fredag den 26. december 2014

Det var den jul

og en dejlig en af slagsen. Vi overnattede i sommerhus og holdt jul hos yngstesønnen, svigerdatteren og Arthur.

Arthur var vældig tilpas og holdt længe ud
han fik mange gode gaver, men var lige så glad for papiret
sommerhuset lå fantastisk lige ud til Storebælt med udsigt til Langeland, Stigsnæs og Storebæltsbroen. Desværre kom der ingen sne, der hvor vi var, men regn fik vi masser af.
 først i dag blev det godt vejr, typisk når vi skulle til at hjem
Nedenstående billeder er fra i morges
 Storebæltsbroen
I morges gik jeg tur langs stranden her, det var stadig helt mørkt, solen oplyste himlen i horisonten, det var en smuk men kold morgen.


Mit kamera var løbet tør for strøm, så jeg lånte Bents kamera. Desværre blev der ingen billeder ud af det, jeg kendte det ikke, så jeg havde ikke trykket længe nok på udløseren. Heldigvis havde min ældste søn også taget billeder, derfor har jeg lånt de sidste tre billeder af ham, så I kan fornemme stemningen.
Resten af billederne har Bent taget.
Da vi kom hjem var det skønt vejr, dog uden sne, men jeg fik gode billeder med mit eget kamera, som nu har fået et andet batteri. De billeder kommer først i morgen, men de blev nu også ret gode.
I morgen kommer også de sidste billeder i rhodo føljetonen.

Jeg slutter af med rosenbilleder fra i sommer, det er jo en haveblog :)

28 kommentarer:

  1. Hej Lisbeth
    Ja det er dejligt når hele familien er samlet til jul og med sådan en lille gut der skal fejre sin første jul så kan det da ikke blive bedre. Nej vejret har der ikke været meget jul over her på Fyn med undtagelse af lidt rim i græsset i morges. Håber I har nydt den fynske natur :-) Jeg må sige at I kan noget med et kamera i jeres familie. Flotte billeder ældste sønnen har taget.
    Ja det er jo en haveblog så selvfølgelig skal der sluttes med en smuk "jule" rose :-)
    Vi har været til julefrokost hele dagen sammen med Mogens' familie så vi er godt forspiste. Alt det mad er næsten ikke til at klare så vi har aftalt at fremover skal 2 julegdagsfrokosten holdes 3 lørdag i januar.
    Ha en rigtig god lørdag
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Ja det var dejligt og hyggeligt at mødes, og Arthur tog selvfølgelig al opmærksomhed, når han var der. Nej det var mest regn, vi så, det var der til gengæld rigeligt af. Vi nød det mest, da vi skulle hjem, for da var det rigtig flot med solskin osv. Juledag var det meget koldt der ved vandet, men det var jo flot alligevel. Ja Kim er dygtig med et kamera, han har også udstyret i orden.
      Jeg var nødt til at have lidt juleroser ind der til sidst, de bliver nok også nydt.
      Du har ret, det bliver alt for meget med det spiseri, vores maver kan slet ikke holde til det. God idé at rykke julefrokosen til januar, det kan man bedre gøre, når familien bor tæt på hinanden. Det kan vi desværre ikke, til gengæld er det slut med overspisning for vores vedkommende nu, nu er vi bare os selv igen. Du gav mig nu alligevel en idé, for vi har tre fødselsdage i januar, et eller andet må vi da kunne finde på.
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  2. Hei! Utrolig vakre bilder av soloppganger. Morsomt å se en liten gutt som opplever sin første jul. Selvfølgelig er papiret morsomt.
    Fortsatt god romjul! Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Tak skal have, ja det var dejligt at se Arthur hygge sig og underholde vi andre.
      Tak i lige måde.

      Slet
  3. Hej Lisbetrh

    Ja, mange kameraer har den funktion at når man trykker halvt ned så stiller det sine indstillinger, smart - især hvis man ikke også tror at billedet bliver taget;)
    Men de blev da supergode af solopgangen - og der var ikke meget vind så en fin morgen må det have været.

    Ha en dejlig dag

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karsten
      Netop det var jo det, der var galt, ærgerligt for vi ser jo motiverne forskelligt, jeg gad godt at have haft de billeder, men så heldig var jeg ikke. Bent havde travlt med at pakke, ellers kunne han godt have ændret indstillingerne, men jeg blev da lidt kloger :)
      Det var en skøn morgen, bare en skam vi havde travlt med at komme af sted, vi skulle jo nå færgen 12.55.
      Tak i lige måde

      Slet
  4. Det var skønt for jer at I kunne holde jul sammen med yngstesønnen og Arthur her med hans første jul, men det er rigtigt at gavepapiret også har en vis interesse i den alder.
    Smukke solopgangsbilleder - det blev jo også en smuk dag.
    Nu kan I forhåbentlig nyde nogle stille efter jul dage der hjemme.

    Knus, Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Ja det var dejligt, hele familien var samlet, 1. juledag kom min bror og svigerinde til sommerhus, så vi alle sammen kunne hygge os med julefrokost. Det var ligesom, det skulle være.
      Det var en ualmindelig smuk dag i går, så jeg nød også at komme hjem. Nu er her helt stille, det gør ikke noget :)
      Knus Lisbeth

      Slet
  5. Kære Lisbeth
    Der snød du mig lidt - troede først, du lavede et indlæg i dag, men det var da en dejlig overraskelse :) Sikke et dejligt område jeres sommerhus lå i - og meget, meget flotte billeder fra din morgentur uanset hvem, der nu har taget dem. I er dygtige fotografer i jeres familie - ingen tvivl om det! Også fine billeder af lille Arthur. Jeg kan især godt lide det, hvor de fine gaver ligger spredt rundt om ham, mens han er optaget af juletræet - flot, at han kunne være med til det meste :) Tak for skønne rosenbilleder! Nu er blomstringen nok slut her med sne og frostgrader ned til -9, men smukt ser det ud derude. Jeg vil ud og skrabe lidt sne sammen til at ligge ovenpå såbakkerne - det skulle være godt, har jeg læst. Du har nok allerede været på genopdagelse i din have :)
    Fortsat god dag!
    Knus Linda

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Linda
      Ja det tænkte jeg nok, men jeg havde så mange gode billeder, så jeg kunne ikke vente længere :)
      Ja det var et dejligt område, sommerhuset lå i, desværre var vejret først med os, da vi skulle til at hjem. Tak for ros til vores billeder, vi kan godt lide at gå rundt med kameraerne og finde motiver. Det billede af Arthur er også godt, det var før han fik julegaver, det er bare hans legetøj.
      Ja nu er det slut med roserne - jeg har lige taget en runde i formiddags, men det var lidt koldt at gå stille rundt. Nu er jeg hjemvendt fra en tur til havet, der var mere fart på, så kunne jeg godt holde varmen.
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  6. Dejligt at høre, at I har haft en god jul :-)
    Glædelig bagjul!
    Knus
    Signe

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Signe
      Ja det var en skøn jul :) - også glædelig bagjul til dig.
      Knus Lisbeth

      Slet
  7. Det lyder og ser ud som en rigtig fin juleferie. Om få år ønsker Arthur sig hele kataloget fra Fætter BR, så det gælder om at nyde hans fascination af det smukke julepapir. Jeg kunne godt unde jer lidt af vores smukke vejr til nytårsaften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marie
      Det var et par dejlige dage sammen med familien ja.
      Du har ret, det varer ikke mange år, før han har masser af juleønsker fra katalogerne, og papiret bare er noget, som bliver flået i stykke.
      Ja det ville være dejligt med sne lidt længere, vi fik så ikke noget, men det gjorde I nok. De lover tø fra tirsdag, så ikke noget ved nytårsaften.

      Slet
  8. Det var godt at du kunne låne nogle billeder af sønnen. Tænk at du bevæger dig rundt i områder uden sne, men solen har vi heldigvis fælles. Her er der hvidt og sol - jeg kunne næsten heller ikke klare mere regn.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Ja jeg var glad for, at Kim også havde taget billeder og at jeg måtte få nogen af hans.
      Ja det er underligt så forskelligt landskabet kan være, vi så kun sne, da vi kørte op gennem Jylland. Regn har vi fået rigeligt af, tror jeg.

      Slet
  9. Velkommen hjem igen, herlig alder han har ham Arthur. Dejligt at høre det har været en dejlig jul. Flotte billeder, det må ligge til familien det med at skyde solopgange/nedgange :-). Dejligt med et par vidunderlige rosenbilleder. Det er smukt og skønt med sneen her på Amager, men ih hvor jeg glæder mig til rosen tiden!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det Tina
      Ja det var en dejlig jul, Arthur er en herlig lille gut.
      Tak skal du have, ja vi kan godt lide at gå rundt med kameraet.
      Nu må du nyde sneen, rosentiden skal nok komme :) jeg glæder mig også til den.

      Slet
  10. Kære Lisbeth.
    Det er dejlige billeder af lille Arthur. Næste jul har vi en lille Herman til at underholde os, om alt går vel.
    Smukke billeder af solopgangen. Ja, vi har haft regn og gråvejr det meste af julen.
    Kærlig hilsen Eliane

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Eliane
      Tak skal du have, ja han er dejlig - selvfølgelig går alt vel, jeg kan godt forstå, at I glæder jer til den lille Herman. For et år siden glædede vi os også meget til Arthur, det går så stærkt, de bliver hurtigt store.
      Tak skal du have, ja vi var heldige med solopgangen, ellers havde vi også kun oplevet regn og gråvejr de dag vi var der.
      Kærlig hilsen
      Lisbeth

      Slet
  11. Dejlige juledage er så skønne. De gemmer sig i "minde-arkivet" og man finder dem frem når man vil vil tænke på noget rart.
    Jeg har selv nydt den særligt meget i år, da der er så utrolig mange dage efter julen, hvor vi kan slappe af. Det trænger vi virkelig til.
    Meget smukke billeder du viser.... en vinter solopgang af den særlige slags.
    Mange julehilsner fra Susan

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Susan
      Ja det er dejligt at have god tid til at hygge sig med familien, især når man ikke ses så tit, billeder og minder er gemt i arkiverne :)
      Dejligt med mange juledage at slappe af i, vi råhygger også her.
      Det var en skøn solopgang, godt vi nåede at se den, inden vi skulle hjem.
      Julehilsener også til dig
      fra Lisbeth

      Slet
  12. Skønne billeder af både Arthur og solopgangen, - tak for dem. :o)

    SvarSlet
  13. Dejlige billeder. Udsigten til Storebæltsbroen og Langeland virker bekendt. Er det taget fra Klintholm?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Susanne
      Tak skal du have, ja men du har helt ret, billederne er taget fra Klintholm, det sted må du jo kende, lyder det til.

      Slet
    2. Vi bor i Gudme, men tidligere boede jeg i Vormark, som kun ligger 3 - 4 km fra Klintholm, så det kender jeg rigtig godt.
      Det var pudsigt!

      Slet
    3. Ok - ja det var da pudsigt, så har du måske af og til gået tur langs den strand, så forstår jeg godt, at du kender udsigten, Vi boede Stubmarken 14, det er et dejligt område. Desværre blev det først fint vejr, da vi skulle til at hjem.

      Slet