fredag den 30. januar 2015

Blogtræf på Samsø 2015? Genbrug af indlæg

Genbrug af indlæg om blogtræf fra i fredags, så jer der ikke fik set indlægget, kan nyde billederne i dag.
Billederne blev nydt af flere af jer, flere kommentarer blev lagt, ud fra dem kan jeg konstatere, at der er interesse for at se haven, men ikke for et decideret blogtræf. Derfor aftaler vi ingen bestemt dato, men I skriver blot til mig, hvis I har lyst til at komme og se den. Hvis I er nogen stykker, som vil slå jer sammen og følges ad herover, er det også fint, det er billigere med bil, hvis man er 4 om at deles om udgifterne. Som jeg har skrevet til flere, har jeg ikke noget imod at hente ved færgen, hvis I kun er en eller to.
Dette blev konklusionen på mit spørgsmål fra i fredags, her kommer lidt billeder fra vores tur til havet i søndags, hvor der lå sne og solen skinnede.



 Her er færgen lige sejlet ud fra Ballen på vej mod Sjælland
Det var en smuk dag.
Her kommer så lidt genbrug fra i fredags:









og roserne













 Rigtig god søndag, lige nu er vi på vej til Fyn og Arthur.


32 kommentarer:

  1. hej Lisbeth
    jeg ville rigtigt gerne komme men det bliver desværre nok ikke muligt i år. selvom det er trist for det er så hyggeligt.
    kh
    Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marianne
      Det er en skam, men jeg er rigtig glad for, at du så har været her og set haven.
      Kh Lisbeth

      Slet
    2. jaa..men den tåler sagtens at ses igen :)
      kh

      Marianne

      Slet
  2. Hej Lisbeth, Jeg vil jo rigtigt gerne se dine roser og hvis vi kan få samlet en bilfuld d 27 juni, så er jeg med der og kan de ikke lade sig gøre så kommer jeg bare en dag selv :-)
    Kh LInda

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda
      Ja det kunne være hyggeligt, hvis der kan samles en bilfuld, men det lader til at være lidt svært fra dit område. Men ellers aftaler vi bare en dag, så kan jeg hente dig ved færgen.
      Kh Lisbeth

      Slet
    2. Er der virkelig ikke nogen der har lyst til at komme fra Sjælland ? Det lyder underligt.
      Hvis ikke Lisbeth så har vi en aftale om at jeg kommer :0)
      Det er flot med privat Høneballe Chauffør :0)

      Slet
    3. Nej det ser lidt sløjt ud lige nu, men så finder vi selv ud af det :) Ja ja det er ikke alle forundt :)

      Slet
  3. Hadde jeg bidd i Danmark skulle jeg nok ha kommet på besøk! Hpper du får mange besøkene :)
    Nydelige rhodoer og roser. Synes jeg så Odyssey der :)

    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Ja jeg ved at du gerne vil komme, men der er for langt imellem os.
      Ja du har ret Odyssey er også imellem :)
      Klem

      Slet
  4. Hej Lisbeth. Tak for invitationen. Jeg vil være interesseret i at se roserne. Jeg har jo besøgt dig to gange i maj og mangler at se det store rosenflor. Jeg vil notere datoen og vende tilbage, da vi slet ikke har planlagt sommerferie endnu. Det andet sidste billeder, som er et oversigtsbillede, er bare så sommerligt og jeg blev helt glad i låget, da jeg kiggede på det! Det er så koldt i disse dage.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birgitte
      Selv tak. Ja jeg ved du gerne vil se roserne, vi må håbe, det kan lade sig gøre i år. Du siger bare til, når du finder ud af det, måske vil Lene med i år eller Anders.
      Det er dejligt med sommerbilleder, for det er en kold tid, men det har været stille vejr i dag, heldigvis.

      Slet
  5. Jeg vil gerne se roserne i år og vil skrive den 27. juni op, men pt. ved jeg endnu ikke om det kan lykkes, da jeg ikke har sommerferien på plads, og den kommer til at ligge tæt på.

    Nød da lige alle dine skønne billeder af både roser og rhododendron.

    God weekend, knus Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Det må vi se til, I er velkomne til både roser og rhodoer :) vi får se, om det kan lykkes, ellers må I komme en anden weekend. Vi må ikke bryde traditionerne :) men jeg forstår godt, at det er svært at få det hele til at hænge sammen.
      Godt du nød billederne :)
      Knus Lisbeth

      Slet
  6. Hej Lisbeth
    Med de billeder du har fundet frem idag så har jeg da lyst til at komme på besøg hver weekend fra maj til august :-) Nå det kan nok ikke lade sig gøre. Mit næste besøg skal være når Rhodoerne blomstrer. Der er nogle lørdage hvor Mogens skal arbejde og han vil jo gerne med og så regner vi jo med at tage en overnatning. Som det ser ud nu skal han arbejde d 16 og i pinsen blir min ene niece 18 år så den weekend er også udelukket. Så vi er nok henne omkring d 31 før det kan lade sig gøre. Vi må se hvad der helt nøjagtig kan lade sig gøre når vi er helt sikre på hvordan arbejdsplanen ser ud. Vil også rigtig gerne se roserne når de er på det højeste men det blir så nok ikke i år. Der skal jo også være noget til fremtiden :-)
    Det blir også skønt når valmuerne blomstrer igen :-) Flot billede
    Nu skal jeg igang med at lave citronfromage vi skal have gæster imorgen middag
    Fortsat god aften
    Knus Anne


    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Ja men du er da velkommen, men du har nok ikke tid til at komme hver weekend :) Den 31. er der jo åben have i forbindelse med havefestivalen, så hvis I kommer der, er jeg da sikker på, at der kommer nogen :) Nej med hensyn til roserne er det jo godt at have noget til gode, så det kan blive næste år. Ja jeg glæder mig også til valmuerne blomstrer igen, i år bliver der forhåbentlig ekstra mange, jeg fik jo en del fra dig.
      Nå du er nok færdig med citronfromagen, ellers ville jeg sige god arbejdslyst.
      Knus Lisbeth

      Slet
  7. Hej Lisbeth

    Super flotte blomster og planter idag!
    Har fået din lækre R ambiguum som en ren art? - den minder meget om krydset: Rhododendron ambiguum x concatenans?
    Både de rhodoer og de roser du viser idag er da i top!
    Jacqueline du Pré vinder på point,
    Men Austins Grace er jo en flot flot repræsentant for den mere "pjuskede" form, man nu må konstatere at folk køber - hvis det nu skal være fyldt!

    det lyder rigtig godt med en tur til Samsø - men vi må nærmere før jeg kan planlægge noget som helst. .

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Tak skal du have. Ja R. Ambiguum er nok en krydsning, jeg har ikke navnet på den, jeg gætter bare på den.
      Jeg har også udvalgt både rhodoer og roser med omhu, så jeg vidste, at du kunne lide dem :)
      Ja vi får se, om du kommer til Samsø i år, du er i hvert fald velkommen, og jeg henter gerne ved færgen.
      Tak i lige måde.

      Slet
  8. Kære Lisbeth.
    Tak for alle de smukke billeder og for invitationerne. Vi vil gerne se dine skønne roser, men kan ikke lægge os fast på en dato endnu.
    Kærlig hilsen Eliane

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Eliane
      Selv tak. Vi ser, hvornår I kan komme her, du siger bare til.
      Kærlig hilsen Lisbeth

      Slet
  9. Hej Lisbeth
    Du lokker, det gør du, men jeg tør ikke melde noget ud endnu, der er lidt for længe til for mit 'overblik'. Jeg tygger også lidt på om vi skulle køre til Kolding Grundslovdag, det kunne jo også være hyggeligt. Der kommer du vel også?
    Jeg viser R. Linearifolium frem i dag, der er stadig en masse knopper, så lad os se om de holder sig lidt længere.
    Knus AM

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne Mette
      Ja lokker gør jeg, jeg mener også, vi havde en aftale om, at I skulle over og se rhodoerne i blomst. Det behøver heller ikke at planlægges nu, men jeg er nødt til at melde datoer ud, hvis det skal være et blogtræf, og det er der ikke meget, der tyder på, som jeg læser kommentarerne. Jo jeg kommer da til Kolding, det er i hvert fald planen, så kan vi ses der om ikke andet.
      Jeg har kigget på R. Linearifolium, misundelig hvem mig? :)
      Jo lidt måske.
      Knus Lisbeth

      Slet
  10. Hej Lisbeth
    Hvor ser det dejligt ud :-)
    Jeg kunne virkelig godt tænke mig at komme til Samsø igen og se roser, men den 27. juni rejser vi til Tyskland, så der kan det ikke lade sig gøre. Vi skal til Norge til konfirmation først i maj, så hvis der bliver stemning for blogtræf sidst i maj kunne det nok lade sig gøre, men desværre ser det jo ikke ud til det.
    Med venlig hilsen
    Lene Jensen Nordjylland

    SvarSlet
  11. Hej Lene
    Nej det har du ret i, der er ikke den store stemning for blogtræf, ser det ud til. Men måske kan du og Birgitte arrangere en tur herover, I kan bare vælge en dag. I kan jo også tage jeres mænd og lave en tur ud af det, hvis I har mod på det. Jeg er altid åben for et besøg, det ved du, blogtræf må vi nok springe over også i år.
    Hilsen Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det kunne være fint med en tur sammen med Birgitte, det er altid hyggeligt at følges ad. Nu må vi se hvordan det kan passe.
      Jeg kom i tanke om at jeg ikke fik svaret på dit spørgsmål ang. hestemøj og hunde. Vi har slet ikke problemer med at vores hund triller sig i det og hun kan nu ellers nok finde den mindste katte høm høm :-( , men hestemøjet er jo meget omsat næsten jord, så måske indbyder det ikke så meget til det.

      Slet
    2. Det lyder fint, hvis I kan finde ud af at tage en tur herover sammen. Hvis roserne er tidligt på den i år igen, kan det måske blive weekenden før sammen med Ulla og Malcolm, så er der 4 i bilen.
      Tak for svar om hestemøget, det må jo ikke"dufte" så meget efter, det har ligget nogen år, så det er åbenbart en god idé. Så skal man lige finde et sted at have det liggende :) Det er nemt nok at skaffe.

      Slet
  12. Flot have med massere af plads og gemmesteder til alle de dejlige edderkopper og andre nyttedyr der holder skadedyrene væk :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mads
      Tak skal du have, ja her er plads til alle nyttedyrene :)

      Slet
  13. Hej Lisbeth.Ja !!! så er jeg her igen.Skønne-skønne billeder du viser.
    Og du lokker da......................men har jo ser både alle dine smukke rhodoer,og roserne.
    Men tror ikke at der bliver tid og råd i år.......................der er nogle mærkedage i familien der kommer i første række.
    Men mon ikke der kommer nogle ligesom sidste år.
    Rigtig god dag Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette
      Det er godt, tak skal du have.
      Ja jeg lokker, men du har nok andre steder at besøge i år, det er helt i orden. Jeg tror ikke, at der bliver decideret blogtræf i år, men mange kommer måske forbi en anden dag, det er også rart.
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  14. Kære Lisbeth
    Det er gavmildt af dig at invitere år efter år. Jeg må indrømme jeg længe har haft en lille drøm om at komme på besøg hos dig. Jeg håber jeg må skrive til dig, når jeg finder en dag til et smut med færgen. Det kunne være så hyggeligt både at se dig og haven. Men vil absolut også nyde en stille havevandring på en helt tilfældig dag.
    Tak for altid smukke billeder og masser af delte glæder hos dig.
    Stort kram,
    Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lone
      Du er selvfølgelig meget velkommen, jeg skal nok hente dig ved færgen, hvis du ene kvinde skal herover bliver det for dyrt at have bil med. Du siger bare til, så finder vi ud af det.
      Selv tak - vi ses :)
      Kram Lisbeth

      Slet
    2. Det lyder super hyggeligt. Tusind tak for dit søde tilbud. Det skal jeg huske på.
      Kram retur,
      Lone

      Slet