fredag den 15. juli 2011

Vandet i haven svinder igen og der er billeder også af en daglilje :-)

Ja heldigvis nu går det den rigtige vej, det er jeg meget glad for. Men lave noget i haven er umuligt, bare jeg tager et skridt, synker min fod i.
Men jeg har haft besøg i haven af nogen søde mennesker fra Odense Havekreds, det var rigtig hyggeligt, trods vandet.
Jeg har også fået pakke fra Plantebixen.dk, fine planter, se bare her:

Jeg har ladet mig inspirere af artiklen om Pileurt i haven, så jeg har købt to forskellige, de skal plantes, der hvor der nu står vand, så må vi se, hvordan det går. Der var også en violfrøstjerne og en hvid sølvlys og en broget mjødurt samt en daglilje Gentle Shepheart, desværre var knopperne knækket af, men heldigvis blomstrer den nok igen til næste år.
Derimod er der her et andet billede af en daglilje:

Er den ikke fin?

Her kan I se at vandet er ved at svinde.

Undervandsbillede :-)


Her et par nyudsprungne Dahlier


Her er Solhattene sprunget ud, der kommer flere billeder af andre solhatte om nogen dage.

Den mørke Cimicifuga/sølvlys

Og en floks

Denne lilje overlevede næsten det frygtelige vejr igår

Til slut skal I lige se, hvor smukt buketten fra igår står til farven i mit køkken.

9 kommentarer:

  1. Sikket et godt tidspunkt at få sådan en kasse planter ind ad døren, til at muntre én lidt op :-) Jeg har også både pileurt, violfrøstjerne og sølvlys på pladser der er meget fugtige hos mig, så det kan jeg godt andbefale.
    Hvor er den mørke daglilje flot. Den er usædvanlig synes jeg. Kender du navnet? :-)
    Det er godt at du holder humøret oppe og at vandet synker, så er der forhåbentlig ikke noget som går til i længden.
    Den lilje er jo perfekt til farven i dit køkken. Du burde næsten gro et par stykker som du kan plukke ind hvert år :-)
    God og lad os håbe, tørrere, weekend :-)

    SvarSlet
  2. Ja det var et rigtig godt tidspunkt at få lidt trøst i. Når en gang vandet forsvinder, skal de plantes der, jeg håber, at det bliver godt. Noget må der gøres.
    Ja den mørke er rigtig fin, jeg var lige ude i måneskinnet for at se hvad den hedder: Chocolate Candy godt navn ikke? Jeg har købt den ved Staudestedet.dk. og en mere som også hedder noget med Chokolate, der kommer billeder, så snart den springer ud.
    Ja vi holder humøret oppe, sådan en smule vand, skal vel ødelægge sommeren for os, jeg har det trods alt ikke inde i huset, som du havde.
    Jeg håber den kommer igen næste år, og så ved jeg jo, at den passer perfekt til køkkenet :-)
    I lige måde tør weekend til dig også :-)

    SvarSlet
  3. Hej Lisbeth
    Du har da fået vand - vi har ikke fået så meget her.
    Jeg har blogproblemer, kan ikke oprette indlæg pt.
    One com min udbyder af webhotel, arbejder på deres site til på tirsdag, så jeg ved ikke hvornår jeg kan oprette indlæg igen.
    God week-end.
    Knus Hanne Bente

    SvarSlet
  4. Hej Hanne Bente
    Ja vi har fået rigeligt vand, det er skidt at mangle, men heller ikke sjobt at få for meget.
    Det er da træls, at du har fået blogproblemer, håber det snart bliver i orden.
    Jeg har aldrig hørt om One Com, men nok tænkt over, at din blog var anderledes end vi andres.
    Også god weekend til dig
    Knus

    SvarSlet
  5. Hej.
    Der var da godt nok meget vand i haven. Sjovt jeg har også en mørk daglilje. Vil prøve at tage foto om det er den samme? Meget fin og anderledes end de gule vi ellers ser rundt omkring. Smukke blomster du har.

    SvarSlet
  6. Hej Anne
    Tak for din kommentar. Den mørke daglilje har jeg købt i år ved plantestedet.dk
    Jeg syntes, det kunne være sjovt at prøve med en anden farve og så kan jeg rigtig godt lide de mørke farver. Jeg har en mere i brune farver, den blomster snart, så kommer den også på bloggen.

    SvarSlet
  7. Det er altid dejligt med nye planterr det hjælper svært på humøret. Keg har købt tæppepileurt i år og glæder mig meget til den blomstrer. Det lyder hyggeligt med besøg fra havekredsen:) Jeg håber at dagens tørvejr har hjulpet endnu mere på vandstanden:)

    SvarSlet
  8. Åhh - de skønne dagliljer - der er så mange smukke og facinerende farver og faconer - så mørk som din Chocolate Candy har jeg ikke nogen, men den kunne jo være godt selskab for de gule og orange dagliljer her hos mig.

    SvarSlet
  9. Ja Berit, de er så smukke og Chocolate Candy vil være perfekt sammen med de gule og orange. Jeg har mine sammen med den gyldne. De har nu ikke lukket en blomst op på samme tid endnu, men pyt de er også smukke hver for sig. :-)

    SvarSlet