tirsdag den 12. juli 2022

Et hurtigt besøg og en morgentur til vandet

 

Det var en flot himmel


og et flot hav i morges, der var 3 badedamer dernede, de kommer og kigger roser i aften, det er også ved at være tiden, for nu er de kraftigt på retur, altså roserne. Heldigvis ses det ikke, jeg har jo mange, men de var flottere for en uge siden. 

I går fik vi hyggeligt besøg af Suanne og Thorben fra Solbakken, en blog Susanne en gang imellem skriver på, det er en åben have, som jeg kan anbefale jer at besøge https://haveselskabet.dk/aaben-have/haven-paa-solbakken Vi startede med formiddagskaffe
bagefter gik vi på havevandring - der blev snakket en del, det var ikke kun kvinderne 
men også mændene. Faktisk gik tiden lidt for hurtigt, så vi nåede ikke helt at ordne verdenssituationen, det var mellem to færgeafgange, det er lige knap tid nok, men hyggeligt var det. Tak for besøget til Susanne og Thorben. Skulle andre gammelkendte bloggere få lyst til en tur til Samsø og Høneballehaven, er det bare at sende en besked eller ringe. 
Det er clematis tid:
denne har jeg ingen navn på
Comtesse de Bouchaud
Piilu har jeg flere steder i haven
Södertälje er meget flittig til at blomstre, faktisk ud over det hele
dagliljerne/hemerocallis
er også i gang
denne flotte hedder Outrageous
den orange lilje blomstrer nu
roser:
Akvarel 
Chocolate l´ orange
Comte de Chambord
Giardina - bemærk kæmpeskælhoved i baggrunden
La Paloma
Leonardo da Vinci
Mia er bare så fin og blomsterrig
Morning mist
Princesse Alexandra of Kent
Summersong
Acapella og Charles de Mills
Pergolabedet stod så fint i morges
Fin lun blæsende dag, jeg kunne godt tænke mig lidt regn, det er jeg nok ikke ene om.
Rigtig dejlig dag til jer. 




14 kommentarer:

  1. Hej Lisbet
    Det er livsfarlig å se på dine roser, for nå fikk jeg en ny favoritt, Chocolate 'Orange! Jeg undrer om den finnes her i landet...
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Ja det er det, men jeg kan trøste dig med, at din nye favorit vist ikke kan findes nogen steder, jeg har købt den hos en privat. Jeg googlede den, jeg kunne kun finde den i Grækenland.
      Klem

      Slet
  2. Smuk morgen, nu blomstrer gederams.
    Ja blæsten er hård ved planterne, især sammen med solen. Jeg er igang med at vande igen. Jeg havde ellers regnet med der skulle plantes i min ferie i næste uge, men måske er det ikke så klogt.
    Ups,, kæmpe skælhoved, ha, det er da den der mangler i det underlige hul jeg har i det ene bed. Jeg må være ved at blive gammel. Har fuldstændig glemt den. flovt.
    hilsner Gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gunvor
      Ja det var gederams, de er så fine. Blæst og sol er en dårlig combi, vi vil meget hellere have stille silende regn.
      Så var det godt, jeg kunne minde dig om kæmpe skælhoved :)
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  3. Hej Lisbeth
    Så fint med et besøg af en blogger, ja så er der helt sikkert blevet nørdet igennem. Dejligt at Bent evner at underholde alle de mænd der er med de haveglæde koner :-)
    Fint for badedamerne at de lige nåede at se alle dine roser her inden de går lidt på pause, det er jo med at holde sig til :-) og de er da heldigvis stadig flotte lige nu. Mon ikke de også nød nogle af de andre ting haven byder på lige nu. Liljer og dagliljer tiltrækker sig da også opmærksomhed.
    Ja jeg kunne også godt ønske mig lidt vand, men det ser vidst lidt sløjt ud med det :-(
    Fortsat god aften
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Ja det var dejligt, at Susanne kom i tanke om en tur herover. Ja Bent er god til at snakke med jeres mænd :)
      Ja badedamerne var meget glade for at komme på besøg, de så mange spændende ting og var meget begejstrede for det de så. Den ene havde ikke været her før.
      Vi var alle enige om, at vi trænger til noget vand, stille silende regn ville være godt.
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  4. Flere af de roser, du viser, danner nogle store blomsterklaser. Det ser specielt fint ud.

    SvarSlet
  5. Det er jo ikke til at se der ligefrem skulle mangle noget i haven, men du har vel styr på det hele... Dejlige klematis og dagliljer - og som sædvanlig, dejlige sammensætninger! Godt det ikke er badedamerne der er på retur, men blot roserne, som vel har en gyldig grund. De resterende roser tager sig jo stadig fantastisk ud.
    Det var julis fineste sommerdag her i går, og vi fik en skøn dag i Karrebæksminde med familien - uden overtøj og med en behagelig luftning fra vandet. Det var en af de dage hvor havearbejde var for varmt, så det var perfekt.

    Knus fra Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Nej det er nok begrænset, hvad der mangler i haven, men der var flere roser for 1 uge siden. Ja badedamerne var ikke på retur, tværtimod - de var meget begejstrede for besøget.
      Ja det var en dejlig sommerdag i går, det er det nu også i dag, en af de dag hvor man skal holde sig væk fra solen på denne tid af dagen, det gør vi så, mens I nyder en skøn dag i Karrebæksminde, ja altså i går. Dejligt også at få tid til det.
      Knus

      Slet
  6. Det ser ud til, at du fortsat har en fantastisk rosenblomstring. Jeg kan godt forstå, folk kommer langvejs fra for at se dem. Hyggeligt med besøg af Susanne og Torben.
    Når gederamsen blomstrer, bliver jeg altid lidt vemodig, for så er vi halvvejs gennem sommeren. Det går alt for hurtigt ...
    Det bedste der kan ske for haven lige nu vil være, hvis vi får en masse regn. Jeg er så træt af at vande have.

    Hilsen Elna

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Elna
      Ja jeg har stadig en del roser, men ikke som for et par uger siden, til gengæld tager det knap så lang tid at deadheade :)
      Ja vi må nok sige, at nu går det den anden vej, det bliver også mere sensommeragtigt, når vi i den grad mangler vand, lige nu lover de 24 mm på lørdag, men jeg tror ikke rigtigt på det. Man bliver meget træt af at vande have, men vist desværre noget man bliver nødt til at vænne sig til.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  7. Tak for sidst:) Det var dejligt at se jeres smukke have igen, men du har ret i at det var noget af et lynvisit - tiden fløj afsted. Jeg var imponeret og inspireret over alle de smukke træer, og den kæmpe parykbusk var da bare så smuk, og roserne var også imponerende. I har bare en smuk have, som man kun kan anbefale at besøge:) Kh Susanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Susanne
      Det var dejligt I kom, om end det var kort, ja tiden flyver af sted, når man er i godt selskab. Det kan være I kan tage turen igen næste år, og så nå Mosgaard ;)
      Tak for roser til træer og have, vi glæder os til at genopfriske bekendtskabet med jeres have.
      Kh Lisbeth

      Slet