lørdag den 16. juli 2011

En dejlig tørvejrsdag

Heldigvis har det holdt tørvejr i dag og jeg har nydt det ude, selvom det ikke er nemt at lave noget, når det meste er det er rent pløre. Men jeg kunne da klippe de visne og rådne roser af og væk med de væltede grene. Det er et sørgeligt syn, der møder en efter sådan en regnvejrs/stormvejrsdag.
Heldigvis tog jeg billeder af mine roser inden, så der er stadig lidt at kigge på her:

Braithwaite

Clair Renæssance

Crocus Rose

Erotica

Den sidste blomstrende Rhododendron for i år Arborescens

5 kommentarer:

  1. Imponerende at du stadig har rododendron som blomstrer - med de tidligst blomstrende, så er det over mange måneder :-)

    Trist med alle de væltede blomster, for de står vel ikke til at redde? Men den våde have har helt sikkert haft godt af dagens sol og tørvejr.

    Vi krydser fingre for flere snarlige solskinsdage :-)

    SvarSlet
  2. Hvor er dine roser bare smukke :-) Og jeg anede slet ikke, at man kunne få Rhododendron som blomstrer så sent.
    Jeg krydser virkelig fingrer for at du ikke får mere vand nu, så haven hurtigt kan tørre op.
    Jeg har simpelthen stor-nydt at kunne være ude idag. Jeg gik ikke ind før jeg simpelthen ikke kunne stå på benene mere :-D
    Og du har helt ret, alt det indendørs kan vente til vinter. Vi kan heldigvis ikke lave noget i kælderen før den er ordentlig tør, og før forsikringen er afsluttet. Så det er bare med at komme ud når vejret arter sig :-)

    SvarSlet
  3. Dejligt med en dag hvor du kunne nyde roserne.

    Fin rhododendron at slutte af med for i år. Jeg har ikke nogen der blomstrer så langt hen på sommeren, men er godt klar over de findes. Er man heldig kan man jo have rhododendron der blomstrer fra februar/marts til juli :-)

    SvarSlet
  4. Tak for kommentarer.
    Arborescens er en løvfældende rhododendron med den dejligste duft. Min sidste handel i Rhododendronhaven resulterede i en Rhodo, der blomstrer i februar/marts. Det har jeg aldrig turdet før, så ja nu har jeg blomstrende rhodoer fra febr. til juli :-)
    De krydsede fingre hjalp foreløbig ikke noget, det er trist, indtil nu har vi fået 5 mm, ikke meget, men nok til at vi ikke kan være ude og nok til det der var i forvejen.
    Vi håber alligevel at alle får en god søndag. Jeg vill hygge indendøre med børn og svigerbørn. Grillvejr bliver det ikke til.

    SvarSlet
  5. Det er hårdt at se på, når haven er dækket af vand, og det ser desværre ikke ud til at det bliver bedre i den kommende tid. Lad os håbe på det bedste. Godt man har billederne at se på, når regnen hærger.

    SvarSlet