lørdag den 16. juli 2022

I dag starter vi med roserne

 Nogle er nemlig kun interesseret i roser, mens andre slet ikke interesserer sig for dem, så må man springe rosenbillederne over.

Her kommer de:

Efter regnen torsdag fik jeg taget dette fine billede af Gräfin Diana, der er nu noget særligt ved roser med regndråber.
Aprikola
Batsheba
Camelot
Duchess de Rohan blomstrer kun en gang, men hvor er den flot
Hot Chocolate
Lady Emma Hamilton
Mary Ann
Perpertually Yours
Salet
Silver Cloud
Westerland

Liljer:


Kinesertræet skyder godt
sneglene er i gang med deres yndlingsspise :(
Susanne, som besøgte os i mandags, havde lidt stauder med, dette er en flodtidsel. Hun sælger i øvrigt stauder, når hun har åben have.
Hemerocallis
og en clematis op i bjergfyrren, det går fint, vi har en mere af samme slags på hegnet ind til hundegården.
Inden for det sidste par år har vi lavet dette bed, Bent har gravet græs af, og jeg har plantet. Det er mest dagliljer og hostaer, lige ved siden af til højre står træpæonerne
dette bed er også forholdsvis nyt, det er lidt vildt, der er to Montbretia Lucifer i, en taks og en tuja samt nogle dagliljer. 
Et par af de flotte rhododendron med flot indument:


og en af dem uden navn fra Jan Brodersen, den har en smuk bagside med flot indument
Himlen i aftes var flot, men jeg kom for sent ud til solnedgangen
Blæsten kommer stadig fejende hen over os, men solen skinner da. Det er noget, der tørrer jorden ud, vi kan ikke gøre noget ved det, men jeg vil ønske jer en dejlig dag. 





8 kommentarer:

  1. Hej Lisbeth
    Jeg har vært borte i hele dag, så jeg har ikke fått lest din blogg før nå. Så heldig at du har fått regn. Det har vi sluttet å få her. Roser og regndråper er alltid så pent å se på.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Godt du skrev, jeg var ved at tro, at der var noget galt ;) Det var ikke meget regn, vi fik, men billedet blev da helt fint.
      Klem

      Slet
  2. Hej Lisbeth
    Jeg er da heldigvis sådan indrettet at jeg kan lide roser og alt det andet :-)
    Dine roser er godt nok stadig blomster rige, her er flere gået lidt på pause.
    Nye bede, det er ikke til at se, dem har du fået fint plantet til.
    Flodtidsel, den har jeg aldrig hørt om, den ser spændende ud, og en flot farve den har.
    Ja det har også blæst alt for meget idag, vi har været til 30 års fødselsdag og vi kunne da godt være ude bare vi var i solen, ellers var det koldt. Heldigvis var vi inviteret til kl. 15 så vi kunne komme hjem i ordentlig tid og være friske til imorgen. Håber at vejret så bliver bedre, tænker at jeg skal rundt og vande, for det er godt nok tørt :-(
    Fortsat god aften
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Så kom din kommentar alligevel igennem til sidst. Der er også flere af mine roser, der er på pause, men det ses jo ikke, når jeg har så mange. Nej bedene er ikke så nye, og hostaerne er jo gode til at brede sig, jeg synes bare, det var så flot, at jeg måtte vise det.
      Jeg kendte heller ikke flodtidslen.
      Ja det er et frygteligt blæsevejr, vi sad ude og grillede med ældstesønnen, vi måtte hurtigt trække ind, det blev for koldt. Ja det hele er tørt, øv.
      God dag til dig
      Knus Lisbeth

      Slet
  3. Hej Lisbeth,
    Sjovt at se dit kinesertræ, var det den du købte sidste år, flotte nye skud.
    Jeg nyder at se alle de roser du viser, jeg kan lide dem alle, mine er nu ved at være afblomstret, kan ikke huske hvilke der er remonterende.
    Kom først ind kl 23, jeg var kommet i gang med at klippe buske og træer ned i skoven, jeg skal da lige love for at det ikke bare er rhodoerne der har gavn af vanding, især rønnetræerne gror helt vildt, men også de vilde hindbær, så der er rigeligt at fortsætte med i morgen.
    kh
    Dorte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Dorte
      Ja kinesertræet er det, jeg købte sidste år på turen til dig. Godt du nyder mine roser, det er jo mest det jeg sætter ind. Jeg tænker, de fleste af dine nye roser er remonterende.
      Du går sent ude, det er den tid, jeg går i seng :) Det hele gror vildt på denne tid af sommeren, så du har noget at lave i dag igen.
      Kh Lisbeth

      Slet
  4. Smukke blomster på smukke billeder kan man da ikke blive træt af... Og der er de alle både roser og liljer og alle de andre.
    Flodtidsel har jeg aldrig hørt om . smuk farve. Spændende hvordan den ter sig . Og Lucifer mombretia er så flot i farven. Men da jeg har en orange mombretia der er ret villig til at brede sig, har jeg ikke turdet plante Lucifer. jeg tænkte navnet antyder den måske vil være ekstra grovillig.
    Jeg gik ud i går aftes ved halv ti tiden, og klapsede over 200 snegle. ud i morges kl halv 7 og klapse det samme antal. Det må da hjælpe på det..
    hilsen Gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gunvor
      Nej vel, jeg er glad for, at du kan lide billederne af liljer og roser.
      Ja flodtidslen er fin, den ser ud til at kunne lide stedet, hvor jeg har plantet den. Lucifer breder sig slet ikke som den orange, jeg er jo ikke til rødt, men den er faktisk ret flot, jeg har den to steder, hvor den bare kommer med to stængler.
      Øv da alle de snegle, lad os håbe det hjælper, vi har ikke så mange her, sikkert på grund af tørken, men nogle steder i hostaerne har de selvfølgelig været.
      Hilsen Lisbeth

      Slet