fredag den 8. juli 2011

Regnvejr og bloglæsning

Ja nu har jeg brugt en times tid på at læse blogge, det er da ganske hyggeligt for en gang skyld, når det nu ikke vil være havevejr. Jeg fandt min sandten også ud af at sætte jer på mit sidepanel, så nu kan jeg rigtig følge med på bloggene med det samme, jeg har tid.
Jeg var forudseende i går og tog flere billeder i det dejlige vejr, de kommer her:

Arctic Queen, den er meget smuk, men jeg kan ikke få den til at komme med mere end en blomst, skønt den er flere år gammel.

Her er Clematissen blevet rigtig gode venner med en rhododendron, det ser da sødt ud.

De første høstanemoner lige der i skoven

Parykbusken, som måtte klippes ned efter vinteren, nu er den smuk igen.

Rølliker de er så fine

Tre åkander blomstrer på en gang, smukt!!!

Denne smukke rose med den dejlige duft hedder Claret

Og Ritausma med frugtduft i løvet

Sally Cane ikke meget duft, til gengæld holder den meget længe i vasen

4 kommentarer:

  1. Dejlige billeder på en regnvejrsdag:) God weekend Anne Gine

    SvarSlet
  2. Dejlige billeder - altid rart med lidt ekstra billeder til en regnvejrsdag.
    Ha´en god fredag.
    Knus Hanne Bente

    SvarSlet
  3. Sikke dejlige planter du viser igen :-)
    Jeg har også ladet en Clematis kravle i en rhododendron i år... det er bare sådan en god idé :-)
    Jeg elsker også rølliker, men de er ikke så glade for min have. De bliver rigtigt store, men ofte klarer de ikke vinteren. Jeg tror jeg vil prøve med noget grus eller sand omkring dem.
    Vi fik en ordentlig gang vand igen idag... heldigvis kun udenfor! Men der er bare så meget som er væltet i haven, så jeg er ved at være godt træt af regnvejr nu.

    SvarSlet
  4. Tak for jeres kommentarer.
    Ja jeg kan godt forstå, du er træt af regnvejr Hanne. Vi fik også en del ca. 17 mm, så vi mangler heller ikke noget. Den eneste fordel er, at vi slipper for at vande.
    Mine rølliker står ikke tørt, tværtimod når det regner meget, står de temmelig vådt. De breder sig en hel del, så jeg skal passe på, at de ikke tager overhånd.

    SvarSlet