tirsdag den 18. oktober 2011

Aktiv i huset og billeder fra i går

Regn og rusk og absolut ikke vejr til at sysle i haven. Klokken 9 tog jeg mig grundigt sammen, så nu er alle overskabe i køkkenet gjort rene. Kun afbrudt af en pause ved computeren kl. 10.15 har jeg arbejdet ihærdigt indtil kl. knap 12. Det var nu ganske hyggeligt, og jeg fik smidt en masse ud, som for længst havde overskredet sidste salgsdato. Så nu har jeg en rimelig god samvittighed :-) og kan sidde lidt og hygge mig ved computeren.
Jeg er glad for, at jeg tog ekstra billeder i går, for lige nu regner og rusker det stadig derude. Vi har nu fået ca. 15 mm. og jeg har konstateret, at indtil videre virker regnvandsbedet. Det store hul, som Bent har gravet er godt halvt fyldt op med vand og det er begyndt at løbe ud i renden/grøften, så forhåbentlig kommer det ikke lige til at sige sjop sjop, når jeg går rundt derude. Ida og jeg er allerede i gang med nye planer, men de kommer ikke lige frem endnu, de er helt nye og skal lige fintænkes :-)

Rhododendron diadems knop lidt mere udsprunget, det er en smuk farve den har.



Det var sidste chance for at tage billeder af min lille skov, så I får lige et par stykker. Ser det ikke dejligt ud?

I går kom jeg i tanke om, at de fleste billeder jeg tager er fra vejen og op, denne gang får I et den modsatte vej, det ser da også ganske godt ud.

Blade fra hægen

Til slut dagens rose. Rigtig god regnvejrsdag til jer alle.

11 kommentarer:

  1. Som altid gode billeder.

    Hvor har du dog været flittig inden døre. Jeg har kun fået et par gulve vasket. Haft gæster i formidddag og i eftermiddag tog vi på besøg hos mine forældre.

    SvarSlet
  2. Altså hvis du mangler lidt skabe at rydde op i og vaske af, så bare sig til.....har så rigeligt...

    Dejlig skov du har dig. Jeg er helt sikker på at der bor et par herlige alfer derude.

    SvarSlet
  3. Landbohaven: man kan jo ikke både gøre rent og have gæster og tage i byen, du når nok rengøringen en anden dag :-)
    CuginaK: Hvis bare jeg når mine egne, skal jeg vidst være glad, der er også langt over til dig :-)
    Ja lige nu er skoven også skøn og alferne, dem er vi jo nogen, der kan se, kommer du til foråret og finder dem :-)

    SvarSlet
  4. Dejlig lille skov - det er da ikke spor beskedent at have en sådan i sin have, vel?

    Er dagens rose en Graham Thomas? Den kunne godt ligne.

    Rengøring er skønnest når den er veloverstået, men det er da dejligt at få ryddet op.

    SvarSlet
  5. Ulla: Nej slet ikke beskedent, men når den først er der, nyder man den dagligt :-)
    Ja det er Graham Thomas.
    Du har ret, jeg kan også bedst lide rengøring bagefter, og hvor længe er det rent? Ikke ret længe desværre :-(
    Men pyt til gengæld er min samvittighed ren i hvert fald et par dage :-)

    SvarSlet
  6. Altså, rengøring af overskabe... det giver altså lov til ren samvittighed i et år :-D Det er ihvertfald hvor tit jeg gør sådan noget, så nyd du det indtil næste efterår.
    Hvor er det godt at høre at dit regnvejrsbed virker. Jeg har haft så ondt af dig, for det må være helt forfærdeligt når ens have bliver ødelagt af alt det vand. Det kan planterne jo heller ikke tåle i længden.
    Din skov er simpelthen så hyggelig :-) Hvis jeg havde mere plads, så ville jeg også primært bruge den til flere træer. Jeg kan snart ikke presse flere ind her :-D
    Jeg har været artig og malet idag. Det var nu også nemt, når vejret var så dårligt :-)

    SvarSlet
  7. Altså, rengøring af overskabe... det giver altså lov til ren samvittighed i et år :-D Det er ihvertfald hvor tit jeg gør sådan noget, så nyd du det indtil næste efterår.
    Hvor er det godt at høre at dit regnvejrsbed virker. Jeg har haft så ondt af dig, for det må være helt forfærdeligt når ens have bliver ødelagt af alt det vand. Det kan planterne jo heller ikke tåle i længden.
    Din skov er simpelthen så hyggelig :-) Hvis jeg havde mere plads, så ville jeg også primært bruge den til flere træer. Jeg kan snart ikke presse flere ind her :-D
    Jeg har været artig og malet idag. Det var nu også nemt, når vejret var så dårligt :-)

    SvarSlet
  8. Jeg skal lige have underskabene også inden jeg har ren samvittighed, måske i morgen, hvis det regner. Ellers må det vente lidt endnu.
    Det er rigtig, at det er ærgerligt med al det vand, men det giver jo andre muligheder, så lige nu er det fint, det er nemlig lææææænge siden, det var oversvømmet sidst
    :-)
    Nej der skal lidt flere m2 til at lave en skov, men du har da heldigvis også mange skønne træer.
    Ja det er nemt at være artig og male og gøre rent, når det regner. Så må vi se, hvad dagen i morgen byder på.

    SvarSlet
  9. Hej Lisbeth.
    Dejligt at få lavet lidt inde, når vejret ikke er til havearbejde.
    Du må lave et "billedarkiv" tage billeder når der er godt vejr, så du altid har "lidt" billeder at tage af.
    Flotte billeder du viser.
    Ønsker dig en god onsdag.
    Knus Hanne Bente ♥

    SvarSlet
  10. Hej Hanne Bente
    Ja det er rigtig, når det ikke er til at være ude, så må jeg i gang med kost og spand :-)
    Jeg har også et billedarkiv, men det tænkte jeg skulle bruges til vinter. Så længe der er lidt at fotografere derude og vejret er til det, gør jeg det.
    Også god onsdag til dig.
    Knus

    SvarSlet
  11. ......så flittig....måske man skulle gøre dig kunsten efter for her står den stadig på byger - men der bliver lidt længere i mellem dem så måske der er håb forude ;0)

    Som altid skønne billeder af de smukke efterårsfarver .

    Knus Dorthe

    SvarSlet