lørdag den 23. april 2011

Rhododendron i blomst og i knop

I dag har jeg brugt rigtig meget tid på at fjerne lilla lærkesporer. Der var godt nok mange. Jeg fjernede dem i håb om, at der så ikke er helt så mange næste år. Ellers har jeg gået rundt og kigget efter mine rhododendron, både Bent og jeg havde cameraet med, så her er billeder.
Her er så Jacksonii
og Metternichi
Orbiculare endnu ikke udsprunget
Den smukke purdomii
Songbird
Tholasma i knop
Så langt er syrenerne nået
Til sidst et par smukke tulipaner

4 kommentarer:

  1. Skønne, skønne billeder :-) Hvor går du en dejlig tid i møde med alle dine rhododendron.

    Min orbiculare er lidt længere fremme med blomsterne end din. Tror den når at folde et par klokker ud her i påsken. Ellers har jeg ikke nogen der er så langt fremme som dine.

    Der må være ufatteligt smukt i jeres have, når alle de rhododendroner står i blomst, i løbet af de næste par måneder.

    SvarSlet
  2. Ja Vivik jeg glæder mig hver eneste dag til at komme ud og se, hvad der nu er sket.
    Jeg kan godt huske at du har vist et billede af din udsprungne orbiculare. Men i forhold til sidste år, kommer alle (tror jeg) rhododendronerne tidligere i år.
    Det er så smukt, at jeg næsten ikke nænner at gå ind før det mørkner.

    SvarSlet
  3. Sikke nogle dejlige billeder. Det bliver da et fanstatisk syn med alle de skønne rododendroner.

    Mine to har store fine knopper, men ser ikke umidelbart ud som om, der har tænkt sig at blomstre lige med det første - men så er der jo noget at se frem til :-)

    Fortsat god påske!

    SvarSlet
  4. Rigtig flotte billeder. Spændende at følge med i hvor langt fremme dine rhododendron er.
    Kan se i "min egen havebog" at jeg klippede den første jacksonii 1. maj sidste år - men d. 20. april i år.
    /Hanne Bente

    SvarSlet