mandag den 16. maj 2011

Hurra 10 mm

Ja så kom der også vand til lille Samsø, det var dejligt, vi har fået 10 mm siden i lørdags. Bedre end ingenting og planterne strutter af glæde. Det blæser stadig, men jeg fik da et par timer ude her i aften. Jorden er helt anderledes at arbejde med nu. Her kommer et udpluk af de flotteste rhododendron med navne :-) fra havenørden:
Arctic Tern
Cita
Madame Ida Rubinstein
Minna Ida
Mrs. Furnivals Daughter
Peppina
Polarnacht
Arbejde i solnedgangen, billedet taget i går.

5 kommentarer:

  1. Det er helt fantastisk med alle de rhododendron du har, den ene smukke plante efter den anden :-)
    Vores Polarnacht er også begyndt at blomstre, den har en meget speciel mørk farve.

    SvarSlet
  2. Meget flot at følge med i alle dine rhododendron. Har du skilt på hver enkelt, eller hvordan husker du alle navnene?

    De er smukke - er faldet helt for Scintilation

    SvarSlet
  3. Ja det er fantastisk med alle mine dejlige rhododendron. Jeg går en tur morgen og aften for at se, hvilke der er sprunget ud og hvilke der er begyndt at vise farve.
    Jeg har skilt på, men jeg husker også stort set alle navnene.
    JaSscintilation er også min mands favorit, jeg er også tilPpolarnacht, den dejlige mørke farve.
    De ville helt sikkert klæde hinande, men står i hver sin ende af haven.

    SvarSlet
  4. Hej Lisbeth.
    Rigtig flotte billeder af dine rhododendron.
    Vi har også fået regn her i det midtjyske - jeg ynder ikke at lave havearbejde når det regner:)
    Ha´en god dag.
    Knus Hanne Bente

    SvarSlet
  5. Nej det bryder jeg mig heller ikke om, jorden bliver for tung, men de lover sol i eftermiddag, så kan vi da nyde i stedet for :-)
    God dag til dig også
    knus

    SvarSlet