tirsdag den 12. juli 2011

En skøn buket og andet godt

I dag plukkede jeg mig en buket, det er ikke noget jeg ofte gør, da jeg jo for det meste er ude i haven, hvor jeg kan se blomsterne. Men her til morgen fik jeg lyst til at lave en buket af andet end roser. Den blev rigtig fin, synes jeg.


I aftes da jeg sad ude i haven og nød det, fik jeg øje på et par smukke roser, de kom straks i kassen.

Rosen Augusta Louise

Denne her er købt som rød, så kender ikke navnet. Gætter på Flora Danica eller Dronning Ingrid.

Rosa Mundi

Dette skulle være en af de ældste roser i verden Rose de Quatre Saisons

Sissel Renæssance

Denne Spydjernurt er hjembragt fra Lønbæk Planteskole, den fik jeg foræret, fordi jeg synes, den var så fin. De sælger sjældne træer og buske ikke stauder.

Her er min staudelathyrus, jeg kan godt lide den med de sarte pastelfarver.

Til sidst dagliljen Stella de´Oro

6 kommentarer:

  1. Det er en rigtig sød buket, jeg kan godt li' dem med lidt græs. men nænner nu sjældent at plukke bukketter i haven, de holder så kort:)Anne Gine

    SvarSlet
  2. Du har ret Anne Gine, det samme tænker jeg og så drysser de, men på den anden side set, kan man jo bare plukke en ny buket, for pynter det gør de herinde i stuen.
    Jeg er også som regel henne midt i juli, inden jeg begynder at plukke ind.

    SvarSlet
  3. Rigtig flot buket - syntes at det er hyggeligt med blomster både ude og inde- men de holder selvfølgelig ikke så længe inde.
    Ha´en god tirsdag aften.
    Knus Hanne Bente

    SvarSlet
  4. Det er en rigtig sød buket du har plukket. Jeg gør det næsten heller ikke, for jeg er også mere udenfor. Men jeg har gjort det et par gange på det sidste når det har regnet.
    Så kender du Anne Marie fra Lønbæk Planteskole. Hun har et par gange hjulpet mig med spørgsmål på Havenyt.
    Er din staudelathyrus lyslilla? Jeg har en pink og en hvid. De er så flotte :-)
    Det regner hér idag øv øv

    SvarSlet
  5. Tak for kommentarer. Ja buketter er dejlige at plukke ind og regne gør det jo tit, men i dag kom det nu bag på mig. De havde da ikke lovet regn i dag, så det er øv. I morgen lover de også regn, suk.
    Ja jeg kender Anne Marie fra Lønbæk, hun er et omvandrende planteleksikon, det er meget spændende at besøge hende. Vi kom hjem med vognen fuld, da vi var der i efteråret.
    Min staudelathyrus er lyslilla, den pink er lidt for skrap i farven, men bierne har sørget for at den ene af mine lyslilla er blevet pink, idet en af mine naboer har en pink. Heldigvis står den i udkanten af haven opad mit hegn, så endnu får den lov at blive der.

    SvarSlet
  6. Smuk buket.
    Hvor har du mange skønne blomster.
    Selv om jeg har en del planter, så har jeg aldrig hørt navnet Spydjernurt. Den kan jeg godt li`, så den må jeg have kigget lidt nærmere på.

    SvarSlet