lørdag den 17. september 2011

Udvidelse af bed og sumphibiscus

Der er ændringer på vej.
I dag i dette grå og triste blæsende vejr gik Bent i gang.



med stenbedet som så sådan ud i 2004
og sådan forleden dag


Da Ida var her sidst fik vi en idé. Det var simpelthen blevet for kedeligt det stenbed, noget måtte der gøres.

Så stenbedet skulle udvides til lyngbedet, således at stien mellem bedene skulle inddrages til stenbedet. Så her er Bent i gang


Før han begyndte at grave ovennævnte sted, havde han gravet kanaler

Så der var blevet græstørv i overskud, hvad skulle han gøre ved dem. Jo han gravede et stort hul ved stenbedet og puttede alt græstørven i. Han ER en flittig mand.
Han havde også fjernet stenene som var i den side af stenbedet

De ligger lige her på petanquebanen, hvad mon vi skal bruge dem til. Jo nogle af de pæneste store sten skal nok gro op af det udvidede stenbed, resten de mindre skal bruges i kanalerne.
Jeg fik ikke lige taget et billede, da jorden var dænget op, men det er heller ikke færdigt endnu. Jeg er sikker på, der bliver plads til en del planter der ;-)

Nu følger lige et billede af min sumphibiscus, som står på spring, men det er desværre for koldt for den, så det tager laaaang tid

Næste del af Høneballehavens historie kommer lige om lidt.

3 kommentarer:

  1. Hold da helt op, hvor han kan grave. Han er da god at have :-D
    Jeg ser i ånden mere og mere af dit græs som forsvinder og bliver til bede :-)
    Sikke nogle store flotte knopper i din hibiscus! Jeg tror du har ret i at det er alt for koldt for dem nu. Min syriacus har to knopper som er blevet gule nu. Men der er stadig én eller to som måske kan springe ud. Jeg håber hare på én eneste blomst, så jeg kan se hvordan den ser ud :-)
    Min sumphibiscus er begyndt at smide bladene nu. Jeg har endda sat den i driverhuset. Så det må blive til næste år, den viser farve :-)

    SvarSlet
  2. Jeg glemte helt at spørge: Er kanalerne til regnvandet?

    SvarSlet
  3. Ja han er ikke så tosset, når han først går i gang, men det kan godt tage laaaang tid :-)men så knokler han også løs, så han har ondt alle vegne bagefter.
    Jeg har jo lagt mærke til, at roserne er meget længere om at springe ud nu, så jeg tænker det samme gør sig gældende for sumphibiscus. Håber du når at se en blomst i din.
    Ja kanalerne er til regnvand, vi er spændt på om det virker. Der skal lægges sten i, håber det bliver flot og godt :-)

    SvarSlet