      Slet
  4. Hej Lisbeth.Dejligt at høre at i havde en god dag i går.
    I dag har vejret været blandet med sne og regn.
    Tak for alle de smukke tulipaner du viser............kan næsten ikke vente til mine blomstre.
    Godt at du næsten er færdig med at rydde op i din mor ting.
    Godaften Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette
      Ja dagen i går var rigtig god trods omstændighederne.
      Vi glæder os meget til tulipanerne blomstrer igen, men vi må nok vente lidt.
      Du kan tro, jeg er glad for, at jeg næsten er færdig med min mors ting.
      Knus Lisbeth

      Slet
  5. Hej Lisbeth
    Godt at I trods omstændigheden havde en god dag og godt at der er ved at være ryddet op i tingene.
    Her havde vi også lidt tøsne først på dagen. Det var dog hurtigt væk igen. Eftermiddagen har såmænd været helt hæderlig med nogen sol som også kan ses på dine billeder. Nu skal vi åbenbart til at have lidt vinter. Det er også ok men så vil jeg gerne have lidt sne til at dække alt det som jo tror at det er blevet forår. Bla anemonerne som jeg opdagede igår :-) Dejlig med alle de flotte tulipaner du har på programmet idag for ude i haverne bliver de jo nok sat lidt i stå nu.
    Også en hilsen til rødhalsen herfra :-)
    Fortsat god aften
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Ja det var heldigvis en dejlig dag, det var ikke så slemt at rydde op i tingene i dag, det var mest gammelt tøj.
      Ja sneen forsvandt heldigvis hurtigt igen og lidt sol kom der da også. Det er bedst at få planterne dækket med sne, så må vi se, om vi er så heldige. Ja det var tidligt med anemoner, jeg har kigget efter mine, der var ingen.
      Jeg fik lige lyst til at vise tulipaner.
      Tak for hilsen til rødhalsen :)
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  6. Kære Lisbeth
    Havde lige skrevet en kommentar til dig, men den blev ikke udgivet, så jeg prøver igen :) Hvor er jeg glad for at høre, at I havde en god dag i går, og at vejret artede sig nogenlunde, for kombinationen blæst og færge er ikke særlig rar. Dejligt med billeder af snevejr, selvom det ikke blev liggende, for her har det været mørkt og gråt hele dagen - kan faktisk ikke huske, hvornår vi sidst så solen her. Jeg siger som dig - hellere frost og sne nu end i marts - håber, jegkan få dækket lidt af i weekenden. Hvor er det bare skønt med et tulipanindlæg :) Det får virkelig forårsfornemmelserne frem! Også i den afdeling har du mange forskellige, og der er bestemt ikke noget at sige til, at du faldt for de frynsede - de er så fine. Jeg satte også Spring Green for en sæson siden og er spændt på, om de dukker op igen - hvad mon din erfaring siger om det? Tak for hilsen fra den søde, lille rødhals :)
    Fortsat god aften!
    Knus Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Linda
      Hvor irriterende når kommentaren bliver væk, godt du prøver igen. Det er i hvert fald bedst hvis der er enten rygvind eller modvind, sidevind er træls, det var det i går. I må flytte til Samsø, så I kan få noget mere sol, der er åbenbart ikke mange solskinstimer i Silkeborg. Jeg husker godt da fik fik sne for 2 år siden d. 21. marts, det var træls, det gider vi ikke i år, så hellere sne nu. Jeg tænkte nok, at mange ville nyde tulipanbilleder, og det varer jo et par måneder endnu, inden vi ser dem, vil jeg tro. Spring Green er faktisk en af de flittige til at komme igen, den har jeg haft en del år, så jeg vil tro, at din kommer igen.
      Selv tak :)
      Knus Lisbeth

      Slet
  7. Kære Lisbeth
    Det blev da nogle gode billeder i fik taget. Ja, vi fik også sne og torden ved middagstid.

    Altså tulipaner, nej hvor jeg glæder mig til de igen kommer frem i haven.
    hilsen jessie

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jessie
      Tak - ja når der nu skulle komme sne, som blev det ok billeder. Torden har vi heldigvis ikke set.
      Ja det bliver dejligt, når det bliver tulipantid, men først skal vi vist have vinter.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  8. Hej Lisbeth
    Ja her fik vi posen med hagl og tordenbyger idag, så det var helt klart bedst at blive inde i varmen.
    Skønne tulipaner, jeg har en forkærlighed for de liljeblomstende, dem kan jeg ikke stå for. Her er tulipanerne allerede godt igang med at skyde, men mon ikke den varslede frost, får sat en dæmper på grolysten.
    Godt i havde en fin dag igår ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Heidi
      Det er ikke det bedste vejr, i dag er det bare værre.
      Jeg er også glad for de liljeblomstrende tulipaner, de er rigtig fine. De bliver nok sat lidt tilbage nu, hvis vi virkelig får den lovede frost.
      Ja det var dejligt med en god afslutning på et langt liv :)

      Slet
  9. Du har nok hatt mye å gjøre i det siste, og det er helt sikkert godt at begravelsen er over.
    Så mange vakre tulipaner du viser!

    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Ja der har været mange anderledes opgaver de sidste dage, men jeg er glad for, at det er overstået nu.
      Ja vi glæder os til tulipanerne.
      Klem

      Slet
  10. Kære Lisbeth.
    Hvor er det godt at høre, at begravelsen gik godt. Det er vigtigt, at de sidste minder er gode. Ja, det er et stort arbejde at rydde op i et dødsbo, men I har jo nok haft den største oprydningstur, da din mor flyttede på plejehjem.
    Ja, sneen lyste så dejligt op i dag, men den blev hurtigt til en gang tykt sjap.
    Tusind tak for de skønne tulipan-billeder. Det er vores erfaring, at Spring Green kommer godt igen. Det er en dejlig tid der kommer.
    Kærlig hilsen Eliane

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Eliane
      Det var dejligt, at begravelsen gik godt, vi trængte til gode minder ja. Du har ret den største oprydning var for 4 år siden, da mor kom på plejehjem.
      Vi fik ikke så meget sne, at det kunne blive til tyk sjap, det gør ikke noget :)
      Selv tak - godt I også har gode erfaringer med Spring Green. Ja hvor vi glæder os, i dag er det surt vejr nok ikke godt for din gigt..
      Kærlig hilsen Lisbeth

      Slet
  11. Det var godt at i nåede det hele :) - kommer vinteren i næste uge ???, ok.... og den skal så bare være væk INDEN 1 marts...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Tim - ja det var vi glade for.
      Vi er helt enige, sne og frost nu, forår 1.3. og ingen sne.

      Slet
  12. Godt du har et stort billedarkiv at vise billeder fra. Det kan da give lidt at længes efter i en regnfuld tid.
    Havehilsen
    Ole

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ole
      Ja jeg er glad for billedarkivet, så kan man drømme sig til forår og sommer :) i dag er vejret da helt forfærdeligt igen igen.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  13. Jeg satte tulipaner i går (kun lidt for sent.. ;) ) - og jeg håber, at de når at komme op og bliver lige så smukke som dine.
    De frynsede kunne ejg også godt blive bidt af - nøj, de er flotte...

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marianne
      Jeg har også før sat tulipaner så sent, de kom godt nok, men havde måske været lidt finere, hvis jeg havde sat dem før. Men løgene du viser ser sunde nok ud. De frynsede har jeg købt hos Hyde&son.

      Slet