fredag den 14. december 2012

En rund fødselsdag


I dag skal mit indlæg handle om den beskedne mand, jeg er gift med, han fylder nemlig rundt i dag, og jeg vil fejre ham med et indlæg lavet specielt for ham.
For hvis det ikke var for ham, havde jeg jo ikke alle mine dejlige bede. Bare i 2011 og 2012 har han lavet om på rigtig meget i min have.
F. eks lagde han to bede sammen til et, gravede ud og lagde dug og jord på og lavede derefter en fin stensti. Alt dette fordi Ida og jeg fik en idé, Bent han knoklede bare.
 Han slæbte tunge sten, godt jeg fik sækkevognen til min fødselsdag
og gravede regnvandsbed
Dette var det et af de første bede, han byggede op i 2003
Staudebedet var overgroet med asters, så i efteråret 2011 gravede han alle planter op og lagde stenstier til mig, så jeg bedre kunne komme rundt og luge og hakke.
I foråret blev dette bed bygget op, igen med en del sten.
Den 29. juni i år var det slet ikke sjovt at være Bent, vi fik 61 mm i løbet af dagen
 For ikke at snakke om dette arbejde, som han startede på i august i år
 Stenlægning i forbindelse med opsætningen af pavillionen, det var et større projekt, end han lige havde regnet med.
Men han klarede det flot. Han er en stædig jyde, kort efter tog han på cykeltur ud i de jyske skove, det var ham vel ondt. I mens blev pavillionen sat op.

Resten af billederne her er fra Bents hånd, for en gang skyld bliver det hans billeder, I får at se her. Jeg har foreslået ham at lave en fotoblog, men nej han vil ikke.
På cykelturen tog han dette billede
Dette er taget i marts
April
maj
 Flora Danica
Ved havet januar 2012
Dette smukke billede er også vist før, det er fra den første sne i december
Det her kender I
 Vi holder begge meget af at tage sol op og nedgangs billeder
 Dette er fra november
Der er et træ, som han tit tager billeder af, når han står oppe ovenpå
Det samme træ
Det var kun en brøkdel af alle hans fine billeder, jeg håber I kunne lide dem.
Tillykke med dagen Bent og tak for alt det arbejde, du har lavet i vores have.
Desværre er Bent blevet forkølet, og når han bliver forkølet, så er det alvorligt, han står ikke af på halvvejen, nej nej 14 dage mindst, så vi holder en stille og rolig dag her på matriklen.
Vi håber, at I også får en god dag



62 kommentarer:

  1. Til lykke med din mann! Godt at du har så god hjelp i hagen. Så mange flotte bilder han har tatt! Du får ønske han god bedring også :-)
    Ha en god dag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Mariet, ja han er guld vejr i haven :) Ja han er godt til at tage billeder.

      Slet
  2. Et stort tillykke til Bent
    Det er et stort arbejde i begge gør, og når man hygger sig og også husker lige at slappe af ind imellem, er det bare dejligt. Stenlægningen og bedene ser rigtig proff og imponerende ud.
    En god dag til jer begge :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Karsten
      Vi hygger os meget med havearbejdet, jeg slapper af imens jeg går rundt i haven :)
      Jeg har fortalt ham, at stenbedene ser prof. ud, men han vil ikke høre det :)
      Tak skal du have

      Slet
  3. Rigtig stort Tillykke til Bent med fødselsdagen!!

    Hvor er du heldig at have sådan en hjælpsom mand og som er så dygtig til det han laver for dig! Rigtig flotte stenbelægninger han laver og som klær dine fine bede så godt! Super samarbejde I har der.

    Bents fotografier er helt fantastisk flotte! Knivskarpe og med så fint lys, og jeg er vild med de motiver han foreviger.

    Jeg må så lige sige,(simpelthen fordi det kun er 3 gang i mit liv at jeg har mødt nogen med samme fødselsdag) at jeg også fylder år i dag! Dejligt at have samme fødselsdag med folk der virker så rare og dygtige som din mand :)
    Hav en fortsat fantastisk god dag :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Alice og i lige måde :)
      Jeg føler mig også meget heldig, han er nemlig rigtig god til alt det med sten og bede, men han vil ikke høre det, som sagt han er meget beskeden.
      Også på fotoområdet er han beskeden, jeg har bedt ham læse hvad I skriver til ham.
      Jeg har kendt et par stykker, som havde fødselsdag samme dag, den ene er vores provst emiritus :) den anden er død nu, men der er altså flere.
      Håber også du har haft en god dag.

      Slet
  4. Uha, havde billederne forstørret, så jeg så ikke teksten efter billederne.
    Rigtig god bedring til din mand!!

    SvarSlet
  5. Tillykke med Bent, Lisbeth og ja de er så skønne de billeder han tager. Det med ræven tager nu prisen sammen med det skønne træ...

    God bedring til ham og ha' en rigtig god dag og weekend til jer begge.

    Fødselsdags, Jule og decemberhilsner
    Annette

    P.S. Forresten et smukt billede du har taget af solopgangen på Bents fødselsdag, du ved det fra FB :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Annette
      Tak skal du have, ja det billede med ræven er fantastisk.
      Tak for ros til mit billede :)
      Ja han er en guttermand og laver mange gode ting til mig. Han synes ikke, det hjælper med romtoddyen, så jeg tror ikke, han vil have den.
      Ærgerligt at du ikke kan komme til rosen blogtræf, men du kan jo komme 25. maj i stedet, og du er også velkommen en anden dag, hvis du har lyst. Studentergildet skal selvfølgelig passes, vores børn er det vigtigste :)

      Slet
  6. Glemte helt at sige at han er noget af en guttermand ham din Bent med alt det han går og laver til dig og ham... Du kan godt give ham en ekstra stor romtoddy fra mig og sige godt arbejde :)


    PPS.

    Jeg glemte lige at skrive at jeg desværre ikke kan komme til rosen blogtræf hos dig til sommer.. Det er bare så ærgerligt og træls :(

    Der er studentergilde her i huset i den weekend så jeg er travlt optaget af både det ene og det andet.

    SvarSlet
  7. Til lykke og god bedring til Bent, og også til lykke til dig selv, fordi du har været så heldig med din makker. En rigtig smuk bloghilsen du har lavet til ham.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Marie, det er jeg glad for, at du skriver. Jeg er bestemt ikke utilfreds med min makker, du har jo også været heldig :)

      Slet
  8. Manden din ønskes et kæmpe stort tillykke med den runde dag, hils ham og sig han er en fantastisk fotograf og en rigtig flittig og dygtig mand.....
    hå¨ber i vil nde dagen og du vil for,æle ham rigtig meget ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jonna
      Tak skal du have, jeg har bedt ham læse med her, så kan han selv se, hvor mange der synes han er en fantastisk fotograf :)

      Slet
  9. Stort tillykke, hip hip hurra og god bedring!

    Sikke et knoklearbejde den arme mand har klaret. Kan godt forstå han lægger sig med forkølelse på sin fødselsdag, for så kan han da holde fri i det mindste;0).

    Dejligt indlæg fyldt med jeres kærlighed til hinanden -skønt og varmende med hengivenhed og taknemmelighed her i verden!

    Her er voksenforkølelse = heksedrik!

    Min egen opskrift er følgende:
    1) Skær frisk ingefær i tynde skiver og tilsæt en mikroknivspids cayennepeber i en god stor kop.
    2) Overhælde med kogende vand.
    3) Et brev kamillete og sukker efter smag puttes i.
    4)Herefter presses frisk citronsaft i + evt sjat rom e.lign

    Drikkes skoldhed og giver med garanti både varme og en kæberyster til forkølelsen...men måske du skal vente til i morgen med at udsætte Bent for den mixtur:0)

    KH fra Katinka

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det Katinka
      Ja han knokler den lille mand. Han har holdt fri den sidste måned i hvert fald fra haven, så han havde ikke behøvet at få en forkølelse for at holde fri.
      Jeg har alle ingredienserne til heksedrikken, men desværre mangler jeg cayennepeber. Gad vide om han vil drikke det, jeg tvivler, han er nok beskeden, men også meget skeptisk overfor nymodens anderledes drikke :) Tak for opskriften.
      Kh
      Lisbeth

      Slet
  10. Kære Lisbeth.
    TILLYKKE med fødselsdagen Bent - sikke et arbejde du har lagt i haven. Og god bedring Bent :)

    Og Lisbeth også tillykke med manden. Hvor er det skønt, når man har så dygtig en mand, der gerne vil hjælpe og glæde. Har en her på matriklen også. Og jeg har suget de der stenbede til mig, har lige et lille hjørne, hvor jeg har tanker om et nyt bed.

    I må have en god og stille dag I to.

    Kh
    Lise Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lise Lotte
      Tak skal du have, ja vi to er heldige med vores hjælpsomme mænd, heldigvis er der andre, der også har dygtige mænd. Håber I får lavet et stenbed i fællesskab nede hos jer.
      Tak vi har en stille og rolig aften.
      Kh Lisbeth

      Slet
  11. Stort tillykke til din mand , håber han trods alt får en supergod dag, han er en uvurderlig hjælp i haven kan jeg se, og det ser rigtig flot ud det arbejde han laver!!
    Alle sammen skønne fotos :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jan
      Tak skal du have, ja han er uvurderlig til det tunge arbejde og gravearbejdet.
      Tak for ros til ham.

      Slet
  12. Hej Lisbeth.Stort tillykke til Bent her fra.Ærgeligt at han er blevet forkølet på sin runde dag.Er det 60 eller 70 han bliver?
    Ja! ham har du været heldig med.Han er så flittig i haven
    og tager dejlige billeder.Hvad mere kan man forlange.
    Håber i får en rigtig hyggelig dag,og at Bent snart er
    fit for fight.Rigtig god dag til jer begge knus Jette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette
      Tak skal du have, ja det er rigtig ærgerligt. Han siger, hvis han ser ud til at blive 70, er det fordi han arbejder for hårdt i haven :) Han bliver kun 60 og har været så "heldig" at finde en halvgammel kone :) Og jeg har fået en ung frisk mand, som kan lave noget i haven.
      God aften til jer
      Knus Lisbeth

      Slet
  13. Stort tillykke med Bent. Ja, han er meget flittig, og har mange færdigheder.
    Ham kan du vist kun være tilfreds med. Ønsk ham god bedring.

    Gitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Gitte, ja han er en flittig mand med mange evner, jeg er svært tilfreds. Tak.

      Slet
  14. Tillykke med Bent!
    Sikke nogle opgaver han har gennemført.Hvor er jeg misundelig på de forskellige stenbelagte stier og ikke mindst på pavillonen.Bruger i den meget?
    God week-end
    Lise

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lise
      Tak skal du have, ja han har lavet meget med stort held. Der er vist flere der kunne tænke sig sådan nogle stenbelagte stier. Pavillionen fik vi først d. 16. august, så vi har ikke nået at bruge den så meget endnu. Men den er i hvert fald fotogen, det er det halve, den klæder haven godt, og jeg forventer at få meget glæde af den til foråret.
      Også god weekend til dig og til for din hilsen
      Lisbeth

      Slet
  15. Til lykke til den flittige fødselar. Han er godt nok en arbejdshest og en fabelagtig dygtig fotograf

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for de søde ord Ulla. Jeg håber han selv læser dem.

      Slet
  16. Til lykke med Bent! - Og sig gerne til at ham at jeg også synes han skal lave en fotoblog :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Nana - jeg regner med at han selv læser det du skriver :)

      Slet
  17. En mand der er så flittig, fortjerner et STORT TILLYKKE.
    Pas godt på ham, han er guld værd.
    Ha´en rigtig god aften sammen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Sødeste Fru Høneballe. Det er ikke mærkeligt at du, skønne menneske, har giftet dig med en som Bent! Jeg tror i er rigtigt gode for hinanden!

      Vil du hilse din flittige, dygtige, rare, smukke og beskedne ægtemand og sige tillykke med dagen og god bedring.

      Og så kan du godt sige til ham, at han altså godt kunne få mange faste læsere, hviiiiiis nu han ombestemmer sig. Jeg vil helt sikkert blive en af dem.

      Pas nu godt på hinanden og nyd aftenen.
      Knus fra mig!

      Slet
    2. Hej Marianne
      Tak skal du have, hvor er det sødt sagt.
      Jeg skal nok hilse ham og bede ham om at læse, hvad du skriver her.
      Det skal vi nok.
      Knus og tak

      Slet
  18. Kære Bent, Stort tillykke med den runde fødselsdag, jeg håber du har nydt dagen på trods af din forkølelse, men mon ikke Lisbeth har forsøgt at lindre den lidt :) Du har lavet et fantastisk have-entreprenør-arbejde i jeres skønne have og du ved sikkert godt hvor meget Lisbeth skønner på dit hårde arbejde. God bedring og HIP-HIP-HURRA :)

    Mange hilsner fra Ulla

    Ps. Hils Lisbeth.

    SvarSlet
  19. Kære alle
    Tak for alle jeres søde hilsener til Bent og mig. Vi har haft en stille og rolig dag med nogle få gæster, som kiggede forbi. Rigtig hyggeligt.
    Bent satser på at få det bedre i løbet af weekenden.

    SvarSlet
  20. Tillykke her fra det Vestjyske til Bent. Det er slet ikke sjovt at være syg på sin fødselsdag. God bedring til knokkelmanden og fotografen. Med de fotos kan han fint vise sig i diverse fotofora.
    Her baksler vi mest med brænde. Der skal en del til, og jeg bruger det som genoptræning.De sidste prøver var alle ok.
    Hilsen til jer begge
    Per og Anne Marie

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det Anne Marie.
      Nej han synes heller ikke det er sjovt. Ja det er gode billeder, men han er jo meget beskeden, så nej nej.
      Godt de sidste prøver var ok, så kan du roligt lave genoptræning med brænde.
      Tak for hilsen
      Bent og Lisbeth

      Slet
  21. Tillykke til Bent, din gode og arbejdssomme mand. Hvor er det en dejlig fødselsdagshyldelst du har lavet til ham her og et herligt tilbageblik på alle jeres projekter og et kik på de fine fotografier han har taget:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Tak skal du have, ja han er en meget flittig mand, når han ikke er forkølet, men lige nu er der nu ikke meget at lave derude. Brrr det er koldt.
      Tak for ros til mit indlæg :) det er jeg glad for.

      Slet
  22. Et stort tillykke til Bent og god bedring med forkølelsen. Og også et stort tillykke til dig fordi du er så heldig at være gift med så skøn en mand der laver så mange smukke løsninger i haven til dig - og som så samtidig har tid til at forevige nogle af de smukke og vigtige ting i sine skønne fotografier. Pas godt på ham - i sær når nu han er syg, for det er jo ingen spøg. .o)
    Mange hilsner
    Trine

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Trine
      Tak for det fra os begge. Det glæder jeg mig også dagligt over, for hvis det ikke var for ham, var haven jo ikke så smuk. Jeg prøver at passe godt på ham, for det er i hvert fald ingen spøg og være så medtaget som ham, og så er det ikke en gang, fordi han er en mand :)
      Mange hilsener
      Lisbeth

      Slet
  23. Hjertelig tillykke til Bent og hvor har han været flittig. Jeg er sikker på du plejer ham godt nu hvor han både har fødselsdag og er blevet syg. Du har vel også sunget fødselsdagssang...? :o)

    Hils ham mange gange og sig TILLYKKE :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Fru Friis
      Tak for det, ja han har været flittig. Ork ja jeg plejer og passer og laver livretter, også lagkage til ham :) Ja fødselsdagssang nåede jeg vist også lige at synge
      Det skal jeg nok :)

      Slet
  24. Kære Lisbeth.
    Tillykke med fødselsdagen, Bent, håber du har haft en god dag, selv om du er dårlig, man kan jo godt blive forkælet - det er du nok blevet.
    Det har været et enormt arbejde I/Bent har været igang med, det er sørme også blevet flot.
    Jeg fornemmer, hvordan det hele er vokset allerede, men det er sjovt at se det hele fra starten!!!!
    Lisbeth, glæd dig over du har en mand der vil hjælpe, og sikkert også synes det er sjovt at se resultatet.
    Det var fine billeder af dine bed!!!!
    God bedring til dig Bent - bliv nu rigtig rask inden du går ud, for det er bidende koldt - i hvertfald her!
    hilsen jessie

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jessie
      Tak for hilsen til Bent, du kan tro, han bliver forkælet.
      Ja han er god til bede og stenbede, det er jeg rigtig glad for, du kan tro jeg glæder mig over, at han vil hjælpe.
      Også her er det bidende koldt, kan du tro.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  25. Tillykke til Bent og rigtig god bedring :-)

    SvarSlet
  26. Tak Hanne og god bedring tilbage til dig :) Har du set, at jeg har skrevet, at man ikke kan komme ind på din blog.

    SvarSlet
  27. Gode billeder.
    Tillykke til manden og også god bedring.
    Håber i har en hyggelig aften.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det Aase. Vi havde en stille og rolig aften.
      God dag til dig, her er det tøvejr og det regner.

      Slet
  28. Annah Sofia K. Busse14. december 2012 kl. 23.24

    Som altid fantastiske billeder!
    Tillykke med Bent - det er helt sikkert en god mand, du har dig :)
    Og rigtig glædelig jul til jer begge.
    Kh. Annah Sofia

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Annah.
      Du kan tro, det var dagens højdepunkt at få en hilsen fra dig, selvom han først har fået den i dag :) Ja Bent er en god mand.
      Også glædelig jul til dig og tak for din hilsen her.
      Kh
      Lisbeth

      Slet
  29. Kære Bent.....Hjertelig tillykke (forsinket) med din runde dag. HIP HIP HURRA
    Dejligt billedserie til ære for Bent, det har han ærligt og redeligt fortjent! Sådan som han altid er flittig og laver nye bede til ære for dig Lisbeth.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Bente
      Jeg synes også, han havde fortjent at blive nævnt i mit indlæg her, men vidste ikke helt om han brød sig om det. Det var heldigvis ok med ham, og han var glad for alle hilsenerne.

      Slet
  30. Hjertlig tillykke med den gæve jyde Lisbeth......håber han fik en god dag trods forkølelse.....elllers må du mikse ha´m en super varmende romtoddy ;=9

    Knus Dorthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det Dorthe. Er du nu sikker på han er jyde :) Du var åbenbart ikke i tvivl, og du har selvfølgelig ret, for jyden han er stærk og sej.
      Han fik heldigvis en god dag, og syne ikke at romtoddyen hjalp :)

      Slet
  31. Hjertelig tillykke til din Bent!

    SvarSlet
  32. Stort tillykke Bent. Mange gange undskyld forsinkelsen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg skal hilse og sige tak, og tak for gaven Kim :)Du er tilgivet, du havde jo en travl dag i går.

      Slet