fredag den 18. maj 2012

Jeg skal have besøg i haven i morgen

og jeg glæder mig. Jeg har ikke stresset for at blive færdig, og der er stadig masser af ukrudt, men sådan noget har de nok set før :o) I dag havde jeg to par på besøg, de var vældig begejstret for det de så, og snakkede ikke om ukrudt, så mon ikke det går også i morgen.
Det har været skønt vejr her i dag, og jeg har nusset lige så stille rundt og nydt det, desværre har de taget solen fra os i morgen i Østjylland, men lad os nu se, om den ikke kommer alligevel, der er godt nok kommet skyer nu.

Akelejerne blomstrer
Fjerbusken er stor og flot
Clematis recta Purpurea
Kejsertræet er begyndt at sætte blade, tænk at de små knopper bliver til kæmpe blade
Penstemon/rørblomst husker red. Den har en fantastisk farve.
De første iris blomstrer
Og syrenerne
Og æbletræerne
Den nyeste Trillium
Jeg er lidt vild med disse her tulipaner. Ved ikke hvad de hedder.

Så kommer der lidt rhodoer
Arctic Tern og Silberwolke der stikker hovedet frem.
Ken Janeck
Dufthecke


En busk to slags, den er købt for at være Onkel Dines, det er de lyserøde knopper , I kan se. Alle de hvide er Cunninghams White.
Jeg fik lige sendt et billede af min søns smukke kvæde, den skal I lige se her til slut.

Det var alt for i dag, nogen af os ses i morgen. I andre må hygge jer med det I nu skal.
God weekend

36 kommentarer:

  1. Hej Lisbeth - det ser skønt ud og jeg er sikker på I får en hyggelig dag. Selv skal jeg vist på tur med ungerne. En tur til Samsø var nu ellers ikke at kimse af ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Biehl
      Jeg satser også på vi får en hyggelig dag. Så må du med næste år, jeg regner med at lave det til en tradition. God tur med ungerne :o)

      Slet
  2. Hej Lisbeth
    Jeg håber, at I får en rigtig dejlig dag.
    VH Nina

    SvarSlet
  3. I må have en rigtig dejlig havedag i morgen. Jeg tror bestemt heller ikke der er nogen der kigger på ukrudt, når der er så mange flotte planter at kigge på.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Ulla. Nej jeg håber også de kigger på alle de andre fine ting:o)

      Slet
  4. Altså Lisbeth! Selvfølgelig vil vi da finkæmme din have for at finde ukrudt, hvad i alverden skal vi ellers kigge på? Du har da ikke så meget andet at vise frem, så vidt jeg ved.... he-he... og undskyld og nu må jeg vist snart finde min seng, for jeg skal jo tidligt op imorgen!! See you! :oD

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej fru Friis
      I får da bare hver et hakkejern, så er det bare med at gå i gang.
      Sov godt, vi ses :o)

      Slet
  5. Hov, hvad er det for en uorden med vejrudsigten!?? Tror da snart at de meteorologer skal på pension... :o/

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er heller ikke helt tilfreds med dem, men lad os nu se, somme tider er det sol her, selvom de ikke har lovet det.

      Slet
  6. Jeg er sikker på at det bliver en dejlig dag og det er godt at du ikke har stresset over den. God fornøjelse i morgen, jeg glæder mig til at høre beretningerne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karina
      Det bliver en dejlig dag, især fordi vi skal have besøg af blogvenner. Næste år må du med :o)

      Slet
  7. Som altid gode billeder.
    Håber i får en dejlig og hyggelig havedag i morgen.
    Tænk ikke på ukrudtet. Det er dine smukke blomster, buske og træer de kommer for at se, og du har jo rigtig meget smukt at vise frem.
    Jeg glæder mig til at se billeder fra morgendagen.
    Tak for kigget.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Aase.
      Nu tænker jeg ikke mere på ukrudtet. Bent har lovet mig at tage billeder, så der skal nok komme en rapport fra mig og sikkert også fra de andre.

      Slet
  8. Godt du ikke stresser Lisbeth og ukrudtet kan du bare beholde. Vi tar' sol med fra sjælland.
    Glæder mig.
    Kh Lone

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lone
      Jeg beholder ukrudtet, bare I tager sol med fra Sjælland.
      Jeg glæder mig også helt vildt.
      Kh
      Lisbeth

      Slet
  9. Glæder mig helt vildt til at komme til Samsø i morgen - og selvfølgelig bliver vejret fantastisk :-)
    Vi ses!
    Knus Signe

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Signe
      Det gør jeg også, og du tager solen med siger Heidi :o)
      Ja vi ses
      Knus

      Slet
  10. Kan i nu ha en super dag i morgen, og selvfølgelig kommer solen frem, Signe kommer jo, solen skinner altid hos hende ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Heidi, ja godt Signe kommer med, så vi kan få noget solskin :o)

      Slet
  11. Ukrudt har vi alle, er jeg sikker på, men vi har helt sikkert ikke så mange og fine planter som du, så jeg har haft cameraet til opladning og fundet de fodformede sandaler frem, og så er jeg ellers klar til en eller flere runder i din have. Solskin sørger sjællænderne så for, det glippede vist i sidste øjeblik her i Østjylland, men vi får en fantastisk dag under alle omstændigheder.

    Glæder mig.... stort :)

    Godnat fra Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      så er du bare klar, det lyder godt. Glæder mig meeeget til at se jer alle.
      Sov godt
      godnat

      Slet
  12. Jeg kommer i sommer-chemise og gummistøvler, solbriller og regnjakke... Detvbliver godt lige meget vejret. Vi er seje og glade... Og mest af alt NØRDER. Og vi etikken kede af at indrømme det.

    Glæææææder mig, A's you know.

    So long,
    M

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marianne
      Ja det bliver så godt, glæder mig også til at se alle nørderne :o)

      Slet
  13. I ønskes en rigtig god dag. Glæder mig til at se billeder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Hanne, Tilst
      Jeg skal nok sætte billeder ind.

      Slet
  14. Håber i får en fantastisk dag, og mon ikke solen alligevel kan finde på at sende et par stråler ned over din have :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Vivi
      Det håber jeg, at den gør. Den plejer at være flink til det :o)

      Slet
  15. Så får du lige en kort kommentar herfra også. Jeg synes da, at der var lovet sol - som du siger, Samsø er en solskinsø - så det går vi stærkt ud fra. Nå men vi er der jo også søndag, så mon ikke vi får oplevet solen.
    Vi ses om lidt....Godnat og på gensyn irl imorgen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bente
      Signe kommer med solen, hun plejer jo at have sol, så mon ikke det går.
      Ja søndag lover de sol, så I får nok oplevet den.
      Ja vi ses og jeg glæder mig.
      Sov godt

      Slet
  16. Jeg håber også at I får en skøn dag, alle i tossede havenørder :-) Og stik du dem bare et ukrudtshjern hvis de bemærker ukrudtet :-D
    Jeg synes heller ikke at de kan være bekendt at ændre vejrudsigten hele tiden. Ihvertfald ikke når de havde lovet godt vejr. Det går kun den anden vej :-)

    SvarSlet
  17. Rigtig god fornøjelse, det bliver helt sikkert sjovt uanset vejret:))

    SvarSlet
  18. Jeg håber virkelig at i hygger jer uanset hvordan vejret bliver , det jo samværet som tæller og ikke solen. Mange glade ønsker fra mig Helle

    SvarSlet
  19. Jeg ønsker dig og alle dine gæster en rigtig dejlig dag i morgen, de blå akelejer edr underskønne, jeg nappede nogle frø sidste år ,de stor selvsåede på et grusfortov, jeg har drysset dem i min have men ingen af dem er kommet :O(

    SvarSlet
  20. Jeg er sikker på at alle kommer med en lup i lommen for at studere dit ukrudt - så lad det endelig stå ;O)

    Hav en fantastisk dag. Ærgrer mig over at jeg ikke kan finde tid til at deltage. Det må blive en anden gang.

    SvarSlet