lørdag den 2. april 2011

Diset med sol

Ja det blev sent inden solen brød igennem, og de lovede 20 grader blev det nu ikke til, men mindre kunne gøre det. Det var alligevel en dejlig dag, jeg nåede en masse og er helt mør nu.
Jeg har som før nævnt en masse geranier som har spredt sig ud over det hele. Nogen gange ikke helt hensigtsmæssigt, jeg tror de har krydset sig med hinanden så der er helt nye slags imellem. Mange af disse små skud, kravlede jeg rundt og gravede op. Bagefter kravlede jeg rundt og plantede dem nye steder, jeg skal love for jeg fik brug for mine nye knæbeskyttere. Så nu kommer der geranier helt nye steder, jer håber de kan invadere senegræsset og andet ukrudt og give et rigtig flot blomsterhav mellem træer og buske ud mod vejen, så folk der kommer forbi kan nyde synet.
Sidst på eftermiddagen gik jeg i gang med riven, modsat de fleste andre haveglade, elsker jeg den bare jord, elsker at gå rundt med hakkejernet eller med riven og rive det hele og fange ukrudtet i farten. Jeg river ganske forsigtigt for ikke at ødelægge noget af det, der er på vej op. Jeg mødte hasselurt og hostaer og liljer på vej op af jorden. På den måde ser jeg alt det nye med det samme, og der bliver ikke ved at være bar jord, kunne jeg konstatere.
Jeg køber mange af mine hostaer her: http://plantestedet.dk/oscommerce2st/catalog/

1 kommentar:

  1. Lyder til du har været vældig aktiv i dag :-)
    Vi fik de lovede 20 grader her, det var så skønt.
    Geranier er bare så skønne, og de blomstrer længe :-)

    Fortsat god weekend.

    Hilsen Vivik

    SvarSlet