lørdag den 26. maj 2012

Slut på fridagene :o)

I dag kommer Bent hjem fra cykelturen, så nu er det slut med at springe over, hvor gærdet er lavest med aftensmaden, men mon ikke det går. Til gengæld må han hjem og lave noget, græsset trænger til at blive slået, og han har planer om at male hus. Jo jo der er nok at se til, mon ikke også jeg har fundet på et par enkelte småting, der skal laves i haven :o) stakkels Bent.
Catawbiense Boursoult
Catawbiense Grandiflorum
Jeg lovede de af jer, der var her for en uge siden et billede af Jack A. Sand, det er her.
En jeg ikke kender navnet på, navneskiltet var forkert, men det er en art yakushimano
Et kig fra vejen ind i skoven

Akelejerne er så fotogene
Alliumen hygger sig med grantræet
Den første blomst i Miss Bateman
Mine forglemmigejer, det er stauder købt sidste år
Hvidtjørnen fra den anden side
Den smukke lyseblå iris i modlys
Den eftertragtede Iris Palida Variegata , en del var meget interesserede i den til blogtræffet her. Jeg har lovet krea Lone at tage en med til hende, når vi skal til Kolding. Er der andre af jer, der kommer til Kolding, som gerne vil have en bid af den. Så må I lige skrive her. De første tre, der melder sig her er sikre på at få.
Hvidbroget kornel
Smuk gul lupin
Rød paradisæble
Ørkenbedet i fuldt flor
Smukke franske anemoner
Bare fordi det er et smukt billede :o)
Til slut min darling lige nu Sihelian

Fortsat dejlig dag og dejlig pinse

34 kommentarer:

  1. Hej Lisbeth,
    Godt Bent er kommet hjem fra Touren;-).
    Din Sihelian er fantastisk. Sikke en ynde.
    God lørdag til dig. Dejlige billeder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Ja det var godt han kom hjem igen :o)
      Ja er den ikke skøn, jeg er vild med den, den forandrer sig for hver dag.
      Tak

      Slet
  2. Hej Lisbeth. Det er nok godt, at Bent kommer hjem, selvom du har nydt dagene såvidt jeg kan se. I har nok begge to meget at fortælle hinanden. Det er altid så hyggeligt, når man har været på egen hånd og så komme hjem og berette alt hvad man har oplevet. Nu kan jeg meget bedre forestille mig din have når jeg ser dine billeder, fordi jeg har været dér. Jeg skal love for, at der er sket ting og sager med ørkenbedet. Det ser rigtig flot ud. Alle dine rhodoer er godt nok fantastiske og din iris er også meget flot!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birgitte
      Ja det var godt han kunne finde hjem igen :o)
      Ja der er rigtig gang i ørkenbedet nu, og rhodoerne og alt det andet nyder jeg i den grad, så det er svært at løsrive sig om aftenen og gå ind.

      Slet
  3. Come sempre spazi e abbinamenti collocati alla perfezione :) Complimenti, è sempre un piacere guardare questo giardino!

    SvarSlet
    Svar
    1. grazie Sono contento che ti piace seguire e il mio giardino

      Slet
  4. Hej Lisbeth,
    Ja du må passe din Bent ordentligt med noget god mad , der skal jo "benzin " på motoren , jeg tænker her græs slåning m.m.
    Hvor er den smuk den gule lupin ,elsker lupiner, mine er bare gået til....

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jonna
      Han har fået sin livret karbonader og nye kartofler. Noget af græsset blev slået, i morgen bliver det værre :o)
      Ja den er rigtig fin den gule lupin. Ærgerligt at din er gået til, Bent er også til lupiner.

      Slet
  5. Det må være rart at få manden hjem igen. Håber han har nydt cykelturen.
    Hvor er din gule lupin smuk.
    Ha´ en god aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Aase
      Ja han har nydt turen, nu må han så vænne sig til at være hjemme igen :o)
      Den gule lupin er meget smuk.

      Slet
  6. Stakkels vores mænd......
    Der var nogle på mit arbejde der sagde at de havde så ondt af Flemming fordi han skulle knokle på alle mine projekter;-) Det måtte jeg straks hjem og fortælle ham.
    Men nu har Bent jo haft et par "fridage" så er det vel ok med en tur på plæneklipperen - haha.
    Jeg er sikker på at I hygger jer - der er nok også tid til at sidde og nyde jeres smukke have. Det ser i hvertfald dejligt ud på billederne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Ja der er altid nogen, som har ondt af vores mænd, det er da ikke til at forstå, vel?
      Ja jeg havde endda slået noget af græsset for ham, så nu man han selv i gang :o)
      Jeg går mest rundt og nyder haven, i aften gik han en tur med, der er jo sket meget, mens han var væk.

      Slet
  7. Hi hi kære Lisbeth. Skøn overskrift, ja så må du i gang igen, men det er jo også hyggeligt at have ham tilbage igen:):)

    Her har vi haft lidt regn i eftermiddag, det var nu ikke med i planlægningen, men haven havde godt af det.

    Kh Lise Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lise Lotte
      Ja ingen vej udenom, jeg må på den igen. Fint at han er hjemme igen.
      Regn hvad er det for noget, vi trænger meget.
      Kh
      Lisbeth

      Slet
  8. Åh den arme Bent. Det må være hårdt at være gift med sådan nogle havetosser;-)
    Dejligt kig, i har fra vejen. Hvis jeg boede i jeres nabolag, ville jeg helt sikkert nyde at gå ture forbi jeres hus.
    Ha' en god aften

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja de stakkels mænd, det er ikke sjovt at være dem :o)
      En skam du ikke bor i nabolaget, så kunne vi få en havesnak, når du gik forbi :o)

      Slet
  9. Skønne billeder du viser idag, den gule lupin er super. Hvordan går det lupin Blossom, jeg venter i spænding på at se den. Nu skal vi jo ikke ha så ondt af vore mænd, de sparer en masse penge, på ikke at skulle i fitness med alle os kreative koner ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Heidi
      Tak skal du have, ja den gule lupin er så fin. Det er værre med Blossum, den er blevet til Blåssum.
      Staudefeen havde fået en fejllevering fra Holland, så der var ingen lyserøde, alle har fået noget andet. Marlene skrev godt nok, at de var lilla, men min er altså blå :o( lidt skuffende.
      Du har ret, de behøver ikke at gå til fitness, når de har os til at sætte dem i gang :o)

      Slet
    2. Øv med den Blossum, jeg havde glædet mig til at se om det var noget at investere i, men du må på den igen ;o)

      Slet
    3. Ja det er rigtig ærgerligt, ikke at den her ikke er flot, men det var jo lige en anden farve, jeg havde regnet med at få.

      Slet
  10. Hej Lisbeth.godt at Bent vender hjem til dig igen.vores mænd har altid noget at lave.vi skal nok sætte dem igang-hæ-hæ.Dejligt med navnet på den stribede iris.så du at den er i tivoli? fortsat god pinse til jer begge Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette
      Ja hvis mændene ikke har noget at lave, skal vi nok finde på noget.
      Nej jeg har ikke set, at den stribede iris er i Tivoli, der kommer jeg ikke så tit.
      I lige måde god pinse

      Slet
    2. Hej igen.jeg har lige lagt billeder fra vores tur i tivoli.der kan du se den.
      PS. hvilken farve får blomsten?Jette

      Slet
    3. Hej Jette
      Godt spørgsmål :o) når jeg googler den vises der blå blomster, men mine ser ud til at blive gule.

      Slet
  11. Smil, så kan han sidde på plæneklipperen og slappe af ;-) Går ud fra i har en han kan sidde på med den store have i har, men ellers må benene være trænet godt op efter en god cykeltur til at trave bag en klipper :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Vivi
      Nej det er der ikke noget, der hedder her. Vi går bagefter plæneklipperen, med alle de bede vi har i haven dur en havetraktor ikke. Det må du tænke over, når du skal rigtig i gang.
      Bent har rimelig godt trænede ben, så han klarer det :o)

      Slet
  12. Velkommen hjem til Bent - han har da forhåbentlig også nydt det! Ja, opgaver er der altid mange af og male huset - pyha - det er da én af de store opgaver.

    Jeg vil da forfærdelig gerne have en bid af Iris Palida Variegata i Kolding, hvis du stadig har ledige bidder.

    Det er jo allerede om en god uge, at vi ses igen :)

    Flotte billeder af endnu flere rhodo'er - der skal vandes en del for tiden, hvad?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Tak skal du have, ja han har helt sikkert nydt det, men det sidste stykke hjem var hårdt, alt for varmt, så han er blevet lidt rød. Det er vist kun træværk og vinduer, han vil male, men det er sikkert også nok :o)
      Jeg tager en bid iris med til dig også.
      Ja snart ses vi igen, det bliver skønt.
      Ja der skal snart gang i haveslangen. Bedene omkring huset har jeg vandet med vand fra tønderne med vandkande, mens Bent var væk.
      Jeg kan bedst lide at bruge vandkanden, så ved jeg hvor meget de har fået.

      Slet
  13. Ja det er skønt med akeleje lige nu - de holder så længe. Ja du har mange skønne rhodoer at vise frem endnu - og kan sikkert blive ved længe endnu. Jeg har to i udspring lige nu en lilla og en helt hvid azalie. Den har du givet mig navnet på, men er glemt igen! Hmm. Velkommen hjem til Bent. Der er nok samlet arbejde sammen til ham?
    Jeg kommer ikke til Kolding - vi skal til noget familietam-tam. Det falder lige nu som perler på en snor. Fødselsdage - familiedage - oma.... så jeg er ikke meget på bloggen nu.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bente
      Ja akelejerne er fine lige nu, de står mange steder i hobevis skønt. Du må vise den hvide azalie igen, så vi kan få den navngivet :o)
      Ja så er der nok at se til, du kan jo ikke nå det hele.

      Slet
  14. Hej Lisbeth. Jeg kan overhovedet ikke overskue om jeg er for sent ude til at melde mig til irisen, - men nu har jeg prøvet :o)
    Håber Bent har haft en dejlig tur, - vejret har da været med ham, så mon ikke han er klar-parat-start til nye projekter!? Og lidt god mad skader jo aldrig... Hils ham og hyg jer :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej fru Friis
      Du er skrevet op til en iris, som jeg medbringer når vi ses om godt en uge.
      Bent har haft en fin tur, den sidste dag var det for varmt, men ellers er det gået godt. Han er i gang med plæneklipningen.

      Slet
  15. Det er da dejligt at få Bent hjem igen.....så han kan hjælpe i haven :D Skønne billeder fra haven Lisbeth og nyd dagen i skyggen imens Bent knokler :D :D :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marlene
      Ja jeg sidder bag skærmen, mens Bent knokler med at slå græs :o) om lidt skal vi plante.

      Slet