søndag den 22. maj 2011

Alene hjemme II og besøg i haven

Formiddagen er gået med at plukke visne blomsterstande af rhododendronerne, det er et stort arbejde, når man har så mange, skal jeg hilse og sige. Men det har jeg jo selv været ude om. I eftermiddag fik vi regn, det blev til ca. 12 mm, det var fint selvom det ikke var stille silende regn, men jorden var glad for det. Så eftermiddagen gik med en god bog og lidt bloglæsning ved computeren. Bedst som jeg sad der lige foran vinduet, fik jeg besøg.
Denne gang tog jeg billeder, inden jeg jagede den væk
Det er nemlig sket en gang før, hvor jeg bare jagede den væk uden at tænke på at tage et billede. Da jeg var i haven her i aften, så jeg tydelige spor i den våde jord, så de generer sig ikke for at gå ind, selv når det er lyst. Det er desværre rosenknopperne, de går efter. Vi må vidst have et højere hegn.
Den ene af mine minisyrener
Fine pæonknopper
Smukke blade på rhododendron, de blomstrer ikke i år, men det er også bladene, der er det smukkeste ved dem. I morgen går turen til Rhododendronhaven og Lille Malund, det bliver dejligt.

7 kommentarer:

  1. Sådan en bambi er nu altså også god på middagsbordet, men jeg forstår godt, at du bare jog den væk. Det ville jeg også gøre.

    Igen må jeg sige, at det er en ualmindelig dejlig have du har :-)

    SvarSlet
  2. Har ingen jagtkort, men jeg må heller ikke skyde den nu, den ser da også sød ud, bare den vil holde sig væk fra mine roser.
    Du kan tro jeg er også glad for min dejlige have.

    SvarSlet
  3. Rådyr er flotte at se på, men de burde nu holde sig udenfor folks haver, eller havne på middagsbordet, som Madam Bæk ogsåe r inde på..

    SvarSlet
  4. fine billeder, er ret vild med din mini syren

    SvarSlet
  5. Ja og minisyrenen har en dejlig duft.

    SvarSlet
  6. Sikke dejlige billeder - og hvor er rådyret smukt. Vi har dem også heromkring.

    Kan godt huske, hvilket stort arbejde det var at fjerne visne blade fra Rhododendron. Har dem dog ikke her, hvor vi bor nu ;-)

    SvarSlet
  7. Flotte billeder - lidt sjovt med et rådyr i haven.
    Knus Hanne Bente

    SvarSlet