onsdag den 10. januar 2018

Tak for opmærksomheden

Tak til alle jer der kiggede ind på mit seneste indlæg og til jer som lagde en kommentar på bloggen eller på facebook. Indtil nu har 2568 kigget på netop det indlæg. Ja det er da ret imponerende, men som flere skrev til mig i går, er jeg en af de flittigste bloggere. Der er nu flere end mig, der er flittige og laver indlæg dagligt, det er  Karen og fru Pedersen. Der er mange andre, der holder havebloggene i gang, du kan se dem på min blogliste i højre side.
I dag er det gråt og temmelig vådt, det har regnet siden kl. 7.15 i morges og er først stoppet ved 15 tiden. I går blæste det ret meget, det ses tydeligt på billederne her nedenfor:
i dag har vi som sagt ikke set solen, derfor er dette billede fra i går morges, ja det er resten af billederne også:
 rimen er på vej væk
 græsserne er heldigvis stadig flotte
 når solen skinner
 det ser helt fint ud, når vinden tager fat i dem
 altså så længe solen skinner

den anden vej er det også ganske pænt, når solen skinner på det
 Queen of Sweden er med endnu
og en fin knop på Sherry Cream tror jeg nok
Rhododendron:
R. Purpurtraum har jeg til fælles med min navnesøster i Ebeltoft, den står ud mod hegnet bag de gule rhodoer
i samme bed ud mod græsset står R. Brigitte Insigne
 og R. Silbervelours, som kun havde en enkelt blomst sidste år
 men de nye skud er så smukke, her er det 14.6.
og 2.7., den passer til navnet
sammen med dem stod R. Guyens Peking, men de stod for tæt, så den blev flyttet lidt længere væk nærmere regnvandsbedet.
 her i regnvandsbedet overfor Gunneraen har vi også lavet et lille bed. R. Azurika er navnet på denne fine blå impeditum. Den er flyttet fra nordbedet, hvor der ikke længere var plads til den.
her ses den i baggrunden af det meget grønne regnvandsbed
 R. Rosinetta er også en tilflytter fra stenbedet i den gamle have
her er den med smukke høstfarver 25.11.
 En løvfældende R. Hugh Wormald
og Washington State Centennial (købt hos Kai Overgaard i Mariager)
til højre for enden af stien i regnvandsbedet står
R. Soiré de Paris, sidste år anskaffede jeg mig en makker til den, der var ingen navn på skiltet, men de ligner hinanden en del, begge dufter fantastisk og begge er løvfældende
Den sidste rhododendron jeg vil vise i dag er R. falconerii eximium, det er en af de sartere, som jeg skal afprøve for Rhododendronhaven, den står godt gemt under andre rhododendron og er ikke stor endnu, men det bliver den nok, se bare her. Egentlig er det bedst, hvis den står i koldhus, men den ser da ud til at have det ok.
I næste indlæg viser jeg rhodoerne i pavillionbedet, og så er der ikke mange tilbage, som ikke er vist.
Næste indlæg kommer først fredag, for i morgen skal jeg til min yngstes 30 års fødselsdag.
I fredags købte jeg en buket roser i Netto, se så flotte de er endnu.
Vi ses igen på fredag, fortsat god dag.

22 kommentarer:

  1. Hej Lisbeth!

    Du är värd all uppmärksamhet för det arbete du gör med att dela med dig av din rikedom, nämligen din trädgård. Du är nog en inspiration för många som liksom du älskar trädgård och allt som hör därtill.

    Njut och var glad över det stora intresset som dina odlingar och vedermödor medför, inte många kan tävla med din trädgård i variationsrikedom.

    Och så en av mina favoriter på bild, Rh. `Silbervelours´ på försommaren när det vackra indumentet är som mest iögonfallande.

    Kram!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gunilla
      Tak for dine søde ord, jeg har rigtig mange forskellige planter i min trädgård, så der er meget at vise frem, og jeg gør det med glæde.
      Der er vist mange som ham Silbervelours som favorit, den er rigtig dejlig.
      Kram

      Slet
  2. Hej Lisbeth

    Jamen ja, Alletiders at du sådan er blevet fejret på denne flotte dag, Man må anerkende din store og imponerende indsats!

    Morsomt med Rhododendron falconerii ssp. eximium - hvis den kan klare sig i dk er det vel hos dig!

    Ha en dejlig fridag

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Ja det er jeg glad for, at man gør. Det er sjovt, når så mange kigger med.
      Ja Rhododendron falconerii ssp. eximium skulle gerne kunne klare sig her, sjovt nok kan jeg ikke finde den på Rhododendronhaven. Dvs. nu fandt jeg den, R.EXIMUM GP14 sådan er navnet på deres side, jeg på have kigget på skiltet igen, jeg mener bestemt, der står eximium.
      Jo tak for det.

      Slet
  3. Hold da op det er mange visninger du har, tillykke med det :-) Det er dejligt for dig at du har så mange interesserede - tænk hvis bare halvdelen lagde kommentarer.... :o)
    Flotte solskinsbilleder fra din mærkedag :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lisbeth
      Ja det er godt nok mange, der er interesserede, og jeg er rigtig glad for, at ikke alle lægger kommentarer, for så gik det i hvert fald galt med besvarelserne :)
      Tak for det.

      Slet
  4. Tak for endnu en daglig dosis sol og blomstring. Jeg var nær ved at sige det falder på et tørt sted, men det ville være en slem overdrivelse i dag. Fantastisk med de mange visninger i går. Det er helt fortjent.

    Hilsner fra Ulla

    SvarSlet
  5. Selv tak Ulla
    Dejligt hvis jeg kan glæde. Nej tørt kan man bestemt ikke sige, at det er, her siger det svup svup når jeg går rundt.
    Ja det er utroligt så mange visninger, tak for det.
    Hilsen Lisbeth

    SvarSlet
  6. Hej Lisbeth

    Morsomt at du fikk så mange hyggelige tilbakemeldinger! Det er da vel fortjent :)

    Silbervelours er min absolutte favoritt nettopp pga.indumentet. Jeg lengter etter våren når jeg ser dine bilder.
    Klem

    SvarSlet
  7. Hej Marit
    Ja det var rigtig godt. Tak for det.
    Ja Silbervelours er vis manges favorit, godt foråret er på vej :)
    Klem

    SvarSlet
  8. Det er heldigt, at I er nogle der holder liv i bloggeriet, mon ikke der sker lidt mere når vi kommer lidt længere hen på året.
    Den der Silbervelours har da en fantastisk bladfsrve.
    Her startede det også med regn i dag, men lige over middag begyndte det at sne temmelig meget. Det ligger stadig derude, men nok ikke så længe for der er tøvejr. Det gør nu ikke så meget, jeg er ikke så glad for sne, men det ser da fint ud når det drysser ned.
    Mvh
    Lene Bedstemorshave

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lene
      Du er da selv med til at holde liv i bloggeriet, du har da lige udgivet et indlæg.
      Ja Silbevelours er fantastisk.
      Jeg har set dine billeder på fb, det så meget flot ud. Jeg er heller ikke vild med sne, men det pynter da lige når det er faldet.
      Hilsen
      Lisbeth

      Slet
  9. Hej Lisbeth
    Ja så er det dagen derpå. Så kunne du jo godt hvile på laurbærbladene men næ nej du fortsætter i den vandte stil og idag er jo normalt en fridag og nej du holder jo ikke to fridage i træk nej du bytter. Tillykke med yngste sønnen i morgen.
    Græsserne er flotte når de svejer i vinden. Det ses tydeligt på billederne. Flot fanget.
    Ser ud til at du har roser der har klaret frosten uden at blive grimme. Flotte knopper.
    De nye skud på Silbervelour er virkelig smukke og lever så sandelig op til sit navn. Azurika er jo farvorit men det kommer jo nok ikke som nogen overraskelse :-)
    Fine roser du fik i Netto og så i Netto farve :-)
    Fortsat god aften
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Nej nej jeg tror slet ikke, det er behageligt at hvile på laurbærene :) to fridage i træk går ikke, så bliver der alt for mange sidevisninger. Tak for det.
      Jeg synes også, det var så flot med græsserne i sol og vind.
      Der er vist et par roser endnu, der har klaret sig.
      Silbervelour er bare fantastisk, det synes de fleste. Jeg tænkte på dig, da jeg fandt billedet af Azurika, ja og på Linda :)
      Ja rigtige Nettofarver på roserne, jeg synes også, den er rigeligt gul, men jeg er imponeret over holdbarheden.
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  10. Det er godt nok nogle vilde tal, du er oppe på. På en måde er det vel til syvende og sidst lyset og solen, vi tager billeder af her om vinteren.

    SvarSlet
  11. Hej Marie
    Ja helt vilde. Du har ret der er ikke så meget andet end lyset at tage billeder af nu.

    SvarSlet
  12. Grattis till uppmärksamheten! Den är välförtjänt. Det tar tid att blogga i sig men ännu mer tid att följa och kommentera andra. Sen har du många växter att visa upp och gör det med den äran. Härligt att du fortsätter.

    Ha det gott! Carina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det Carina
      Ja det tager tid at blogge og kommentere hos andre, men det er hyggeligt. Der er så meget, jeg gerne vil vise.
      Tak i lige måde

      Slet
  13. Imponerende tal du er oppe på.
    Kunne ikke lade være med at overveje hvad jeg ville være oppe på, hvis jeg ellers havde haft den samme tæller på siden jeg begyndte at blogge i 2004. Tror dog ikke jeg ville være nået op på 1 million - jeg blogger ikke nær så flittigt som dig :)

    Jeg er dog godt tilfreds med de knap 170.000 sidevisninger siden marts 2013, hvor jeg havde så meget bøvl med WordPress, at jeg skiftede til Blogger.

    Endnu en gang stort tillykke med millionen :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Esther - ja det er mange.
      Det kunne være sjovt at vide, hvor mange du ville være oppe på, men det finder vi ikke ud af, du har godt nok også blogget længe.
      Tak for det :) og godt du er tilfreds med dine sidevisninger.

      Slet
  14. Hej Lisbeth. Du har mange roser, og du får mange roser. Eller hedder det mon "rosninger". Ihvertfald fortjener du al den ros, du får.
    Du fortæller, det siger svup, svup i haven. Du har tidligere fortalt, du lige som jeg, har tør sandet jord med lidt regn. Aldrig før jeg jeg oplevet at min jord har været så våd. Der kommer jo næsten nedbør hver dag, og det har stået på længe. I hvertfald et halvt år nu, har det regnet rigeligt her, og det er ikke sket før i de 17 år, jeg kender til her.
    Nu er det, jeg begynder at læse om grundvandet som stiger. Jeg gad vide, hvor grundvandet ligger her. Ved du noget om det på jeres jord.? Gad vide om vi nu skal til at indstille os på svup svup.
    Hilsen fra Mette.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mette
      Ja det har jeg og det får jeg. Tak for søde ord.
      Vores grundvand har altid stået højt, Bent aflæser vandforbruget hver søndag, han siger, at vandet står om i målerbrønden. Om sommeren er den helt tør, det var den også i 2017, for vi fik jo ikke alt det vand, som I fik. Ja måske skal vi til at indstille os på svup svup.
      Hilsen Lisbeth

      Slet