lørdag den 1. december 2012

Sol, Frost og føljeton og silkehaler igen

Jeg er lidt sent ude i dag, fordi vi har været uden internet fra kl. 14 i dag, heldigvis virker det nu igen, for det er jo ikke til at leve uden internet, når man er blogger :) Jeg skulle også lige se den nye julekalender på DR 1 :)
Der var en smuk himmel i morges, da solen stod op


Bent tog billeder, mens jeg gik med hunde, det slap han godt fra


Han tog også en masse billeder af silkehalerne, som var her ved 12.30 tiden og igen ved 15.30 tiden, der var en stor flok til sidst, men desværre var det for sent med billederne, til gengæld kunne vi bare nyde de smukke fugle.
Resten af billederne har jeg taget
 Himlen var ualmindelig smuk flere gange i dag
Også her det måtte jeg have billeder af
Jeg fandt også en enkelt rose
Så er det tid til føljeton
Vi er nu kommet til bedet udenfor skoven
Makinoi x Pachycanthum har jeg haft en del år uden at den blomstrede, men i år skal jeg love for, at den kom efter det.
Den har lysebrunt indument på bladene og nyvæksten har et støvet brunt lag, smukt.
 Se bare her, billedet er fra 24.4.
Dette billede har Bent taget
Denne hedder Helen Martin, den har jeg haft nogen år, den har en overdådig blomstring
6.5. er dette billede taget
Her er det Marcel Menard
også den har en skøn blomstring
Campolygynum står gemt godt for den skal stå beskyttet, jeg har endnu ikke set den i blomst, men jeg har heller ikke haft den så længe.
Billedet lånt på nettet
Breslau er en af de højeste rhodoer jeg har, den står ved siden af Cryptomerica japonica Christata
og med fine blomster
Derefter står Tamarindos som desværre også er angrebet af billetklip
Den er også meget smuk
Her er nærbillede af blomsten
Til sidst har vi Kokardia, som er blevet flyttet et lille stykke, fordi den stod klemt inde mellem to andre
Billedet er fra 2011, hvor den stadig stod mellem Mogambo og Fastuosum Flora Plenum
Til slut et himmelbilledet mere
Fortsat god aften

29 kommentarer:

  1. helt vildt. flotte foto, de der silkehaler er jeg helt betaget af, ❤
    nej internet vil vi nødigt undvære , vi ljo nødogt vundvære dine skønne have billeder

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jonna
      Vi er også meget betaget af silkehalerne. Jeg har siddet her og trippet, fordi jeg ikke kunne lave mit indlæg :) heldigvis lykkedes det til sidst.

      Slet
  2. Kære Lisbeth
    Hold da op nogle flotte himmelbilleder I har taget!!!!
    Og dejlige Rhodoer: Breslav er lige mig!!!!!!!
    Sådan kan jeg godt lige rhodoer.
    Og den Campolygynum er speciel, meget flot!!!
    Og så Makinoi + pachycanthum - blomsten er også det jeg kan lide, Men hvorfor skriver du 2 navne?
    Er der forskel på den du omtaler og "kun" R. Makinoi?
    Godt dit edb kom igang igen---
    hilsen
    jessie

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jessie
      Ja det blev til smukke himmelbilleder i dag.
      Jeg syntes godt, jeg kunne huske, at du var vild med Breslau, da den blomstrede. Camyulogynum glæder jeg mig meget til at se i blomst, jeg er i tvivl om det bliver til foråret, kan ikke rigtig se, om det er blad knopper eller blomsterknopper.
      Jeg skriver to navne, fordi det er en krydsning af de to, det opdagede jeg lige, da jeg kiggede på mærkesedlen. Så ja der må være forskel.
      Ja det kan du tro, jeg er glad for, I skulle jo nødigt tro, jeg svigtede en dag :)
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  3. Kære Lisbeth,
    Sender blot en hilsen for at fortælle dig, at jeg virkelig synes det hele ser skønt ud! Jeg kan godt forstå at I er betaget af rododendron - de er virkelig utrolig flotte!
    Dbh Mathias

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mathias Emil
      Du kan tro, jeg er glad for din hilsen. Rhododendron er en af mine favoritter, men det kan du sikkert godt regne ud :)
      Vh Lisbeth

      Slet
  4. Dejlige billeder af den smukke morgenhimmel.
    Gode billeder af silkehalerne. Godt fanget.
    Tak for kiget.
    Håber i har en hyggelig aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja billederne af morgenhimlen var fantastisk.
      Bent er mere tilfreds med sine billeder af silkehalerne i dag.
      Selv tak, håber det går godt hos jer.

      Slet
  5. Godaften Lisbeth.Ham Bent kan du godt være stolt af.
    Sikke nogle skønne billeder han tager.
    Og det var da godt at du fik forbindelsen igen.Vi kan jo ikke undvære dine daglige indlæg.
    Utrolig smuk himmel hos jer.Her forsvandt sneen hurtigt,og så blev der lidt trist vejr.
    Har siddet inde hele dagen og lavet flere dekorationer.Regner med at være færdig i morgen.Manden synes vist også at det er et værre rod med alt det jeg har slæbt frem.
    Rigtig god aften til jer begge knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. God aften Jette. Det har jeg så sagt til ham, at jeg kan være :) Han tager i hvert fald gode billeder.
      Du kan tro, jeg var også glad for, at der var forbindelse igen, jeg sad bare her og trippede.
      Det sviner og roder meget at lave dekorationer, men mon ikke din mand kan leve med det, når han ser, hvordan du hygger dig.
      I lige måde til jer.
      Knus Lisbeth

      Slet
  6. Så flotte bilder som du og din mann har tatt! Fuglene er så skjønne der de sitter og spiser epler :-)Har du noen oversikt over hvor mange rhododendron du har i din hage? Det må være veldig mange! God aften til deg :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Marit. Ja det ser fint ud, når man så tydeligt kan se, at de spiser af æblerne.
      Jeg har en oversigt over alle rhododendronerne, der er i alt 207 stk. så det må siges at være mange :)
      I lige måde.

      Slet
  7. Ja for en smuk himmel og de silkehaler, man kan virkelig se at yndlingsspisen er æbler. Det er nogle gode billeder I har fået af dem i dag.
    Breslau har vel nok flotte blomster, den må være gammel siden den er så stor!
    Vi har været til julefrokost i Johns gamle firma, så vi har spist og danset og hygget hele dagen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Bente
      Ja det var en fantastisk himmel, og heldigvis er Bent selv tilfreds med billederne af silkehalerne i dag.
      Ja Breslau er vældig fin og den har meget travlt, den er nemlig ikke så gammel, den går bare mere i højden end i bredden.
      Det lyder hyggeligt, så er I nok trætte nu :)

      Slet
  8. Det er dejlige billeder Bent har taget af de fine silkehaler :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Vivi, ja i dag gik det rigtig godt med billederne.

      Slet
  9. Hei! Duverden, dette ble jo flotte bilder! Gratuler din mann :D

    Du, angående konkurransen. Du kan legge inn tre ulike bidrag, så da synes jeg du skal la den som er være, og legge til ett til :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Anne, jeg sender det videre til ham.
      Jeg lægger dette indlæg ind som bidrag også. Tak for tippet.

      Slet
  10. God aften :)
    Det var dog en fornøjelse at se så flotte billeder af himlen og silkehalerne! Hvor er det smukt!
    God week-end fra
    Alice

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Alice
      I dag var der ingen solopgang, men smukke snebilleder blev det til. Lige nu kan jeg sidde ud og kigge på silkehalerne, de er her næsten hele tiden, nok fordi der er kommet sne. Vi nyder dem.
      God søndag til dig.
      Lisbeth

      Slet
  11. Tænk at have silkehaler i haven, hvor er de smukke.... og det var din solopgang i går virkelig også. Flotte billeder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Sussi
      Ja det er så skønt, de er der næsten hele tiden nu. Solopgangen var også smuk, i dag er det smukt med sne. Tak

      Slet
  12. Hvor er det nogle gode billeder Bent har taget. Silkehaler er ikke hvad vi ser mest til på mine kanter - det er nok mere kornfede by-duer :-))

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karina
      Ja Bent er god til at tage billeder. Nej I ser ikke mange silkehaler hos jer, men vi har aldrig set så mange som i år. Vi har også mange kornfede land-duer her :)

      Slet
  13. snebilleder, ja. men ikke over alt, hos os jo der var sne overalt, men jeg skulle til Vordingborg
    her til morgen, bare ti kilometer herfra. var der ikke kommet. sne, og hele dagen i Vordingborg kom der ikke et eneste snefnug ,,,,

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jonna
      Ja det er utroligt så stor forskel, der er på vejret rundt om i lille Dk.
      Jeg syntes også, der lå meget mere sne i vores have, end på markerne rundt omkring os. Ved havet var der heller ikke meget.

      Slet
  14. Flotte bilder av sidensvans!

    SvarSlet