onsdag den 14. september 2011

Dagens oplevelser og billeder af storkenæb og andet

I dag har jeg været meget ude, afbrudt af en enkelt byge eller to. Jeg har fået foræret en Montbretia fra en af mine besøgende i haven. Den blev hentet og plantet i dag. Dejligt med plantegaver.

Montbretia
Jeg har sået frø fra min Magnolia Sieboldii og fra Angelica Gigas, spændende projekt.
Så har jeg gravet en daglilje op og delt den i flere dele og plantet igen.
Jeg har fået forærende en hjortetrøst kæmpestor, men får den først, når den er afblomstret, er jeg ikke heldig. Til foråret får jeg af samme dame Kyholms tasetter, dem kender I nok ikke, men der kommer billeder til foråret og historien bag dem. Det er dobbelte påskeliljer.
Desuden har jeg slået flere 100 snegle ihjel, Bent har slået græs ude ved vejen, så myldrer de ind fra markerne :-(
Men jeg har også taget en masse billeder, både til nu og til havens historie.




Forskellige storkenæb

Den blå floks blomstrer for anden gang

Denne her asters har den kønneste farve, synes jeg.

Dagens rose Astrid Lindgren

2 kommentarer:

  1. Det lyder som en rigtig dejlige have-dag, du har haft igår :-)
    Her blæste det stadig en halv pelikan, men jeg var alligevel ude i et par timer.
    Ja, plantegaver er bare det bedste. Man sparer lidt penge, og så har ens planter også en lille historie med i bagagen. Det er så hyggeligt :-)
    Tak for billedet af Astrid Lindgren. Jeg er rigtig glad for at jeg købte hende :-)
    Det er en virkelig sød farve din Asters har.

    SvarSlet
  2. Det var en dejlig dag, men her blæste det også voldsomt. Det er man nødt til at ignorere, ellers kommer man ikke ud, for enten blæser det eller også regner det, eller begge dele.
    Dagens rose bliver fremover uden navn, men den der var ganske rigtig til dig :-)

    SvarSlet