torsdag den 10. maj 2012

En pakke og regn masser af regn

Det regner og regner, så jeg har ikke en gang været ude og se efter nye blomstrende rhododendron.
Til middag kom posten med en pakke.

Det var ikke vejr til at tage billeder ude, så nu kan I nyde planterne sammen med Bents utrolige orden på værkstedet. Som I kan se er han ordensmenneske, det er jeg ikke.
Nå men denne pakke fra Staudemarken fik jeg, fordi der var nogle bregner, som jeg modtog i slutningen af marts, som ikke ville gro. Det samme var tilfældet hos Tina selv, derfor fik jeg valget mellem at få pengene tilbage eller få andre planter i stedet. Ja I kan nok gætte, hvad jeg valgte. Så nu har jeg fået nye fine planter, tak for det Tina Staudemarken. God service.

1 stk. Chrysanthemum 'Mary Stoker'  
1 stk. Heuchera 'Ginger Peach' (Alunrod)  
1 stk. Delphinium P. 'Galahad'( Riddersporer)  
1 stk. Geranium cant.'Biokovo' ( Storkenæb)  
1 stk. physostegia miss manners white (Drejeblomst)  0
1 stk. Rodgersia Sambucifolia (Bronzeblad)  () 
1 stk. Thalictrum lucidum (Frøstjerne)  () 
1 stk. Trollius chi. 'Golden Queen' (Kinesisk engblomme)  

De ser alle fine ud og jeg glæder mig til tørvejr, så jeg kan plante. 
Selvfølgelig har jeg ikke haft mulighed for at tage billeder i dag, heldigvis var Bent ude og tage en masse i går, så her kommer en hel stribe fra hans hånd og af det, han synes er smukt i vores have.


 Ups en rød har sneget sig ind, den hedder Tina Heinje og bliver blegere i blomsten inden længe :o)

 Det smukke trekløver
 Bedet fra den ene side op mod skoven
Og fra den anden side.
Bent kan godt lide Helen Martin





Nu til lidt tulipaner


Moreltræet

Til slut det smukkeste billede af Iberis med regndråber.

Bent er meget dygtig til at tage billeder og ser noget andet end mig. Men jeg må tilstå, at jeg bedst kan lide at tage billederne selv, for jeg laver oftest teksten imens jeg tager billederne.
Det er rigtig regnvejrsdag i dag, så jeg fornemmer stor aktivitet på bloggene, rart vi har dem at trøste os med :o) og rart regnen kommer, bagefter ønsker vi solskin og lunere vinde.

43 kommentarer:

  1. Selvfølgelig valgte du planter i stedet :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Ja hvilken plantenørd kunne dog finde på andet :o)

      Slet
  2. Først ros - og atter ros - til din mand. Så fin orden har jeg endnu ikke set nogen steder. Gode billeder kan han også ta`.

    Tillykke med dine fine ny planter. Selvfølgelig valgte du planter. Det ville jeg også ha` gjort.

    Nu har vi tørvejr her men lige sent nok til at gå i haven.
    Jeg har pakket anhængeren med planter til Brørup marked i morgen( i tørvejr). Vi håber på fint vejr.
    Tak for kigget.
    Ha´ en god aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Aase
      Jeg har fluks givet din ros videre til Bent.
      Ja hvem af os bloggere ville ikke have valgt planter :o)
      Ja endelig blev det tørvejr, jeg nåede lige en runde i haven, alt gror vildt nu også ukrudtet. Vi håber på tørvejr i morgen, men det ser noget gråt ud mod vest.
      Selv tak og i lige måde.

      Slet
  3. Sikken en fin service du har fået hos Staudemarken! Flot flot.
    Skønne billeder trods regnen. Jeg er lige forundret over så mange rhodoer du disker op med (og en RØD Lisbeth!).
    Billedet før tulipanerne er dejligt. Flot komponeret bed. Det er du god til Lisbeth.
    Min bror har faktisk også en masse rhodoer i sin have, så vi gik lige en runde inden regnen for alvor begyndte her! Han har mange specielle træer og buske i sin have.
    Man kan godt se, at der har boet en glad havedame i huset før ham.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bente
      Ja det var fin service, og så må man også lave noget reklame på sin blog :o)
      Jeg har faktisk flere rhodoer, der starter i de rødlige toner, men det kan man jo ikke se, når man køber dem. I øvrigt er det med dem som med tulipanerne, man kan ikke altid stole på indpakningen.
      Din bror er da heldig at have mange rhodoer og specielle træer og buske i sin have, håber han værdsætter dem, ellers må du lære ham det.

      Slet
  4. Sikke en dejlig pakke du har modtaget, super fin service det oplever man vist ikke i Bilka ;o) og selvfølgelig valgte du planter

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Heidi
      Ja det var en fin pakke, der er vist grogaranti hos Bilka, men der er nok ikke mange, som vender tilbage og klager.
      Jeg er i hvert fald fuldt ud tilfreds med servicen hos Staudemarken.

      Slet
  5. Som det vælter ind med planter hos dig. Din have kommer jo til at ligne en million når du holder blogtræf :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karina
      Ja det vælter ind med planter og lige nu vælter det op med ukrudt og snart også med mere vand.
      Men en million det er måske lidt overdrevet :o)

      Slet
  6. Dejligt med nye planter til haven, men du har vist også temmelig mange kvadratmeter du kan sprede dem ud i :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lotte
      Ja det er skønt med nye planter, og du har ret, jeg har rigtig mange kvadratmeter at plante på :o)

      Slet
  7. Dejlige billeder fra Bent, man kan godt se at han ser noget andet når han fotografere. Sådan er vi nok alle meget forskellige. Jeg kan nu også rigtig godt lide dine :-)

    Sikke et ØV vejr i dag. Men gæt hvad? Vi har ingen sø i vores have.. Juhuu...

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne Mette
      Tak for ros også til mine billeder, det er jeg glad for.
      Jeg er endnu mere glad for at høre, at I ikke har en sø i jeres have, tillykke med det.

      Slet
  8. Staudemarken får man da bestemt lyst til at handle med. Det er en meget varieret gruppe stauder, du har fået hjem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Ja det var rigtig god service jeg fik fra Staudemarken, så jeg anbefaler at købe stauder der. Mine ser fine ud.

      Slet
  9. Sikke nogle skønne erstatningsplanter du fik, og det er da klart at du var 'nødt' til at vælge nye planter :-)
    Det er flotte billeder Bent har taget.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Hanne
      Ja det var fine planter. Havenørder er nødt til at vælge nye planter i stedet for penge :o)
      Jeg giver din ros videre til bent.

      Slet
  10. *smiler' .....selvfølgelig valgte du andre planter, hvad skal man med ussel mønt, når man kan få planter i stedet for ;D

    SvarSlet
    Svar
    1. Nemlig Jonna det ser du helt rigtigt på :o)

      Slet
    2. Hvor er I sjove... ussel mønt, næ, så hellere planter. Vi er virkelig skøre, vi havenisser :-)

      Slet
  11. hej Lisbet.super planter du valgte til erstatning,for dem der ikke ville gro.håber du har bedre held med de nye.Mange hilsener jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette
      Ja jeg håber også de vil gro, men med alt det vand, burde det kunne lade sig gøre :o)Der var i hvert fald liv i disse her.

      Slet
  12. Kære Lisbeth. Ja jeg havde altså også valgt nye planter. Skønne planter du har fået. Det minder mig om jeg burde have en hvid drejeblomst i mit bed. Den har jeg da ikke set, den må jeg ud og lede efter i morgen :)

    Skønne rodoer - det er da helt utroligt. Og skønt med regn, det har regnet her hele dagen, men vi trængte.

    Kh Lise Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lise Lotte
      Ja selvfølgelig havde du valgt planter, hvilken havetosse havde ikke gjort det :o)
      Du må have kigget efter din hvide drejeblomst i morgen, det er nu ikke nemt at se hvilken farve de har endnu.
      Ja det var dejligt med regnen, nu pibler det hele op incl. ukrudtet. Vi har fået ca. 18 mm.
      Kh
      Lisbeth

      Slet
  13. Hej Lisbeth,
    Bent er en knag. Flotte rhodoer og regnen har da bare væltet ned. Dejlige indkøb - Storkenæben må jeg vist lige google.
    Hvordan får du plads til alle planterne? Jeg må hvert år dele stauder for at noget ikke overtager et helt bed.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Tak for ros til Bent og mine fine rhodoer :o) Ja regnen har væltet ned i dag.
      Ja men jeg har jo meget plads i min have, og får hele tiden nye bed, fordi Bent ikke vil bruge så meget tid på at slå græs. Og jeg skulle jo nødigt kede mig siger han.
      Du må komme med herover og se det d. 19. hvis du har tid.

      Slet
  14. Kære Lisbeth.

    Dejlige billeder din mand har taget. Jeg synes nu, han er god til det!!!
    Tillykke med dine nye planter, håber det bliver havevejr i morgen!!!!
    mange hilsnser
    jessie

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jessie
      Tak skal du have, ja vel er han god til det, men han ved jo ikke, hvor de rigtig gode planter er, det gør jeg, og når jeg så tager billeder af dem, kan jeg fortælle historien omkring dem :o)Så vi har hver sin force.
      Jeg håber også på havevejr i morgen.

      Slet
  15. Din have er bare skøn... basta bum :o)
    Og go service fra Staudemarken må man sige :o)

    Ha en go aften...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Bettina. Ja det var god service fra Staudemarken, det er jeg rigtig glad for.

      Slet
  16. Kan se din have er ved at gøre sig klar til fremvisning. Smukt ser det ud! Håber det er lyset og ikke varmen, der bestemmer hvor flot den tager sig ud. Møjforår, hvad varmen angår! Håber I får en dejlig dag d. 19. Maj!!! ;O) Med masser af varme!!!

    SvarSlet
  17. Fin service fra Staudemarken.
    Jeg modtog også pakke igår fra Rosenposten. Gæt hvad ?.
    STORT ros til Bent han har da udpræget ordensans kan man se.
    Gode billeder fra din have.

    Kh. Margrethe.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Margrethe
      Ja det er fin sevice fra Staudemarken.
      Så har du fået en masse roser, det er da skønt.
      Jeg giver din ros videre til Bent, ja han har ordenssans især i sit værksted :o)
      Kh
      Lisbeth

      Slet
  18. Hej Lisbeth. Jeg handler også af og til hos Staudemarken, som faktisk ikke er så langt herfra hvor vi bor. Der er altid god service. Jeg tænker næsten du har været ude at plante dem i dag, med mindre blæsten har været for voldsom. Det er den her, så der er ikke havevejr i dag. Jeg håber det bliver bedre i morgen og på søndag. Bent tager flotte billeder og det er også en fornøjelse at se hans!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birgitte
      Ja så er det jo nemmere for dig at handle der. Jeg har ikke fået dem plantet, der var lige andre ting, der skulle gøres først. Men du har ret, det er et fælt blæsevejr.
      Jeg giver rosen videre til Bent :o)

      Slet
  19. Rigtig flotte billeder din mand har taget. Og sikke da en orden på den værktøjstavle. Det ku vi godt lære noget af... Vi må sommetider købe noget nyt, fordi vi ikke kan finde det gamle. Nu er der købt et gammelt køkken, som skal indrettes til værkstedbord osv. :))

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lena, ja der er orden i værkstedet hos ham. Når jeg ikke kan finde noget, er det som regel ham der finder det. Det er ikke helt normalt i et ægteskab :o)

      Slet
  20. Hej fru Skipper
    Ja den er klar til fremvisning både det smukke og ukrudtet :o) Det hele er lidt længere om at springe ud i år, fordi det er koldt, men det kommer og det er faktisk en fordel, for så er der mere, der ikke er afblomstret d. 19. Jeg satser også på, at varmen kommer til den dag.

    SvarSlet
  21. Dejlige billeder, hvor har i dog meget at vise frem. Det må være rigtigt rart at have én at dele interessen og begejstringen med når noget blomstrer...
    Hilsen Susanne

    SvarSlet
  22. One part compost to two or three parts potting soil would be a sufficient combination.
    Use the cultivator to make holes in the soil and turn it
    up just a little between the rows. In some cases, the quantity
    of materials for making compost in the amounts desired (an annual layer 2 inches deep across
    the garden) cannot be obtained.

    Also visit my homepage :: antitoxin

    SvarSlet
  23. It currently has less than a 2% refund rate which means for every 100 people only 2 people request a refund. There are approximately 17 million people in the US that suffer from some type of yeast infection. And, for individuals who are eligible for both CLASS and Medicaid, a portion of the CLASS benefits will be used to offset the costs to Medicaid. If you suspect that your method has become infected there are a number of points you can do yourself to try to get rid of the offending application. Members of the press and/or other interested parties may obtain more information about this practice and/or the content of this press release by contacting the following: Fayette Chiropractic Center Dr.

    Feel free to visit my blog ... Jastrzebie

    SvarSlet
  24. This can be flight simulator version FS2002, FS2004 or the latest version of
    Flight simulator, FSX.
    Sub-Genre: Reality Simulation - Person-centered reality simulation games provide the user with the ability to control
    a single, or sometimes a handful, of individual characters.

    The latest version, Rollercoaster Tycoon 3, is
    produced by Atari and can be purchased at most retail outlets.
    This kind of game is great because it can also provide scientific information, 'Phun' would help with physics study obviously while other simulation games that offer
    choices could contribute valuable data to Psychology.
    If you want to manage your own virtual airline then you need to
    visit the main Sim - Miles website and complete a virtual airline application form.

    SvarSlet