fredag den 7. november 2014

Ja men så kom den da den kære sol

sammen med den kom vinden, det må vi tage med. Solen havde svært ved at trænge gennem skyerne, men det lykkedes da ind i mellem.


se nu her så smukke billeder, der kom ud af solen og den mørke himmel
Den orangegrenede lind er smuk i sin opbygning
gåseurten stråler i solen

når man først får klokkeranker så sent på året, må man så ikke godt vise dem hver dag :)
få Marieklokker blomstrer endnu
Bunddækket breder sig rigeligt
 akebia op ad birkestammen
selvom den ikke vil blomstre ser den flot ud i løvet nu

Blodbøgen er ved at få efterårsfarver

men se nu bare en almindelig bøg, fine farver


Schippo og jeg var på skovtur

Charles Austin
 Grace blev ikke så fin denne gang
 Lady Emma Hamilton
Wollerton old Hall
Wild Rover er ved at være færdig nu, men den har gjort det godt


 alpeviolerne kan endnu, de står så fint ved døren
min hawaiblomst har det bedst udendørs (endnu)
Nu vil jeg ønske jer alle en god weekend, jeg vil nyde den med familien og tage en lille pause.
Vi ses :)

19 kommentarer:

  1. Hej Lisbeth

    Det var dejligt at få lidt sol - selvom det var i arbejdstiden:)

    Wild Rover har bestemt gjort opmærksom på sig selv ja!
    Jeg er da spændt på om min "Manhattan Blue" er identisk med den min leverandør bruger samme billede til de 2.

    Ha en dejlig aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Ja det var solen vi trængte til, synd det var i din arbejdstid :)
      Ja man må sige, at Wild Rover har gjort opmærksom på sig selv. Jeg er også spændt på om din "Manhattan Blue" er den samme. Det må vi se til sommer.
      Tak i lige måde

      Slet
  2. God familieweekend! Her har solen skinnet hele dagen. Så dejligt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jo tak for det, ja det er skønt med noget solskin.

      Slet
  3. Kære Lisbeth. Tak for alle de fine billeder. Her i Odense har solen også skinnet. Din solnedgang i går er fantastisk smuk. Sikken en farve der også er på dine træer.
    Rigtig god weekend med familien.
    Kærlig hilsen Eliane

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Eliane
      Selv tak - ja mon ikke de fleste har haft solskin i dag, det er dejligt, vi trængte.
      Ja er flot med sol på træerne og en mørk himmel i baggrunden.
      Tak skal du have og god weekend til dig og John
      Kærlig hilsen Lisbeth

      Slet
  4. Ja, det var dejligt at se solen idag :-) Jeg gik også en tur da jeg havde afleveret Vilmer til klipning og jeg nød at være ude i dagslys.
    Det er noget af en mørk himmel du har fået billeder af:)
    God weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Det var rigtig dejligt med solen i dag, og du havde endda fri skønt, så kunne du for en gang skyld få lidt dagslys.
      Ja det var en meget mørk himmel, heldigvis fik vi ikke regn.
      Tak i lige måde

      Slet
  5. Hej Lisbeth
    Her har solen også skinnet dog ikke fra en skyfri himmel. Syntes dog at det har været koldt nåååe kunne være det er tid til at få strømper på :-) De første billeder med den grå himmel er rigtig flotte det er som om solen har fokuseret på huset. Gåseurten er så fin utroligt at den bare bliver ved glæder mig til den skal gro i min have. Selfølgelig må klokkeranken vises hver dag for den er bare flot :-) Ærgerligt at Akebiaen ikke vil blomstre men den har da heldigvis kønne blade. Har du nogen anelse om hvorfor den ikke blomstrer? Der er da en køn plante der blomstrer smukt nemlig Shippo den lille skovtrold :-) Wild Rower har da haft en helt forrygende første sæson. Dine alpevioler skal nok blive ved så længe frosten holder sig på afstand og de er faktisk kønnere ude end inde.
    Så blev det weekend og vi skal til fødselsdag både lørdag og søndag men først er der danseaften :-) Håber at du også får tid til det selv om du har fået drengene hjem. Måske de vil se med.
    Ha en rigtig dejlig weekend med familien.
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Ja det var dejligt med sol, men det var dog ikke skyfrit, koldt ja mon ikke, jeg var dø af kulde, hvis jeg skulle gå uden strømper, jeg fryser altid fødderne og må gå med uldne sokker :)
      Ja de første billeder er meget flotte, det synes jeg også, Gåseurten er forrygende og har gjort det godt, godt den er så delsom :) Så kan den komme tilbage til Fyn, har købt den hos Staudefeen :) Nej jeg ved ikke hvorfor akebiaen ikke vil blomstre, jeg håber hvert år, at nu kommer den. Jeg har hørt, den ikke står lyst nok, så købte jeg en til og plantede lyst, det hjalp heller ikke. Ja Schippo er en lille skovtrold. Den ene af alpeviolerne er fra sidste år, som jeg blot satte ud, da vinteren var forbi.
      Ja I har da også noget at se til. Vi skal nok få set Vild med dans, de ved det er en betingelse, men de ser ikke med. Den anden bror kommer først nu 20.50 med Sjællandsfærgen, de skal hentes, så det er godt storebror er her og kan køre, så kan jeg se dans :)
      Du må også have en god weekend med fødselsdagene.
      Knus Lisbeth

      Slet
  6. Vi så også solen omend ret beskedent. temperaturen er tydeligvis dalet nogle grader.; men det lader til, at I får fint vejr til familiesamværet i weekenden. Godt klokkeranken nåede at blomstre.En grå himmel kan også være smuk.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Jeg tror også, de har haft mere sol på Sjælland. køligere er det helt sikkert blevet. Ja jeg tror solen vil skinne på vores familieweekend. Ja jeg er glad for at klokkeranken nåede at blomstre. Den mørke farve på himlen og det lave sollys er bare smukt.

      Slet
  7. Jo, kom du bare med klokkerankerne :) Dramatisk himmel, men noget så smukt - dejligt at I også fik solen at se, her har det været fint vejr det meste af dagen.
    Nyd nu weekenden sammen med familien.

    Knus, Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Ja men det gør jeg så. Jeg fik lige øje på den dramatiske himmel, heldigvis for så måtte der billeder i kassen.
      Du kan tro, jeg vil nyde det, men der er kun en her nu, han er gået i seng.
      Knus Lisbeth

      Slet
  8. Så deilig å se solen på dine bilder! Her har det snødd og regnet i dag, og det er bare grått vær fremover
    Jeg nyter dine bilder!
    Klem

    SvarSlet
  9. Hej Marit
    Åh hvor træls med alt det grå, jeg føler med dig og glæder mig over, at du kan nyde mine billeder.
    Klem

    SvarSlet
  10. Hej Lisbeth.
    Det er altid dejligt når solen kommer frem.
    Jeg tror at solen er med til at vi får mere energi og alting bliver lettere når solen er med.
    HA´en god weekend sammen med din familie.

    Hilsen Bente Busk.

    SvarSlet
  11. Åh så mycket vackert och tänk att det blommar fortfarande! Härligt!
    Önskar dig en skön helg...
    Varm kram,
    Titti

    SvarSlet
  12. Hej Lisbeth.Håber du nyder din weekend med familien.
    Her var vejret rigtig fint i går...................men havde ikke tid til at nyde det..............da jeg havde venner til suppe.............og det tager jo sin tid.
    Dejligt at dine klokkeranker nåede at blomstre.
    Og dine smukke træer nyder jeg også meget.
    Fantastiske billeder med dramatisk himmel.
    Rigtig god weekend Knus Jette

    SvarSlet