fredag den 9. september 2011

Ønskevejr og vild med dans

Dejlig dag i dag uden byger, bare med sol og lidt vind, det var næsten så man ikke turde tro på, at solskinsdage endnu fandtes. Men i dag var den der, det var så skønt, så der var dømt have, næsten hele dagen.
Ja og så var der vild med dans. Jeg er vild med at se vild med dans. Lidt plat er der nok nogen, som synes, men pyt jeg indrømmer gerne, at det er min svaghed. Hele sommeren ser jeg bogstaveligt talt ikke TV, men når vild med dans starter, så er jeg med. Jeg synes det er fascinerende, at de i løbet af så kort tid kan blive næsten professionelle. Jeg kan ikke selv danse sådan noget, men det forhindrer mig ikke i at nyde og se andre danse. Og når det nu alligevel er for mørkt til at gå i haven, så er det vel ok.
Der manglede et billede af den ene af mine nykøbte planter, det kommer her:

Agave mandstro, den skal stå tørt og solrigt, så den er placeret i ørkenbedet, spændende at se om den overlever vinteren og vil blomstre næste år.

Smukke efterårsfarver på blåbærene

Jeg har da også denne her, er det ikke gul solhat?

Min nye 40 kroners hortensia står smukt

Også lyngen er rigtig smuk nu

Denne røn er til Hanne i haven, så du kan se hvor stor den ret hurtigt kan blive. Jeg tror højst den er 5 år.

Hvid dahlia, som desværre bliver ædt af de små snegle med hus på ryggen :-(

Til slut rosen Scepter d ´isle

Rigtig god dag i morgen både til jer der skal til bloggertræf og alle I andre.

8 kommentarer:

  1. Ja, vejret har da været helt fortryllende i dag :-)
    Hvor er de søde de hvide dahliaer - og Scepter'd Isle er jo en af mine yndlinge :-)

    SvarSlet
  2. Ja Signe jeg har bemærket, at du også har Scepter`d Isle på et af dine indlæg i dag. Den er bare dejlig for ikke at snakke om duften :-)

    SvarSlet
  3. Ja, sikken en helt igennem pragtfuld dag, vi har haft idag :-)
    Jeg har været i haven i så mange timer. Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har været derude så længe, og NYDT det også :-)
    Jeg er fuldkommen flad, så jeg har også slappet af foran Vild med Dans. Det følger jeg som regel også lidt med i.
    Tak for billedet af din Røn :-) Ih, hvor jeg glæder mig til at min bliver så stor. Jeg kigger på den hver dag, for at se om den er vokset :-D
    Jeg er simpelthen så træt, at jeg ikke engang kan gennemskue hvad din søde gule plante er for en :-)
    Jeg synes bladene minder om solbrud, men jeg er ikke helt sikker. Hvis du ikke kan finde navnet, kan vi kigge på den igen en anden dag.
    Og hvor er den hvide Dahlia sød. Dumme snegle. Og lyngene er også smukke. Dem kan jeg ikke holde liv i fra år til år.
    Nå, jeg må vist hellere se dyner, så jeg kan være udhvilet til imorgen. Det er kedeligt at du ikke kan komme, men jeg kan godt forstå at der er alt for langt. Måske en anden gang :-)
    Til gengæld får en dejlig solskinsdag mere i haven :-)

    SvarSlet
  4. Hej Lisbeth.
    Flotte billeder du viser.
    Din hvide Dahlia er rigtig flot.
    Ønsker dig en god lørdag.
    Knus Hanne Bente ♥

    SvarSlet
  5. Jeg havde desværre ikke mulighed for at bevæge mig udenfor i går så jeg håber altså at der bliver fint vejr i dag.
    Det er vel nok nogle fine blomster, her hos mig er sneglene desværre også noget hårde ved mine Dahliaer :-(
    Rigtig god weekend :-)
    Mange hilsner Anne-Mette

    SvarSlet
  6. Gode billeder.
    Jeg har haft Agave Mandstro i flere år, men sidste sommer var den desværre væk. En sjov plante, som du nok skal blive glad for( selv om den stikker).

    SvarSlet
  7. Hej Lisbeth - Jeg er også vild med din hvide Dahlia og selvfølgelig Scepter 'd Isle - og dine lyng, hvor står de smukt. Det er sjovt: Om foråret når alle løgblomsterne og forsommerens stauder er på deres højeste, så synes man næsten at det er det bedste (og det er det måske også efter en lang vinter), men når vi så kommer til september med lyng og andre sensommer blomster, så er det da bare lige sagen. Det er jo det, der gør havelivet så sjovt - man begejstres hele tiden :)

    Jeg er også fuldstændig "Vild med Dans" og ser det troligt hvis jeg kan - ikke mindst også for den fantastiske musik fra orkestret. Man bliver rigtig glad af at se dette program :)

    Fortsat god lørdag, i dag er det da et fortryllende vejr i Østjylland.

    Ulla

    SvarSlet
  8. Tak for alle kommentarer, det er dejligt at vide I kigger med. Den hvide dahlia er meget dejlig, men det er træls at komme ud og se de smukke blomster gnavet i stykker. Jeg fandt en sneglerede i dag, nu er den der ikke mere :-)
    Ulla du har ret i, at det vi er i havemæssigt forår, sommer og efterår altid er det bedste og heldigvis for det. Og lige nu er lyngen det smukkeste og ja meget af det andet er også smukt, en glødende rose en sentblomstrende staude osv.
    Det fortryllende vejr så vi desværre ikke så meget til her, så vi hører åbenbart ikke til Østjylland :-) Sol og blå himmel fik vi først ved 14 tiden og det gik væk igen inden kl. 17, så blev det køligt, men det har været en god dag alligevel.

    SvarSlet