tirsdag den 19. april 2011

Nye planter

Endelig kom den længe ventede pakke fra Staudestedet. Pakken blev hurtigt pakket ud og planterne sat i jorden, nu må de bare i gang med at gro og blive større. Jeg glæder mig til at se, hvor fine de bliver, når de blomstrer. Jeg købte følgende: Anemone japonica 'Bressingham Glow' Angelica gigas Coreopsis verticillata 'Moonbeam' Hemerocallis 'Chocolate Candy' Hemerocallis 'Sweet Hot Chocolate' Hosta 'Sugar and Cream' Hosta tardiana 'Halcyon' Lupinus 'Gallery Yellow' Paeonia lactiflora 'Immaculée' Gillenia trifoliata Hjertetræerne er sprunget ud, samt nogle små azalier og magnoliaen står på spring. Bøgetræerne er sene i vores have, men andre steder på øen står de med lysegrønne grene. I dag så jeg de første blomster på mirabelletræerne på nabogrunden, det er til gengæld meget sent.
Hanzel en smuk rhododendron
Et ikke særlig godt billede af vores mindste hjertetræ

2 kommentarer:

  1. Det bliver spændende med alle dine nye planter :-)

    Det går rigtig stærkt nu, og mit almindelige hjertetræ har også foldet sine blade ud i dag.

    Det er faktisk ret svært, at tage gode billeder af mindre træer, så længe løvet er så småt. Hvis du vidste, hvor mange billeder jeg har kasseret, når jeg har forsøgt mig med sådanne motiver.

    Dine kobjælder står rigtig flot :-)

    SvarSlet
  2. Ja det går rigtig hurtigt, man kan næsten ikke nå at registrere det hele på en dag.
    Jeg kasserede også flere billeder af hjertetræet. Min mand er fotografen her i huset, men han havde ikke tid, så jeg tog det selv, men han syntes ikke det var helt godt. Så måske er jeg heldig, at han tager et par stykker i påsken. Så må vi se om han kan gøre det bedre :-)

    SvarSlet