lørdag den 30. juli 2011

En uhyggelig historie

Klokken 21.15 i aften gik jeg rund blandt mine roser og klippede de visne af. Pludselig mærkede jeg noget koldt på min fod og tænkte: hvad kan det dog være. Gisp det var en snegl, vræl, jeg fik sparket ud med foden, så sneglen fløj af, fat i saksen og sneglen var død. Ubehagelig oplevelse.
Bagefter gik jeg hele vejen rundt om haven langs hegnet, hvad fandt jeg der: masser af snegle :-( jeg tror jeg slog 100 ihjel, jeg tabte tråden på et tidspunkt, mens jeg talte. Måske skal jeg også til at gå rundt med pandelampe om aftenen for at dræbe snegle.

Jeg har mange nøddetræer i min have, og der er mange nødder på, jeg elsker nødder, helst de helt friske der lige slipper hasen.

Her er mit staudebed set fra den ene side, længst væk er der en floks og en sommerfuglebusk, så kommer der solhat, de står så flot, og endnu en floks som er meget pink, så kommer trekantblomst og ved siden af den røllike. Det grønne foran er de blå geranier, som blomstrer som nogen af de første. Ved siden af den løvefod.

Og her en stor klynge perlekurv, de har lagt sig lidt ned p.gr.a. regnen i sidste uge.
Ja og ellers har det jo været et pragtfuldt vejr i dag. God søndag gerne ligeså god :-)

7 kommentarer:

  1. Hej Lisbeth - hvor HAR du altså mange planter, det er også skønt med stauderne, som du viser.

    Ja - æv for dræbersnegle. Vi har ikke haft dem de sidste par år, men må desværre også ud og samle lidt ind om aftenenen nu.

    God søndag

    SvarSlet
  2. Hej Ulla
    Hyggeligt at høre fra dig igen. Ja dræbersnegle det er noget skidt, jeg var ellers så glad for, at jeg næsten ingen havde set inde i haven, men jeg skal love for, at de var udenfor.
    God søndag uden snegle :-)

    SvarSlet
  3. Ja det er frygteligt med de snegle :-(
    Håber ikke de ødelægger for meget i din have.

    SvarSlet
  4. Snegl mellem tæerne.... Adr.... :o/
    Men resten af dine billeder er jo dejlige, jeg har lagt mærke til en del perlekurv lige nu, det er vist en plante jeg skal have fat i, den er rigtig sød.
    Fortsat god søndag, jeg vil lægge mig på langs i haven med en god krimi som ikke er til at slippe :o)

    SvarSlet
  5. Ja jeg fandt også en del snegle igen til morgen, jeg havde håbet, de var ved at være på retur.
    Fru Friis: perlekurv er meget nem og den bliver hurtigt stor, næsten for stor :-)
    God fornøjelse med krimien.

    SvarSlet
  6. Uf ja, det lyder da bare for ulækkert! Jeg tror jeg ville have skreget højt :(
    Der har også været lidt stilstand i min have, sneglemæssigt de sidste dage. Men når vi går tur, er de allevegne. Så jeg tror desværre aldrig at krigen slutter helt. Men hvis bare vi kan holde det nede på et tåleligt niveau, så er det jo også fint.
    Hvor er dit staudebed smukt :-) Og det lyder rigtigt lækkert at kunne gå og spise friske nødder.
    Fortsat god søndag. Vi har tørvejr :-)

    SvarSlet
  7. Ja skønt for en gang skyld med tørvejr.
    Sneglene kommer vi ikke lige til livs, når jeg går tur om morgenen, kan jeg se dem alle vegne oppe i vores lille by, men vi må håbe de ikke lægger en masse æg i vores haver, for så bliver det værre til næste år.
    I dag er det skyet og lidt tåget her, men det skulle blive bedre op på dagen.
    Ha´ en god dag.

    SvarSlet