søndag den 20. maj 2012

Dagen derpå

Det har været en smuk og solrig dag i dag, hvor jeg har gået rundt med et lille smil på læben og plantet alle de dejlige planter, jeg fik i går, og tænkte på de søde havefolk, som har foræret mig dem. Da jeg skulle til at se på alle de gode sager, stod der en Samobor geranie lidt forladt, den blev så min, men hvem havde den med? Ellers kan jeg jo ikke vide, hvem jeg skal tænke på, når jeg går forbi den.
Jeg har også hygget mig med at kigge på alle de gode indlæg om min have, det har været dejligt at se, at alle har været tilfredse, og alle var glade for at hilse på hinanden, skønt. Tak for de søde indslag, tak for planter og det fine billede i ramme. Jeg er glad for det hele.
Her kommer billeder, nogen af dem I manglede navne på, er måske med her.
Først rhodoerne.
F. eks vidste Lone ikke, at denne her hed Arctic Tern
Lavender Princess
Blanka
Azalien Conny titter ud mellem jordbærene
Edelweiss
Limonade er sprunget rigtig ud siden i går, den er meget smuk
Madame Ida Rubinstern, den fik jeg i morsdagsgave for ca. 8 år siden
Scintillation
Her er en akeleje, som jeg først har opdaget i dag, den står inde i busken Bitter Balsam helt uformærkt i løn.
En fin lille Balsamgran, den hedder Nana
Fryttle

En fin gyvel midt i alt græsset
Denne hosta fik jeg af Lone, den er plantet i lyngbedet. Jeg fik også Småhjerte både af Lone og Ulla, så de er nu plantet tre forskellige steder og står og pynter godt i bedene.
Den lille fine kasmirske røn
Klatrehortensiaen fylder godt i landskabet, men den var længe om at komme i gang. Nede i venstre hjørne ses denne her:
Den glæder jeg mig meget til at vise jer udsprunget. Min smukke træpæon.
Den lysegule liljeblomstrende tulipan
Tænk nu fik jeg lov at se denne skønhed, de andre er blevet spist af rådyrene.

Jeg håber, I får en god start på en ny uge.

17 kommentarer:

  1. Ja, blogtræf er noget man kan blive lidt afhængig af...på den gode måde
    Det at være sammen med nogen som har den samme store interesse for blomster og have - det er en gave i sig selv.
    Jeg har læst alle indslagene med fornøjelse - og kan se at det har været en stor og sjov oplevelse for jer alle.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Berit
      Det har du helt ret i, man bliver både afhængig og høj af blogtræf, netop fordi dem man mødes med har samme interesse.
      Det var en helt igennem skøn dag, den kan vi leve på længe :o)

      Slet
  2. Berit har skrevet præcist det, jeg tænkte. Det glæder mig, at vejret også var ok.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Marie, det var bedre i dag, men det gik an. I hyggeligt selskab tænker man ikke helt så meget på vejret. Ses vi i Kolding?

      Slet
  3. Smukke billeder. Igen har jeg nydt dine mange smukke blomster.
    Ha´ en god aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Aase
      Godt du nyder billeder og blomster.
      God aften

      Slet
  4. Jeg kan godt se for mig, hvordan du har gået rundt og smilet for dig selv hele dagen :-)
    Det lyder som nogle dejlige planter du fik dig. Er det ikke utroligt, at der kan blive ved med at være planter, som vi ikke har? Men også dejligt :-)
    Hvor er det bare en skøn farve din gyvel har. Den har jeg aldrig set før.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Hanne
      Ja jeg har garanteret set lalleglad ud hele dagen, men efter alle de billeder af mig på bloggene rundt om, så er der ingen, der kan være i tvivl om, hvordan jeg ser ud :o)
      Ja det var skønne planter, og du har helt ret, utroligt at der kan blive ved at være planter vi ikke har, heldigvis.
      Jeg tænkte nok, du ikke kendte den farve på gyvelen, nu er den endelig blevet så stor, at den rager op over græsset :o)

      Slet
  5. Hvor er det skønt med alt det der er i blomst nu. Jeg har også læst diverse indlæg om blogtræffet igår og set alle de dejlige billeder - det er skønt at I havde så dejlig en dag, det kan man leve længe på:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Ja jeg kunne gå og tage blomsterbilleder hele dagen, så mange er der. Og det er så dejligt at se alle indlæggene, hvor tilfredse folk har været, men hvis de var utilfredse havde de nok ikke skrevet det :o) Jeg kan i hvert fald leve længe på den dag.

      Slet
  6. Svar
    1. Tak Ulla, den er jeg glad for, så vil jeg tænke på dig, når jeg ser den.
      Knus

      Slet
  7. Ja, jeg har også gået og hygget mig over den herlige dag igår... :o)

    SvarSlet
  8. Dejligt du går og nyder weekendens oplevelser, og så i dette super fine vejr vi har haft idag ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Heidi
      Ja det har været skønt vejr i dag, så det var nemt at nyde :-)

      Slet
  9. Come sempre delle fioriture bellissime! Quel rododendro giallo poi è bellissimo :)

    SvarSlet