lørdag den 26. februar 2022

Morgentur på en dejlig stille solrig dag.

Du har garanteret allerede selv travlt med at komme ud i det fine vejr. Måske får du tid til her i aften at se de fine billeder fra min morgentur, de kommer her:


kun meget lidt tekst
frosne vandpytter 


solen lyser det hele op

og får gule unger i hver enkelt regnvejrspyt

Katrines brune heste er smukke i solen

man kan se langt i sådan et flot vejr
hjemme igen, der var rim i græsset
og rim på taget af pavillionen
solen skinnede på buketten af thuja, peberbusk og kirsebærgrene. 

Nyd din dag i haven, jeg vil også nyde min, det er en sjælden begivenhed med sol og stille vejr 😍
 

22 kommentarer:

  1. Hej Lisbeth

    Så er det du som har sol og ikke jeg. Det var sol før i dag her også, men nå er det helt overskyet. Det er derfor deilig å se dine bilder med sol, for det er jo den vi lengter etter alle sammen.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Marit
      Jeg håber, du får sol også, det bliver i den grad nydt her.
      Klem

      Slet
  2. Those horses look very very furry! I have never seen that before.

    SvarSlet
  3. Ja sol sol, vi suger den til os. Dejlige billeder.. Her lå rimen osse højt op af formiddagen, og der var et tyndt lag is på vandtønderne. Men åh det var flot vejr. Jeg har været ude flere timer, kun afbrudt af frokost og de hjemvendte fiskere...de havde nydt årets første fisketur, selvom der ikke var bid.
    Smart måde at gå tur med de små sorte.. De kan vel trække dig et godt stykke. Og så har du hænderne fri til at tage billeder.
    hilsner Gunvor

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gunvor
      Det har været en fantastisk dag, den startede godt og endte også godt. Jeg har været meget ude i dag, det kan godt mærkes ;) Det er sikkert dejligt at sidde og fiske i sådan et godt vejr, så pyt med om der var bid.
      Ja det er godt at have hænderne frie, når vi går med hundene, nogle gange er vi dog nødt til at holde ved snoren, det er heller ikke altid, de trækker mig, somme tider må jeg trække dem.
      Hilsen Lisbeth

      Slet
  4. Ja, gule unger er da et godt udtryk, og i dag ynglede solen ligefrem i alle kroge og hjørner af haven. Det blev nydt!
    Tak for en flot morgentur nu hvor solen får lidt velfortjent hvile sammen med os andre!

    Knus fra Ulla

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Ulla
      Ja det er et godt udtryk fra sangen Nu går våren gennem Nyhavn, men mon ikke du har husket det. Det var så dejligt med solskin og stille vejr.
      Heldigvis kan vi hvile lidt, inden vi går til den igen i morgen.
      Knus

      Slet
  5. Hej Lisbeth
    Endelig en dag med fuld sol og uden blæst, skønt.
    Tak for en dejlig morgentur :-) her var der også rim i græsset i morges.
    Det ser heldigvis ud til at de næste dage også bliver solrige, uhhh det er også hvad vi trænger til.
    Jeg har ikke været hjemme til at nyde solen, og gå lidt i haven, men det er jeg imorgen, og det ser jeg frem til.
    Fortsat god aften
    Knus Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne
      Ja det har været en dejlig dag, synd du ikke var hjemme og kunne nyde det. Det må du så gøre i morgen, selvom det ikke bliver så stille som i dag, men god fornøjelse i haven.
      Tak i lige måde
      Knus Lisbeth

      Slet
  6. Søndag er startet lige så fint med sol på rim i græsset. Det er et sjovt billede, Bent har taget af dig og hundene.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det samme vejr her bortset fra at det er begyndt at blæse, men solskin er det heldigvis. Jeg syntes, I skulle se, hvordan det går til, når jeg går tur :)))

      Slet
  7. Også her i Greve var vejret helt fantastisk 💖 Lige som fuglene blev jeg helt forårskåd og fik klippet en del ned i haven. Så nu ser de fint ud her 🤩 Sad endda og NØD solen et lunt sted 🌞
    Og HVOR jeg NYDER dine billeder 💖 Det er jo næsten som at være med på de kendte og elskede stier ❤️ TAK

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Susanne
      Godt du nød dage i Greve. I dag er det ikke nær så spændende her, det blæser igen igen rigtig meget. Solen skinner, men det hjælper ikke meget, når det blæser så meget, jeg er ved at rive blade sammen, det dur ikke rigtigt i dag.
      Jeg er glad for, at du nyder mine billeder, selv tak <3

      Slet
  8. Hej Lisbeth,
    Dejlig morgentur fra Samsø, overrasket over at se der var is på vandet. jeg troede ikke i skulle have nattefrost. Var også ude det meste af dagen i går, det var fantastisk at kunne sidde på bænken ved åen og nyde solens varme.
    Jeg tør ikke binde Zulu som du gør med dine hunde. Hvis ræven kommer tør jeg slet ikke tænke på hvordan det vil spænde af.
    Jeg kom lige til at lave lidt shopamok hos Herrenkämper Gärten igår, 14 nye træer og buske og en enkelt anemone. Jeg opdagede at de havde Magnolia Salicifolia, og den måtte jeg bare have. Har fundet nogle erantis som jeg fik plantet i skoven.
    Rigtig god søndag til jer begge.
    kh
    Inge Dorte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Inge Dorte
      Ja her er det koldt, i dag blæser det meget, det er ikke nær så hyggeligt som i går, men solen skinner da.
      Nej det går ikke at have Zulu sådan, det er jo en stor hund, som nemt kan trække af med dig. Der kom en mand med en stor hund forbi ude på vejen i går, han måtte have ved med 2 hænder i halsbåndet, det dur ikke, hvis man ikke har styr på så stor en hund.
      Ha ha kom til, du er vild, men du har jo også pladsen, 14 træer er ikke så lidt. Ok med erantis, jeg har stadig en pottefuld stående til dig.
      Tak i lige måde
      Kh Lisbeth

      Slet
  9. Hej Lisbeth
    I den størrelse jeg køber har du også masser af plads, der går mange år inden de bliver store, (9cm potter) men man kan jo sagtens nyde dem selvom de ikke er så store.
    Har gået ude i 2 timer i skoven og bare nydt det
    kh
    Inge Dorte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej igen
      Ja det har du ret i, men jeg er meget ældre end dig, så jeg når nok ikke at få fornøjelse af dem, tænker jeg, for hvor længe kan jeg blive ved.
      Det lyder dejligt, jeg har også gået i min lille skov, men herovre hos os, blæser det ret kraftigt med en kold vind :(
      Kh Lisbeth

      Slet
  10. Det har været skønt vejr hele weekenden, og jeg er sikker på, at du har nydt både hundeture og haveture. Det ser i hvert fald godt ud på billederne.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Ja det har det, men hos os var det bedst i går, i dag blev vi angrebet af vinden fra sydøst - der var lidt for meget af den.
      Kh Lisbeth

      Slet
  11. Jeg nød at være med dig og hundene på morgentur. Hvor er det dejligt, at lyset kommer tilbage, og tilmed med den smukkeste solopgang.

    Hilsen Elna

    SvarSlet
  12. Hej Elna
    Det er jeg glad for at høre, ja nu kan jeg igen nyde mine morgenture og endda med solopgang, hvis jeg er heldig. Jeg vil helst gå om morgenen, så er dagen fri til havearbejde.
    Hilsen Lisbeth

    SvarSlet