torsdag den 20. april 2017

Reminder til havebloggere m.fl.

I dag er der en måned til haveblogtræf i Høneballehaven, du kan læse mere om det her, invitationen gælder for nye såvel som "gamle" bloggere. Da jeg inviterede sidst, fik jeg kun tilsagn fra frk. Anemone alias Ulla og Malcolm. I er selvfølgelig velkommen til at tage jeres ægtefælle med, hvis I er kede af at tage af sted alene. Jeg ved, at flere har sat kryds i kalenderen, måske ved I lidt mere om, om det kan lade sig gøre nu. Det er også fint at give besked et par dage før. I kan læse mere om sidste års blogtræf på frk. Anemones blog
 nogle af jer er nok interesseret i at se, hvordan det ser ud med den nye pergola, der er i øvrigt flere planer for det område. Det kan I læse mere om i morgen.



De fleste af billederne er taget i går, i dag har det været gråt og blæsende, men det har nu ikke forhindret os i at gå i haven.
i går morges da jeg stod op havde det haglet, og til morgen var der rim i græsset
Heldigvis nøjes rhodoerne med at vise farve, så der er ikke sket noget med dem


 det er fint, at de venter lidt endnu

Det er stadig en fornøjelse at se på alle de skønne påskeklokker
Storkonvallerne breder sig lidt for lystigt i skoven, heldigvis aftager Cecil gerne.
 Ligularia kommer op rundt omkring i regnvandsbedet, den sår sig selv.
 Martagonliljerne har fart på
 den første franske anemone blomstrer
også de små hvide blomstrer endnu
 Osmanthus venter også med at springe ud
Det gør tulipaner
og hundetand også
spejlbassinet står flot nu og spejler skyerne så fint
 det nye fuglebad er blevet omplaceret, så det står lidt bedre
det er flot og dybere, end det vi havde før, det er både hundene og vi glade for


jeg slutter af med lidt stemningsbilleder fra stien, der fører op til affaldspladsen, det er forunderligt, at mirabellerne blomstrer over så lang tid, nogle er færdige med at blomstre, men så er der andre til at tage over.
Aftenbillede fra tirsdag
Fortsat god aften

20 kommentarer:

  1. Ja, det blir nok mange som besøker deg i år også!
    Flotte påskeklokker som alltid :)
    Klem

    SvarSlet
  2. Vi får se Marit
    Nogle har tradition for at komme, andre synes måske, det er nok med en gang. Tak ja jeg har lige beundret dem her til aften :)
    Klem

    SvarSlet
  3. Hej Lisbeth.Godt at dine rhodoer har klaret sig med nattefrosten, der er godt nok mange knopper i dem, det bliver et helt festfyrværkeri, når de springer ud. Jeg overvejer at komme med den 20.maj, men ved det ikke helt endnu, men skal nok give besked i god tid. Vi har så mange aftaler i maj. Det er spændende med jeres pergola og alle de roser, der skal vokse der. Jeg tror, det bliver så flot.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birgitte
      Ja det er jeg også glad for, der er rigtig mange knopper i år. Du skal være så velkommen, men jeg kan godt se, at det er svært, når du har så meget i maj. Bare jeg får det at vide et par dage før, er det fint. Jeg håber også, at det bliver flot med pergolaen.

      Slet
  4. Kære Lisbeth
    Nu slipper vi heldigvis for mere nattefrost i denne omgang - til gengæld bliver vi så begavet med strid blæst, men den skader heldigvis ikke dine smukke rhodoer. Her har det været gråt og hundekoldt hele dagen, så det har været ren nydelse med at fordybe sig i dine dejlige forårsbilleder med solskin på. Vi er noget bagefter - ingen franske anemoner her, men flere slags tulipaner blomstrer nu, så det er en ren fornøjelse :) Flot så langt dine marthagonliljer er kommet - her er de ikke ret langt. Det nye fuglebad klæder Ørkenbedet - godt, at hundene også er tilfredse med en lidt dybere udendørs vandskål :)
    Dejligt stemningsbillede - er også forundret over, hvor længe mirabellerne har blomstret i år, men det har været skønt.
    Fortsat god aften!
    Knus Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Linda
      Ja det er dejligt, men jeg synes, de truer igen i næste uge i jeres område. Ja I blev vist snydt for solen igen, vi havde heller ikke meget sol og en masse vind. Jeg har nu også kun to franske anemoner :) men ikke mange udsprungne tulipaner, så jeg tror ikke I er bagud. Marthagonerne er nået langt i hvert fald de der, jeg har også nogle, der lige er kommet op. Ja det er rent win win med det fuglebad :)
      Det er helt utroligt med mirabellerne, men det er fordi, der er forskellige sorter på stien.
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  5. Hej Lisbeth

    Alletiders med disse tilbagevendende blogtræf!
    Allerede nu præsenterer din have sig jo flot!
    Og ja, martagonerne spurter - det er imponerende!

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Ja det er der flere, som synes. Det kunne nu være hyggeligt, hvis du kunne få tid og lyst til at deltage.
      Ja det synes jeg da selv :)
      Der er gang i martagonerne ja.
      Tak i lige måde

      Slet
  6. Hej Lisbeth
    Ja en måned går hurtigt så det er jo nok nu du lige skal sende en reminder :-) det bliver jo nok først engang til august vi kommer på besøg.
    Her har vi ikke haft frost hverken igår eller idag. Igår morges regnede det en smule og idag blev det ret hurtigt overskyet og solen så vi først igen her til aften.
    Her er den hvide martagon også godt på vej. En rødlig fra sidste år (har stået i potte i drivhuset i vinter) er først blevet plantet ud her i foråret og om der kommer blomster i ved jeg ikke.
    Spejlbassinet og fuglebadet tager sig rigtig godt ud. Spejlbilledet er rigtig flot.
    Mon ikke mirabellernes blomstring nyder godt af det kølige vejr så de kan nydes lidt længere. Nogle steder har de nok fået frost så udbyttet bliver jo nok berørt nogle steder.
    Fortsat god aften
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Ja tiden flyver af sted især her i foråret. Så må vi se, om jeg får respons på reminderen :) Det er fint, at I kommer til august.
      Det var vist Midtfyn, det gik hårdest ud over med sne og rimfrost, har jeg hørt. Vi har heller ikke set meget til solen i dag.
      Jeg ved heller ikke endnu, om der kommer blomster i mine martagoner, så langt er de ikke nået.
      Ja jeg synes også, de er vældig flotte de to.
      Jeg tror, der er tidlige og sene mirabellesorter, derfor afløser de hinanden.
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  7. Good evening Lisbeth,
    Thank you for taking us with you on your garden walk. How much I wished I was living closer by and see your beautiful garden with my own Eyes. It is great to read that the bad weather and frost did not bring you any damage.
    Have a wonderful day and I wish you many visitors on your open garden day.
    Warm wishes
    Rosehugs Marijke

    SvarSlet
    Svar
    1. Good Evening Marijke
      You are welcome to go for a walk in my garden, sorry you are not living closer, I would love to show you my garden. I am happy that we did´nt get any frost this time.
      Same to you -I hope so too.
      Rosehugs Libeth

      Slet
  8. Ja, jeg glæder mig i hvert fald til et gensyn med jer og et grundigt kig rundt i haven, der er jo flere nye tiltag, der skal nærstuderes.
    Tak for linket til mit indlæg :)
    Så fint det nye fuglebad tager sig ud :)
    Ja, det er pivkoldt i disse dage, eneste fordel er da vist at narcisser og tulipaner holder meget længere.
    Det bliver da et show med martagon liljerne.
    Håber at mange flere får lyst til at komme den 20. maj 👍
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Ja og vi glæder os til at se jer og vise jer, hvad der er sket siden sidst.
      Selv tak, du laver så god reklame :)
      Ja det er rigtig flot det nye fuglebad.
      Ja kulden er der ikke meget sjov ved, men blomsterne holder længere.
      Ja det gør det, måske blomstrer de, når I kommer.
      Ja lad os håbe, flere får lyst, ellers må vi bare hygge os, det kan vi nu også :)
      Knus

      Slet
  9. Hej Lisbeth
    Jeg håber der kommer rigtigt mange til dit blogtræf, jeg skal jo på arbejde men glæder mig meget til at komme ugen efter :o) og langt om længe se dine rhodoer i blomst. Bare nu ikke jeg bliver Rhodoman :o) det har jeg simpelthen ikke plads til :o)))
    Hvor er det flot det nye fuglebad, det er da lige før jeg bliver nød til at bestille et til den nye have :o) nå jeg må vist hellere styre mig.
    Nu må i have en god weekend derovre på Samsø
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Linda
      Ja synd at du ikke kan være med, der er ikke mange om buddet endnu, desværre. Vi får se. Er beslutningen taget til hvilken dato I kommer? For så har du glemt at skrive det til mig :) Ja du kunne nemt gå hen og blive rhodoman :)
      Du kan godt have sådan et fint fuglebad hos dig, men du har jo selv lavet et.
      Tak i lige måde i Slagelse.
      Knus

      Slet
  10. En masse skønne billeder, du viser, og mirabellerne er bare så smukke. Jeg kan desværre ikke d. 20., da min ældste søn fylder 35 den dag:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Susanne
      Ja mirabellerne er noget af det kønneste nu, en opmuntring midt i blæsevejret :)
      Tak fordi du skriver det, selvfølgelig skal man med til børnenes fødselsdag :) men så ved jeg det.

      Slet
  11. Hyggelig at du arrangerer bloggtreff, får håpe dere blir mange :-)Når jeg ser dine Mirabelltrær, savner jeg vårt.
    Det spørs om vi ikke bør få oss et nytt..
    Ha en fin kveld.
    Eirin

    SvarSlet
  12. Hej Eirin
    Ja det er hyggeligt med blogtræf, men der er ikke noget, der tyder på, at der kommer ret mange.
    Mirabelletræer er smukke, men de selvsår sig meget, jeg er glad for, at vi kun har dem uden for haven, så kan vi nyde dem der :)
    Tak i lige måde
    Lisbeth

    SvarSlet