fredag den 29. juli 2011

Temmelig lun dag og liljer og roser

Ja vi har været så heldige, at vi har haft endnu en dag med varme vinde og let sol. Vi fik endda grillet med gamle naboer, og det endte med at blive en vidunderlig stille aften.
Man kunne fristes til at tro, at det er de samme liljer, jeg viser hele tiden, men det er det nu ikke. Det er lige før jeg synes, at jeg har dem i industrielle mængder :-) der kommer jo en ny hver dag. Jeg var ikke klar over jeg havde så mange, da jeg købte endnu flere hjem i foråret. Her er billeder af liljer og lidt andet.



De sidste to billeder er af den samme lilje, jeg synes I skulle se den i stor størrelse.

Endnu en hvid lilje, som står i det andet stenbed i den store have.
Her kommer lidt roser:

Julie Renæssance

James Galway

Endelig en smuk rose fra Augusta Louise, når det har regnet bliver den meget grim.

Egebladet hortensia (den med enkelte blomster)

Ja og så er efteråret over os, lidt tidligt, men denne bøg kan ikke lide at stå i vand til sokkeholderne.

Høstanemone Pamina, den breder sig ikke så voldsomt, men der er da efterhånden en lille fin klynge.

1 kommentar:

  1. Ja, jeg synes ihvertfald at du har liljer i industrille mængder :-) Hvor er den øverste bare skøn... har du navnet på den?
    Hvor er det sjovt, jeg har også Pamina. Og det er netop én af de planter jeg har måttet redde op i en potte fordi jeg, for anden gang, har fået placeret den for trangt. Jeg lod dog en bid stå hvor den var, så den måske kan vokse sig større der. Men resten står i en potte nu.
    Det var godt at se på Signes side, at du er ved at komme sneglene til livs. Jeg fandt også kun en enkel stor her til aften. Men jeg har ordent i potte-ghettoen hele dagen, og der var mindt en baby under hver potte... føj.
    God weekend :-)

    SvarSlet