lørdag den 10. januar 2015

Lidt billeder med blæst og sommerbilleder med pæoner

Ja men også i dag blæser det rigeligt. Jeg var lige ude med kameraet, faktisk blæste det så meget, at det var svært at holde det stille. Jeg forsøgte at tage billeder, som viser vinden i træer og græsser, mon I kan se det.






Jeg var endda så heldig, at solen trængte igennem et øjeblik.
Her kommer billeder af pæoner:



















Vinden brøler om hushjørnerne, men det er dejligt at sidde inde i varmen og nyde de dejlige sommerbilleder.
Nu vi er ved arkivbilleder kan vi ligeså godt tage en solnedgang fra 15.8.
God lørdag med Egon.

28 kommentarer:

  1. Ja, dejligt at se de fine billeder af pæonerne, jeg glæder mig sådan til at se dem i sommer, de bliver jo bedre og bedre år for år Fine billeder fra vinden, her brøler den lige nu. Hilsen Ulla.
    Ps. Godt du ikke valgte at skulle ud at sejle i dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Ja det bliver dejligt at se pæonerne igen, heldigvis bliver de bedre, jeg har en som endnu ikke har blomstret, den har jeg glædet mig til i tre år nu, så jeg håber at få den at se i år. Ja det brøler også godt her, jeg er rigtig glad for, at det ikke var i dag, min mor skulle begraves, så var jeg ikke kommet med. Færgerne er aflyst, så dem der skulle til begravelse herovre kom ikke med :( det er synd.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  2. Hej Lisbeth. Der må være godt drøm på ovre ved jer. Jeg kommer lige hjemme fra mine forældre der bor på landet. Der var godt nok gang i den.
    Hvor har du mange pæoner. ☺ det kommer selvfølgelig ikke bag på mig. ☺det er godt dr ikke er så længe yin vi kan nyde dem igen. Mine er på vej op i kolonihaven så nu håber jeg ikke vi får for meget frost.
    Nu jer jeg i kommer gennem stormen uden nogen skader.
    Kærlige hilsner fra Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda
      Du kan tro, der er drøn på herovre, men mon der ikke er det i hele landet. Pæoner har jeg også en del af jer, godt det ikke kommer bag på dig :) Jeg har ikke set mine endnu, men jeg har heller ikke kigget efter dem.
      Jeg regner ikke med, at vi får skader her, selvom det er slemt.
      Kærlige hilsener til dig også Linda
      fra Lisbeth

      Slet
  3. Jeg ser på dine bilder at det blåser hos deg, og det gjør det her også. Vakre peonbilder du viser! Jeg lengter etter å se de igjen til sommeren.

    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Ja det blæser temmelig meget her i dag, Egon er en hård gut, værre end Dagmar. Ja det bliver dejligt, når vi igen kan se blomstrende pæoner.
      Klem

      Slet
  4. Kære Lisbeth
    Det var da flot, at du var ude i blæsevejret og tage billeder, og man kan tydeligt se på træernes svajen, at der er gang i den. Her stormer det, og vi har lige fået en ordentlig haglbyge. Den ene af mine Julia Correvon Clematisser har revet sig løs fra stativet, og ligger nu hen ad jorden - godt, den alligevel snart skal beskæres. Du har bare valgt helt rigtig i dag med de mange dejlige pæonbilleder - de rammer lige ind i sommerlængslen og gør godt på en træs januardag :) Hvor har du bare mange forskellige også af pæoner - her er der også plads til forbedring hos mig :)
    Skøn solnedgang - gad vide, hvornår vi ser en IRL igen?
    Fortsat god aften!
    Knus Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda
      Ja jeg kan jo ikke lade være, når solen skinner lidt, men det var en voldsom vind, må man sige. Her har også været haglbyger, der er lige kommet en igen. Ja Julia Correvon skal heldigvis beskæres, så det sker der ikke noget. Ja pæoner er også blevet et samleobject her, det kan blive til mange efterhånden :)
      Ja det med solop og nedgange ligger det lidt tungt med for tiden, men en gang kommer der vel nogen igen.
      Tak i lige måde.
      Knus Lisbeth

      Slet
  5. Hej Lisbeth

    Ja sikken et blæse vejr - jeg var også ude - men det blev lidt kortere da jeg så en knust tagsten på fortovet - og sådan en vil man jo ikke have i hovedet. - det var ellers lunt en 8-9 grader

    Alletiders med lækre pæoner - de kommer trofast år efter år når de først er etableret!
    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Ja Egon er noget værre end Dagmar. Det er klogt at blive inde, når tagstenene falder ned. Jeg kan huske for 32 år siden, da kobbertaget blæste af Christiansborg, det var et værre vejr, det var fire dage efter, jeg havde fået mit andet barn :).
      Ja pæoner er dejlige og billederne med på sådan en fæl stormende dag.
      Tak i lige måde.

      Slet
  6. Hej Lisbeth
    Allerede i formiddags da jeg kørte ud til Eliane rev det godt i bilen. Det var rigtig hyggeligt og billedet at hendes Kamelia løj ikke. Den er fantastisk flot. Ved 15 tiden kom her en byge og så stormede det helt vildt. Det lød som om at alt var ved at vælte (drivhuset holdt) det blæser stadig godt derude. Syntes også at det virker værre når det er mørkt og jeg ikke kan se hvad der foregår men det fortsætter vel det meste af natten endnu. Flot at du vovede dig ud i stormen med kameraet. Flotte blæse billeder du fik taget. Idag kan vi rigtig se at de er vindsuste både i træerne og i græsserne. Du forstår da at få os til at længtes efter sommer med alle de smukke pæoner. Jeg håber at den jeg delte og plantede om vil blomstre (er der mon liv i det stykke du fik) nu får den chancen et par år mere ellers ved jeg ikke hvad jeg skal gøre ved den. Godt du har nogle flotte solop og nedgange på lager for de er da vist i retsordre pt.
    Fortsat god aften i selskab med Egon.
    Knus Anne

    PS: Virkelig flot dødsannonce I har i avisen. Det er første gang jeg ser en skrevet på et billede.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Ja det har rusket godt hele dagen, og det er ikke blevet mindre. Herligt at du og Eliane har haft et par hyggelige timer sammen. Ja vi får vist ikke lige ro for Egon.
      Ja der er vist ingen tvivl om på billederne at det blæser kraftigt. Jeg tror nok, der er liv i den pæon, jeg fik, jeg har ikke kigget for nyligt. Jeg har også en Do Tell, som ikke har blomstret endnu, håber det kommer.
      Jeg har heldigvis mange solop- og nedgange på lager.
      Tak i lige måde.
      Det glæder mig, at du siger dødsannoncen er fin, jeg har jo desværre ikke selv set den i avisen, men er ansvarlig for teksten :) og medbestemmende om, hvordan den skulle se ud.
      Knus Lisbeth

      Slet
  7. Godaften Lisbeth fra et rigtig stormende vejr her hos mig.
    Men tror det er det samme over hele landet.
    Skønne-skønne pæoner............det får mig helt i bedre humør og kan næsten ikke vente til mine springer ud.
    Har lige været ude og hente manden i hans forening.................heldigvis ikke så langt væk.
    Håber ikke nogle af os får stormskader.Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. God aften Jette
      Ja det stormer nok over hele landet, det tror jeg også, det er meget voldsomt.
      Det er dejligt med sommerbilleder af pæoner, det trænger vi til. Godt du ikke skulle køre så langt efter manden, det er ikke rart at komme ud i sådan et vejr.
      Lad os håbe, vi ikke får stormskader.
      Knus Lisbeth

      Slet
  8. Kære Lisbeth
    Jo jeg kan godt se på billederne det blæser. Det gør det så sandelig også her.
    Fine billeder af græsserne, de er altid fotogene. Også fine pæoner.
    hilsen jessie

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jessie
      Ja det er et frygteligt vejr. Ja græsserne er altid fotogene og pæonerne får os til at længes efter forår og sommer.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  9. Tak for den fine solnedgang fra min fødselsdag...:-) Ja, blæst har der også været rigeligt af her i dag - nu må Egon og de andre godt snart holde inde igen - jeg gider ikke mere blæst!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Aase
      Selv tak, nå var det på din fødselsdag :) Ja vi gider ikke hverken Egon eller Dagmar eller noget andet stormvejr, nu vil vi sætte pris på stille vejr.

      Slet
  10. Kære Lisbeth.
    Tak for dejlige billeder af pæonerne.
    Vores titter frem derude, de må vist hellere få et par grangrene over sig.
    Kærlig hilsen Eliane

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Eliane
      Selv tak, jeg har ikke en gang fået set efter om mine er på vej op, men det er de nu nok.
      Kærlig hilsen
      Lisbeth

      Slet
  11. Kære Lisbeth Håber ikke at I er blæst omkuld efter Egon. Der var godt nok sus i skørterne. Så var det skønt at se dine dejlige pæoner. Sikke en vidunderlig samling du har. God søndag Kh Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Tina
      Nej vi er her endnu, men det er godt nok stadig kraftig blæst. Ingen færger til øen stadigvæk. Det er dejligt med mange pæoner, sådan en dag som i dag, tænker jeg på, at jeg må have flere :)
      Tak i lige måde
      Kh Lisbeth

      Slet
  12. Smukke, smukke pæoner. Det bliver skønt, når det er tid for dem igen.
    Her har der også været godt gang i den, men der er heldigvis ikke sket noget, der er vær at snakke om. Selv det gamle raftehegn står der endnu.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej May
      Ja vi glæder os til pæonerne blomster igen,
      Her skete heller ikke noget særligt, men det er godt nok en kold vind.

      Slet
  13. Hej Lisbeth,
    Håber alt holdt til blæsten. Her var det ikke slemt.
    Hvor har du mange smukke græsser der står fint selvom det er vinter.
    Dine pæoner er meget fine. Vinterdækker du dem eller er det det milde ø-klima der slår til igen?
    Du har et fantastisk billedearkiv. Jeg er ved at se 2014 igennem. hvor har vi meget at glæde os til. God søndag til Bent og dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Ja der skete ikke nævneværdigt her, selvom det da blæste og blæser godt endnu.
      Græsserne er så fine, men nu er de ved at være på retur. Jeg vinterdækker ikke pæonerne, jeg har i øvrigt ikke set skud af dem endnu, det er der andre, som har.
      Ja mit billedarkiver er stort. Der er rigtig meget at glæde sig til, heldigvis.
      Tak i lige måde til jer.

      Slet
  14. Kære Lisbeth. Man kan ikke helt se blæsten, men godt fornemme det. Turde da næsten ikke kigge ud i haven i morges, selvom vores ligger helt i læ, men der var næsten ikke sket noget. Kun et enkelt læhegn var væltet, men det var billigt slupper. Dejlige billeder, det er da gudskelov den skønne årstid der venter os.
    Knus
    Lise Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lise Lotte
      Måske kan det ikke ses, men det er ikke altid, at rhodoerne vender vrangen ud på bladene, det kan du se i næste indlæg, du kan også se min trælupin, der er også masser af blæst i den. Her skete heldigvis heller ikke noget særligt, og så kan vi glæde os over, at det går den rigtige vej nu.
      Knus Lisbeth

      Slet