torsdag den 28. juli 2011

Liljer og Dahlia

Helt så flot vejr blev det ikke i dag, men i eftermiddags skinnede solen varmt og godt, senere blev det køligt igen. Jeg har flere liljer der er sprunget ud i de sidste dage, så her er billeder.




Den første lilje står i ørkenbedet, den anden i skoven, og den tredie og fjerde inde i den gamle have.

Den sidstudsprungne dahlia

Og denne her med en masse fine blomster

Egebladet hortensia, den fylder ikke meget endnu, men den er på vej.

Det gør denne Fredløs til gengæld

6 kommentarer:

  1. Smukke liljer, dejligt at solskinnet også kom til jer så i kunne nyde det gode vejr :-)
    Mange hilsner Mette

    SvarSlet
  2. Dejlige liljer og dahliaer.
    Jeg har set hvid fredløs hos flere af jeg andre bloggere og er faldet lidt for de fine hvide snabler - så den rykker nok ind i min have på et tidspunkt :-)

    SvarSlet
  3. Sikke skønne liljer. Egebladet hortensia er en nyhed for mig. Den ser meget fin ud - vil da lige google lidt om den.;-)
    God sommerdag - her er lidt solskin endnu mellem skyerne

    SvarSlet
  4. Tak for jeres kommentarer, dejligt at der igen er lidt liv på havebloggene :-)
    Signe: du kan roligt købe en hvid fredløs, den er så smuk og nem at dele og sætte flere andre steder, og så er den som sagt god i buketter, den holder længe. Hvis vi havde boet i nærheden af hinanden, kunne du få en af mig.
    Anne: Den egebladede hortensia har jeg købt på Lønbæk Planteskole, jeg har to af dem, en med dobbelte blomster og en med enkelte. Jeg købte dem først sidste efterår, så ingen blomster endnu.
    God havedag og weekend til jer

    SvarSlet
  5. Sikke dejlige liljer og Dahlia. Jeg har heller ikke hørt om Hortensiaen før, spændende.
    Vi havde heller ikke særligt godt vejr igår. Men jeg er nået dertil hvor jeg bare er glad hvis det er nogenlunde tørvejr.
    Jeg er også vild med min fredløs. Den er sød allerede i knop synes jeg :-)

    SvarSlet
  6. Hej Hanne
    Jeg var lige ved at savne dig ;-) men her er du så.
    Du har ret vi må bare glæde os over, at det ikke regner, desværre lover de regn igen :-(
    Ja jeg bliver mere og mere glad for fredløs, den er bare god og fylder godt i bedene.
    Lønbæk har mange spændende og sjældne planter, men der er langt derover, især når man bor i Kbh. Jeg havde hørt om den egebladede før, så jeg var nem at lokke til at købe den :-)

    SvarSlet