mandag den 21. maj 2012

Cykeltur

Bent har fået friiiiii :o) og det har jeg også, hi hi. Bent pakkede alt cykelgrejet i går incl. telt, sovepose, liggeunderlag og kogegrej. Nu vil han ud i Guds frie natur og nyde stilheden, høre fuglesang og glemme alt om plæneklipning, og konen der kalder, kan du ikke lige hjælpe. Han skulle lige have en slapper ovenpå anstrengelserne i lørdags. Nå så slemt var det nu ikke, han nød lige så meget at have besøg i haven, som jeg gjorde.
Jeg derimod skal nyde det herhjemme, ikke være afhængig af madlavning. Ikke ti vilde heste kan få mig væk fra min skønne have og dette dejlige syn. Slet ikke for en cykel/telttur :o)

Bent tog det billedet af de gule akelejer i går
Snart blomstrer alle mine Allium
Clematis Alpina dækker mere og mere af den udgåede gyvel og er på vej over i en sandtorn.
En af vinterens chrysantemum er plantet ud i haven, og nu blomstrer den min sandten.
Er dette ikke en Fuglemælk, jeg synes, jeg har set den rundt om på bloggene for snart en måned siden, min blomstrer først nu.
Jeg måtte lige tage et billede af Gudeblomsten igen, jeg ved godt, at flere satte billeder ind af den.
Bent tog også et billede af Gøgeurten i aftes
Liljekonvallerne står fint inde i skoven
Min hvide lærkespore fra mit barndomshjem ser ud til at have fået fat, jeg håber den breder sig godt.
Mandstro i denne form er ny for mig, jeg er spændt på at se blomsten
Månestråle og tv. den mørke Sct. Hans urt, th. Astrantia
Bent tog også et billede af den kasmirske røn i aftes
Rød Paradisæble
De nye smukke blade på Orbiculare
Blue Peter
Min allerførste rhododendron Catawbiense Grandiflorum
Kelleris Pink
Silberwolke, som I kan se, er der en grund til at den hedder noget med silber.
Magnolia Susan blomstrer sent her hos mig
Bent tog også et billede af skoven i aftes. I forgrunden Luteum/Guldazalie med dejlig duft
I morgen sker det, min træpæon blomstrer

Fortsat god aften i dette dejlige vejr.

29 kommentarer:

  1. Jeg kan godt forstå du ikke er nem at slæbe ud af din have håber Bent får en god nat i det fri......

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jonna
      Bent skulle gerne få flere gode nætter i det fri, han kommer nok først hjem lørdag :o)

      Slet
  2. Jeg kan godt forstå du ikke er nem at slæbe ud af din have håber Bent får en god nat i det fri......

    SvarSlet
  3. Godaften Lisbeth.Håber Bent får en dejlig rolig telttur.
    Så kan du nyde alle dine dejlige planter
    Vejret er da bare helt skønt.Har hjulpet
    vores venner i deres kolonihave.Så jeg
    er lidt træt.
    Håber i kan se min blog.Har klokket i
    det og kan ikke finde ud af at rette
    det.Knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Godaften Jette
      Ja du kan tro jeg nyder det og det gør Bent også, men han var lidt træt efter 81 km i den varme.
      Jeg prøver at kigge ind til dig.
      Knus

      Slet
  4. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  5. Der er altså noget af et blomsterflor du kan præstere så tidligt på sommeren. Godt gået og godt gennemtænkt ikke mindst !
    Ha' en dejlig aften som græsenke;-)
    (og god feltaften til Bent)

    SvarSlet
  6. Igen, igen kan du fremtrylle de smukkeste blomster.
    Jeg forstår godt du nyder din have.
    Håber Bent nyder sin cykeltur og er frisk på at gå i gang igen men ny energi, når han vender tilbage.
    Ha´ en god aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Aase
      Ja kan man andet end nyde sin have, når den er så dejlig. Men han nyder heldigvis også cykelturen, så må vi se om han har ny energi, når han kommer hjem :o)

      Slet
  7. Du må nyde at du ikke skal tænke på aftensmad, og bare kan gå i haven. Den mandstro ser spændende ud.

    SvarSlet
  8. Åh, den gule akeleje :)

    Jeg kan godt forstå at Bent trænger til fred og ro og fuglefløjt efter alle de høns, der vadede rundt og kaglede hele lørdagen. Men sød var han nu at snakke med :)

    Ha' nogle gode dage, nu er sommervarmen her jo.

    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Ja den gule akeleje er så smuk.
      Ja det forstår man da godt, at Bent trænger til, og det får han så :o)
      Jeg vil nyde det og sommervarmen.
      Knus

      Slet
  9. Hej Gitte
    Du kan tro jeg nyder det, hvilken havenisse ville ikke det :o) Ja den ser spændende ud, jeg er meget spændt på at se den.

    SvarSlet
  10. Håber du får nogle dejlige "fridage" i din skønne have ;o)

    SvarSlet
  11. Hej Lisbeth. Jeg håber også, at du nyder dine egne dage i haven. Det lyder hyggeligt at Bent tager på tur, og det er frisk gjort! Jeg under også Anders at tage afsted uden mig, men når jeg så går herhjemme, kommer jeg til at savne ham meget. Heldigvis er han ikke så ofte væk!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birgitte
      Du kan tro, jeg nyder det her i haven. Bent nyder at tage på cykeltur og gør det gerne 1-2 gange i sommerperioden.
      Hvis det kun er om sommeren, Bent er væk, har jeg det fint :o)
      Jeg har sendt mail til dig.

      Slet
  12. Så kan du rigtigt nyde det som græsenke :-)
    Jeg ville heller ikke væk fra min have på denne årstid. Jeg har kun lyst til at tage væk om vinteren :-)
    Min fuglemælk har kun lige sat knopper. Så måske er det noget andet du har set på bloggene tidligere.
    Jeg fik min sidste sommer efter blomstringen, så jeg er spændt på den.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Hanne
      Ja du kan tro jeg nyder det :o)
      Fordelen er jo, at jeg ved han kommer hjem igen til nye opgaver he he.
      Ja det må så være noget andet, jeg har set. Jeg har dem over hele haven. Så vil du have flere, kan du sagtens få af mig.
      Min gamle nabokone kalder det ukrudt, hun gider dem ikke. De er da smukke.

      Slet
  13. Skønt som du kan nyde din have i eget tempo og lave mad, når du lyster!
    Jeg var også i haven i eftermiddags og vi fik nye Samsø kartofler - vi måtte lige have en pose med hjem. Det var en lidt pebret pris , meen sådan er det - så vi fik kolde kippers og dild fra haven til. Nøj en dejlig middagsmad! En konge værdig.
    Synes det er dejligt, at du har en lærkespore fra dit barndomshjem!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja Bente du kan tro jeg nyder det.
      Det lyder lækkert med nye kartofler, det skal jeg vist have fundet mig i morgen, de allerførste er de bedste.
      Ja jeg er meget glad for min lærkespore. Derhjemme var de overalt, så min mor syntes, det var ukrudt, men kønt var det, når de blomstrede over alt.

      Slet
  14. Kære Lisbeth. Skønne billeder og nu ved man jo lidt om hvor du har alle de skønne planter :) Kan godt forstå, at du vil ud og rigtig stornyde din have. Håber også Bent får en skøn tur ud i det grønne.

    De lover jo en hel fantastisk soluge, så det må vi nyde. Her til morgen skinner solen godt nok også, men det blæser, men det betyder jo intet når man går rundt i haven, så glemmer man lidt alt andet.

    Kh Lise Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Kær Lise Lotte
      Ja det må være sjovere at se billeder fra min have, når I kender det.
      Bent har det fint i det grønne, han elsker det lige så meget, som jeg elsker at være i min have.
      Netop på grund af solen og det gode vejr, valgte han denne uge, han har ferie til d. 6.6.
      Her lufter det også lidt og solen er ikke helt igennem, men det er alligevel skønt derude.
      Kh
      Lisbeth

      Slet
  15. Kan godt forså du venter spændt på din træpæon, det er virkelig en fantastisk plante. Mine små fuglemælk er også først springet ud nu, kunne ikke huske de hed det, troede det var den lidt højere der hed det, så må jeg finde ud af hvad den så hedder når den blomstre. Dejlig med en fri uge, bare du så ikke knokler dig selv helt ned, husk og nyde.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Helle
      Min træpæon er sprunget ud, den er så smuk, glæder mig til at vise jer den i aften. Så er det åbenbart det rigtige tidspunkt, min fuglemælk blomstrer.
      Jeg går lige så stille og nyder, knokler ikke meget, alt her hos mig foregår i langsomt nydetempo :o)

      Slet
  16. Jamen sikke mange ting du kan nå at komme i tanke om ,han skal lave for dig i haven inden lørdag ,,, *smiler *

    SvarSlet
  17. Det lyder til en fornuftig priotering!

    Din træpæon ser godt nok lovende ud, den glæder jeg mig til at se! :-) Og den lille gule akeleje, hvilken skønhed!

    Hav en dejlig dag!
    Flores Elvira

    SvarSlet