mandag den 28. maj 2012

Sol, blæst og plantning

I går inden gæsterne kom fik vi plantet træpæonerne.
Desværre brød Sihelian sig ikke om selskab, så den begyndte at smide bladene :o(
Heldigvis har den nye fine knopper i udspring nu.

Jeg er glad for, at jeg købte denne allium i efteråret, den er godt nok fantastisk
Jeg er også glad for at se blomster i min lille geranium Ballerina, jeg troede, den var død.
Kornel med blomster, tror jeg nok. Navnet er falmet væk på sedlen.
En blågran med nye skud er så smuk
Her mangler jeg også sedlen, men det er en Deutzia Gracilis

Skønne iris med en dejlig duft
Blomst på den lille kuglekastanie
Den lyserøde weigela/klokkebusk

Ovenfor et par billeder fra udkanten af skoven, den lysegrønne busk er en blærespirea
Det fine nordbed igen, igen
Her er de fine azalea i ørkenbedet
Også lidt fra nordbedet
Duke of York
Fastuosum flora Plenum med dobbelte blomster
Azaleaen Conny og en mørkløvet heuchera er også gode partnere
Iren Koster med en fransk anemone i baggrunden

Kiusianum er meget smuk lige nu
Mogambo
Rex er ved at få nye blade

Ja det var så den pinse, og den har da været skøn. Nu begynder vejrdagen igen og det kølige vejr. Vi kunne godt ønske os 20 mm, men det er nok tvivlsomt om vi får det her hos os.
Fortsat god dag.

15 kommentarer:

  1. Hej LIsbeth.er lige inde og køle ned.har malet 2 fag stakit.det var varmt,men det pyntede.
    Hvad gør du når alle dine rhodoer er afblomstrede?
    nipper du de visne af.det må da være noget af et arbejde.jeg nyder mine 10stk,men de trænger til vand.Ja slut med pinsen,men for os efterlønner har det jo ingen betydning.Knus Jette
    PS. er vild med den lyseblå iris.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette
      Ja det har også været varmt i dag, ikke mindre varmt at male stakit. Her har det luftet lidt, men alligevel været varmt.
      Alle de store rhododendron piller jeg de visne blomster af. Det er et stort arbejde, men det pynter gevaldigt, så kan man rigtig se de nye blade.
      Jeg vander lidt hist og pist, nogen af mine azalea stod og hang med blomsterne, så de måtte have en kandefuld, men det er svært at få det til at gå i jorden.
      Ja for os efterlønnere betyder det ikke så meget, men jeg er glad for det gode vejr på de andres vegne.
      Ja den er meget smuk den lyseblå iris.

      Slet
  2. Skønne billeder Lisbeth, Jeg kan da godt forstå at du glæder dig over indkøbet af din allium, den er da for skøn.

    Kh. Anne-Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne-Mette
      Ja den allium er fantastisk.
      Kh
      Lisbeth

      Slet
  3. Fantastisk flotte allesammen , da jeg gik på min lille havevandring så jeg at min lyserøde klokkebusk stod med en masse blomster , den røde har blomstret et stykke tid ,

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jonna
      Ja det er skønne allesammen. Min røde klokkebusk blomstrer ikke endnu, så har jeg i hvert fald ikke set det :o)

      Slet
  4. Den Allium kan jeg da godt forstå at du er glad for.
    Hvad hedder den?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karina
      Ja den er fantastisk, jeg skal prøve at finde navnet på den i morgen.

      Slet
    2. Hej Karina
      Ja den er fantastisk, jeg skal prøve at finde navnet på den i morgen.

      Slet
  5. Jeg kan kun tilslutte mig de andre, den er da super din Allium ;o)

    SvarSlet
  6. Alliumen er også en flot plante, som kan passes ind alle steder!
    Men jeg kan også godt lide billedet af Conny sammen med mørkløvet heuchera og de hvide jordbær. Fint match.
    Jeg har fået taget lidt billeder i dag - mon ikke jeg skulle lave en indlæg?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bente
      God idé at lave et indlæg :o)
      Jeg er glad for at du kan lide mit billede af Conny og heuchera, jeg syntes også det var et fint match.

      Slet
  7. Tak for de smukke billeder.
    Pinsevejret har bare været skøn.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Aase
      Selv tak ja det har været skønt vejr, men nu er det forbi for denne gang.

      Slet